Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

    Hallo,

    Mijn schoonmoeder zou heel graag een toestel hebben om haar foto's overal mee naar toe te kunnen nemen. Ze klaagt dat alles nu digitaal is en dat ze geen foto's meer in haar handtas kan steken om te kunne tonen aan vrienden en kenissen.

    Ze zoekt dus nu een toestel dat in haar handtas kan stoppen en waarmee ze eenvoudig foto's kan tonen.

    Ik kom uit op een netbook of een tabled (ipad, of gelijkaardig).

    Zijn er nog andere mogelijkheden die niet te zwaar zijn, tegen een stootje kunnen ( in een handtas) en eenvoudig in gebruik zijn?

    dank

    Carlos
    lidnummer: BD1995BE

  • #2
    Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

    Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
    Hallo,

    Mijn schoonmoeder zou heel graag een toestel hebben om haar foto's overal mee naar toe te kunnen nemen. Ze klaagt dat alles nu digitaal is en dat ze geen foto's meer in haar handtas kan steken om te kunne tonen aan vrienden en kenissen.

    Ze zoekt dus nu een toestel dat in haar handtas kan stoppen en waarmee ze eenvoudig foto's kan tonen.

    Ik kom uit op een netbook of een tabled (ipad, of gelijkaardig).

    Zijn er nog andere mogelijkheden die niet te zwaar zijn, tegen een stootje kunnen ( in een handtas) en eenvoudig in gebruik zijn?

    dank

    Carlos

    Waarom de fotos niet gewoon laten afdrukken en in een handig boekje steken ? Net zoals met analoge fotografie kan je toch ook je foto's laten afdrukken. Ik snap het probleem niet. Maakt toch niet uit of het origineel digitaal of analoog op film was ....
    Mijn blog

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

      Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
      Waarom de fotos niet gewoon laten afdrukken en in een handig boekje steken ? Net zoals met analoge fotografie kan je toch ook je foto's laten afdrukken. Ik snap het probleem niet. Maakt toch niet uit of het origineel digitaal of analoog op film was ....
      Ze wil ze gewoon digitaal kunnen meepakken. Ze kan goed overweg met die digitale dingen en als het digitaal is kan ze zelf regelmatig "updaten".

      Ik vermoed dat ze gewoon het "toestel" wil synchroniseren met haar pc, zodat ze steeds de "laatste" beelden van de kleinkinderen en zo mee heeft...
      lidnummer: BD1995BE

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

        Electronisch kader en GSM zijn ook mogelijkheden.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

          Ok, in dat geval , eventueel een smart phone ( Samsung Galaxy S)
          Mijn blog

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

            Laat dit nu net de reden zijn waarom ik een iPad zou aanschaffen ... als elektronisch portfolio
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

              Voor een digitale portfolio is een iPad nen droom, zeker door zijn wat groter formaat heb je tenminste plezier van je beelden. Komt daar nog is bij dat je nen boel info meeneemt op je iPad, zoals tijdschriften, handleidingen, boeken, muziek, agenda, contacten. Alez ik heb de mijne van augustus, en ik kan me niet meer voorstellen zonder.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                iPad, de natte droom van iedere fotograaf....

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Laat dit nu net de reden zijn waarom ik een iPad zou aanschaffen ... als elektronisch portfolio
                  Zou ik ook denken.

                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    iPad, de natte droom van iedere fotograaf....
                    Helemaal mee eens

                    Maar ik vermoed dat dit niet de droom is van de doorsnee schoonmoeder (maar ik ken de schoonmoeder van TS niet natuurlijk ).
                    enkele ideetjes voor in de handtas

                    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...um-8-inch.html

                    http://www.digicamshop.be/product/68...wart-roze.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                      Idd een iPad lijkt mij daar ideaal voor
                      lekker snel, eenvoudig automatisch te synchroniseren met al je foto's op de pc, enneh, ook al heb ik een 4.3" schermpje op mijn gsm, toch vind ik dat niet ideaal om foto's op te tonen. Een minimum van 7" lijkt mij toch aangewezen om aangenaam foto's te tonen. en natuurlijk 10" nog een pak beter

                      enneh, vergeet niet even te kijken naar de Archos 101
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                        Een iPAD inderdaad maar dat is natuurlijk al wat groter.
                        Een maatje kleiner kan ook met een iPOD Touch.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Deze middag op restaurant geweest : de menu en de wijnkaart op iPad...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                            Ofwel denk ik gewoon te simpel en te budgetvriendelijk, maar ik denk dat het weinig nut heeft een apparaat te gaan aankopen om foto's te bekijken terwijl ze best ook een SD kaartje kan bijkopen om de foto's op te zetten die ze wil tonen, en dat kaartje dan in haar toestel steekt.

                            Zo kan ze de foto's naar keuze op de display van haar camera tonen.
                            Zo zou ik het toch doen.

                            Je kan ook een kleine digitale fotokader kopen, maar ik weet niet of dat zo handig is.
                            Dat is dan handiger wanneer het er echt om gaat de fotos regelmatig te kunnen bekijken
                            en om het apparaat te synchroniseren met je pc, inderdaad.

                            Een iPad vind ik nogal duur voor wat het is.
                            Tenzij je het volop zal gebruiken of voor professioneel gebruik als bijvoorbeeld inderdaad een
                            digitaal portfolio, zie ik het nut er niet zozeer van in.

                            Deze middag op restaurant geweest : de menu en de wijnkaart op iPad...
                            Gaat dat er nu zwaar over? :P
                            Last edited by woosh; 1 december 2010, 16:38.
                            http://www.joerivanhamel.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk toestel om foto's te kunnen tonen op locatie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door woosh Bekijk bericht
                              Gaat dat er nu zwaar over? :P
                              Nee mijn beste vriend, het moet nog beginnen...

                              Comment

                              Working...
                              X