Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Nikon D700

    Wat is de betere deal en waarom:

    Nikon 16-35
    Nikon 70-300

    of

    Nikon 20/2.8
    Nikon 28-300

  • #2
    Re: Lenzen voor Nikon D700

    Als je niks hebt, vind ik beide niks.

    Nadeel van set 1 gat tussen 35 en 70mm.

    Nadeel set 2: 28-300 lijkt mij leuk voor erbij, daarvoor heb ik de Tamron variant, maar niet als starter.

    Ik zou kiezen:
    24-70 2.8, 28-70 2.8 of een Tamron 28-75 2.8 dan heb je in het normale gebied een goede lens.

    80-200 2.8 2de hands, 70-300 VR of een Tamron 70-300 VC en ik heb meerdere gebruikers reviews gelezen, dat deze beter is als de Nikkor en de VC beter werkt als de VR.

    Later hierbij eventueel een Sigma 12-24, 15-30 of de 16-35 VR.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor Nikon D700

      De 1e keuze is optisch de beste, bij de 2e is de 20mm zeker een zwakke schakel (tenzij je een godee 2.8 20mm AIS vindt).
      Als het je enige lenzen zijn moet je bij de eerste keuze er een 1.4 50mmAFS bij nemen voor het "gat". dan heb je gelijk een goede standaardlens om mee te wandelen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor Nikon D700

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik zou kiezen:
        24-70 2.8, 28-70 2.8 of een Tamron 28-75 2.8 dan heb je in het normale gebied een goede lens.

        80-200 2.8 2de hands, 70-300 VR of een Tamron 70-300 VC en ik heb meerdere gebruikers reviews gelezen, dat deze beter is als de Nikkor en de VC beter werkt als de VR.

        Later hierbij eventueel een Sigma 12-24, 15-30 of de 16-35 VR.
        Kan ik alleen maar beamen als gebruiker van deze combi.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor Nikon D700

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je niks hebt, vind ik beide niks.

          Nadeel van set 1 gat tussen 35 en 70mm.
          Nadeel hoezo? Zet een stap vooruit of achteruit.

          Nadeel set 2: 28-300 lijkt mij leuk voor erbij, daarvoor heb ik de Tamron variant, maar niet als starter.

          Ik zou kiezen:
          24-70 2.8, 28-70 2.8 of een Tamron 28-75 2.8 dan heb je in het normale gebied een goede lens.

          80-200 2.8 2de hands, 70-300 VR of een Tamron 70-300 VC en ik heb meerdere gebruikers reviews gelezen, dat deze beter is als de Nikkor en de VC beter werkt als de VR.

          Later hierbij eventueel een Sigma 12-24, 15-30 of de 16-35 VR.
          [/QUOTE]

          Je raadt dus drie zware zooms aan. Vind ik maar niks, sorry. En een 12-24 DX op FX camera?
          Last edited by mmgull; 27 november 2010, 15:53.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor Nikon D700

            Sigma 12-24 is FX.

            Verder vind ik het geen zware zooms, een 70-300 is 800 gram. Ik heb de Tamron versie 70300 nooit uitgeprobeerd maar een Tammy die een Nikon verslaat That'll be the day!

            BTW de Tammy 28-75 is toch echt een prul in vergelijking met een Nikon 24-70, waarbij gezegd moet worden dat het verschil in prijs en gewicht aanzienlijk is. Een goed exemplaar van de Tamron doet het op DX vrij aardig, maar helaas komen dergelijke goede exemplaren te weinig voor om die lens in het algemeen aan te raden. Op FX heb ik nog niets gezien dat in de buurt komt van de Nikon 24-70.
            Last edited by Spanjaart; 26 november 2010, 21:47.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen voor Nikon D700

              Sigma 12-24 is FX.
              Ah sorry Dacht dat enkel Nikon zoiets maakte voor FX.

              Ik heb zitten snuffelen en heb een ouder model van Nikon gevonden dat me wel bevalt: 18-35. Geen VR maar kost ook maar de helft van de 16-35 en een derde van de 17-35. Met <400g ook een lichtgewicht.

