Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exakta 70-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exakta 70-300mm

    ik kocht op ebay een exakta 70-300mm , één ding begrijp ik niet goed exakta was toch een merk van camera's en lenzen van voor de oorlog uit west duitsland en na de oorlog oostduitsland , maar op die lens staat made in japan op , het is echt een mooi en goed lensje

  • #2
    Re: Exakta 70-300mm

    Iemand heeft waarschijnlijk van de Treuhand de naam Exakta gekocht en probeert nu lenzen met een bekende naam en onbekende herkomst te verkopen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Exakta 70-300mm

      Het is wel eentje uit de jaren 70 denk ik ,want het is MF met nikonvating, heel goed gebouwd, scherpstelring draait mooi soepel, met lange slag, dus makkelijk en plezierig om scherp te stellen
      hier een link met foto van die lens
      Last edited by koen1950; 23 november 2010, 21:48.

      Comment


      • #4
        Re: Exakta 70-300mm

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        ik kocht op ebay een exakta 70-300mm , één ding begrijp ik niet goed exakta was toch een merk van camera's en lenzen van voor de oorlog uit west duitsland en na de oorlog oostduitsland , maar op die lens staat made in japan op , het is echt een mooi en goed lensje
        Zeiss is ook een Duits merk van voor en na de oorlog en daar staat ook made in Japan op....

        Comment


        • #5
          Re: Exakta 70-300mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Zeiss is ook een Duits merk van voor en na de oorlog en daar staat ook made in Japan op....
          ja maar zeis bestaat nog, alleen laten ze hun lenzen onder lecentie maken in japan, zij beslissen nog hoe ze gemaakt worden

          Comment


          • #6
            Re: Exakta 70-300mm

            Erg goed voor een oud zoomlensje!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X