Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit de nagel op de kop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit de nagel op de kop?



    Wat vinden jullie hiervan?

  • #2
    Re: Is dit de nagel op de kop?

    Is er niemand die wil, kan of durft reageren? Dit vind ik straf; meer dan 60 lezers en geen enkele reactie op deze simpele vraag.
    Moet gij mijn mening vragen, ik kan de Showbizzsite goed begrijpen.

    Comment


    • #3
      Re: Is dit de nagel op de kop?

      Ze hebben gelijk, maar ik heb nochtans al fotograferen van betreffende site bezig gezien waarbij ik bedenkingen toch ook wel had...
      Het laten uitschijnen dat zij 100% professioneel bezig zijn is misschien een beetje te veel van 't goede.
      Ander vraagje aan de website: hoeveel bezoekers hadden jullie in de begindagen van jullie website?
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: Is dit de nagel op de kop?

        ik vind dat die van showbizsite nogal hoog van de toren blazen.
        ik heb ook al een aantal van hun fotografen gezien van hun "prof" site waarvan ik erg mijn bedenkingen heb.
        als men alle amateurs er tussen uit wilt dan zullen toch de helft van hun fotografen er ook uit moeten.
        dat is mijn mening ervan.
        en dan nog willen beweren dat enige goede teller voor een website die van cim is
        hebben ze misschien aandelen bij cim?
        als je ziet wat die mannen vragen voor een jaar een teller op je site te plaatsen
        dat is je reinste diefstal.
        er zijn genoeg alternatieven en zeker zo goed werken.

        Comment


        • #5
          Re: Is dit de nagel op de kop?

          Ander vraagje aan de website: hoeveel bezoekers hadden jullie in de begindagen van jullie website?
          Gij kunt u ook afvragen : nog een nieuwe site. Wat is het nut tegenwoordig, er zijn er al zovele"
          Gij kunt ook stellen : Als het regent wordt gij nat en is het goed voor de natuur, als het veel regent krijgt gij een overstroming.
          Ik denk ook dat de Showbizzsite de medewerking krijgt van alle artiesten.

          Comment


          • #6
            Re: Is dit de nagel op de kop?

            Oorspronkelijk geplaatst door woopiedepoopie Bekijk bericht
            Ander vraagje aan de website: hoeveel bezoekers hadden jullie in de begindagen van jullie website?
            Gij kunt u ook afvragen : nog een nieuwe site. Wat is het nut tegenwoordig, er zijn er al zovele"
            Gij kunt ook stellen : Als het regent wordt gij nat en is het goed voor de natuur, als het veel regent krijgt gij een overstroming.
            Ik denk ook dat de Showbizzsite de medewerking krijgt van alle artiesten.
            Je kan u ook afvragen, is showbizsite goed en professioneel genoeg of kunnen andere site's misschien het beter doen als ze de kans krijgen.
            wilt showbizzsite een monopoly op het gene dat ze doen?
            is men bang dat er andere site's beter gaan worden dan hun (of misschien al beter zijn) en dus concurenten weg willen.
            zo kan men dat ook bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: Is dit de nagel op de kop?

              Moest het statement komen van een beroepsjournalist: volledig mee akkoord en een correct artikel.
              Als 't komt van een een website, die zelf kleinschalig begonnen zijn en van wie de kwaliteit af en toe ook te wensen overlaat (bekijk sommige van hun fotoreportages), dan stel ik mij wel vragen. En vind het dan redelijk kort door de bocht om zo'n woorden in de mond te nemen.
              Misschien wel eens interessant om een kwaliteitsenquête te houden over de verschillende media-websites?

              'Ik denk ook dat de Showbizzsite de medewerking krijgt van alle artiesten.'
              Misschien bij de Vlaamse artiesten wel, maar bij buitenlandse artiesten? Forget it...