              Als iemand de nog oudere Nikon 20-35/2.8 kwijt wil, wil ik misschien een bod doen.
              Last edited by mmgull; 27 november 2010, 15:54.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen voor Nikon D700

                Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                Je raadt dus zware drie zooms aan. Vind ik maar niks, sorry. En een 12-24 DX op FX camera??
                er staat verschillende keren of en ik kom dan op een totaal van 2 en dat kan ook nog heel licht zijn.

                dus 24-70(zwaar) met varianten(een zware en een lichte) en een 80-200(zwaar) of 70-300(2x licht).

                licht: tamron 28-75 2.8 en 70-300 VR/C
                zwaar: Nikkor 24-70 2.8 + 80-200 2.8.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen voor Nikon D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                  Ah sorry Dacht dat enkel Nikon zoiets maakte voor FX.
                  Nee Nikon maakt zoiets allen voor DX.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen voor Nikon D700

                    Tweede set verzamelt nogal wat compromissen.

                    Als je geen 'extreme' groothoek nodig hebt: 24-120/4 VR en 70-300VR, zalig duotje.
                    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen voor Nikon D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Als je niks hebt, vind ik beide niks. Nadeel van set 1 gat tussen 35 en 70mm.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                      Nadeel hoezo? Zet een stap vooruit of achteruit.
                      Dat gaat dan helemaal voorbij aan het feit dat 35-70 nu net dé "standaard"-range was/is van 24x36 oftewel fullframe...
                      Als ik moest kopen zou ik eerst die range dekken, en nadien gaan uitbreiden aan de korte en de lange kant.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen voor Nikon D700

                        Dat gaat dan helemaal voorbij aan het feit dat 35-70 nu net dé "standaard"-range was/is van 24x36 oftewel fullframe...
                        Als je elke mm wil dekken, ga je gang maar ik ervaar dat niet als nodig.

                        Terug ter zake: Ik heb nog een nieuwe nikon 18-35 gevonden voor 550 euro. Maar is de lens volledig compatibel met D700? Meerbepaald:

                        1. Is het een CPU-lens en verschijnt bp afstand in de zoeker?
                        2. Compatibel met lichtmeting en flitsmeting vd D700?
                        3. Bestuur je diafragma op camera, enkel op de lens of kan het op beide?
                        4. Behoudt de lens zijn focus na in/uit zoomen?
                        5. Is er een DoF preview?
                        Last edited by mmgull; 30 november 2010, 00:25.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen voor Nikon D700

                          1 nee, en bij geen één lens.
                          2 ja, maar dat staat allemaal in de handleiding
                          3 camera, men zegt dat je het ook op de lens kan, maar ik heb die instelling nog nooit gevonden en vind het ook van 0 en geenerlei waarde
                          4 is dat van belang?
                          5 hangt er vanaf hoe je camera programmeert
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen voor Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                            Tweede set verzamelt nogal wat compromissen.

                            Als je geen 'extreme' groothoek nodig hebt: 24-120/4 VR en 70-300VR, zalig duotje.


                            Dan kan je al zo goed starten met de 28-300. Deze lens is al even goed als de 70-300.
                            Naarmate je merkt wat je verder nodig hebt kan je later die bepaalde brandpunten bijkopen zoals een 24-70 16-35 70-200.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen voor Nikon D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              BTW de Tammy 28-75 is toch echt een prul in vergelijking met een Nikon 24-70, waarbij gezegd moet worden dat het verschil in prijs en gewicht aanzienlijk is. Een goed exemplaar van de Tamron doet het op DX vrij aardig, maar helaas komen dergelijke goede exemplaren te weinig voor om die lens in het algemeen aan te raden. Op FX heb ik nog niets gezien dat in de buurt komt van de Nikon 24-70.
                              Ik denk dat enige nuance hier wel op zijn plaats is

                              Ik kan niets zeggen over de 24-70 van Nikkor...maar ik heb de Tamron 28-75...gebruik deze op een D700...en als we het hebben over kwaliteit op een FX...dan ben ik "stunned" voor de 330 euro die deze lens kost. Kwaliteit is stukken, stukken beter dan de Sigma 24-70 f2.8 DG, welke toch een stukje duurder is...zelfs volopen is de tammy bruikbaar...qua scherpte hoeft hij maar een tikkeltje onder te doen voor mijn 80-200 f2.8
                              Nu is de eerder genoemde Sigma weer een stuk steviger gebouwd als de Tamron...en zit daar ook het enige echte nadeel aan de Tamron...hij is klein en oogt en voelt nogal breekbaar. Ik ben er heilig van overtuigd dat ook in termen van IQ en AF snelheid de Nikkor beter zal zijn als de Tamron...maar de Tamron is niet slecht...


                              Dus óf ik ben zo'n lucky bastard met een goed exemplaar...óf ik ben gek, want ik raadt hem wel blindelings aan. (wellicht dat het op een 24MP FF een ander verhaal wordt...maar daar valt de D700 niet onder).
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X