              Wat is 't nut van nog een website? Wat is 't nut van nog een nachtwinkel? Wat is't nut van nog een ipad applicatie? Wat is 't nut van een nieuw model wagen? Enzoverder... Op termijn is 't toch de sruvival of the fittest. Sommige sites willen precies hun plekje verstevigen :-)
              www.YourConcertShots.com

              Comment


              • #8
                Re: Is dit de nagel op de kop?

                Het eerste stuk van het artikel is aanneembaar. Elke geloofwaardigheid van goede bedoelingen vloeit bij mij weg wanneer ik dat stuk lees over cim.

                Er zijn beroepsfotografen van 18 jaar die veel beter foto's maken dan collega's die 60 jaar zijn. Het is toch niet omdat de oudere persoon meer netwerking heeft door de jaren heen en daardoor meer bezoekers heeft op zijn site dan de starter die nog geen netwerk heeft, dat de kwaliteit van zijn werk beter is (fictief voorbeeld).

                Kwaliteit moet een criterium zijn en niet kwantiteit.
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit de nagel op de kop?

                  Als gij tegenwoordig ziet vanop een afstand hoeveel volk er voor een podium staat te dringen stel ik de vraag : hoe gaat gij dit verminderen via een schifting op kwaliteit?
                  Wie bepaalt de kwaliteit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit de nagel op de kop?

                    Ik heb dit eerst even laten bezinken voordat ik een antwoord hierop wou formuleren

                    Ik vind het eerlijk gezegd enorm pretentieus van die site om zo'n statements te maken ... minder dan 5000 bezoekers per dag en je telt niet mee volgens hun, ik wil hun stats wel eens bekijken ... volgens mij haalden ze in hun eerste maand zelfs geen 5000 bezoekers, je moet wel unieke visits tellen hé ... en hun onzin over CIM, sorry hoor, geldklopperij die totaal onnodig is want een beetje host biedt je alles al gratis aan, elke klik en page serve wordt bijgehouden, laat hier een klein programma op los en je weet perfect hoeveel bezoekers je site krijgt.

                    Een bezoek voor mij loopt over 24h, dus als iemand binnen de 24h terug op de site komt wordt hij niet opnieuw geteld, dat is eerlijk, ander kan je elke pageview als bezoek tellen ... kom ik op 120,000 per dag, lekker handig maar totaal belachelijk als teller.

                    Ik vraag mij na het lezen van die tekst trouwens af wie die site als president, koning en admiraal bestempeld heeft, want zij vinden zichzelf perfect en al de rest mag geen kans meer krijgen ... want die kleine site met 10 bezoekers per dag vandaag kan volgend jaar misschien een stuk beter zijn dan zij ... en oei, dat moeten we voorkomen hé, laten we belachelijke regels opstellen waar wij wel aan voldoen.

                    Het valt soms wel op dat er een hoop 'would-be' fotografen rondlopen met pers toelating, maar daar moet je maar mee leren leven, en zorgen dat je beter bent, zo simpel is het ... en die 12-jarigen (zoals zij het zo simpel stellen) geven hun foto's gratis weg terwijl een beroepsfotograaf zijn boterham er mee moet verdienen ... helemaal juist, maar ook hier vind ik : zorg dan dat je beter bent en je geld ook waard bent voor de opdrachtgever ... heb ook al naast een opdracht gegrepen omdat ik te duur was ... so what ... als je voor een paar honderd euro een hele dag foto's moet maken, dan nog post processing doen en een DVD per post opsturen ga je aan 10 Euro/uur werken vrees ik, daar kom je niet mee rond ... als je dat wel denkt moet je eens serieus alles opnieuw op een rijtje zetten.

                    Als je kwaliteit kan voorleggen maak je een kans, of je nu 12, 25 of 60 bent, als je 'dertien in een dozijn' aflevert maakt het echt niet uit hoeveel ervaring je nu hebt ... het zal je laatste opdracht zijn voor die klant ... that's life, get a grip on it ... wat je vooral niet mag doen is pretentie krijgen en denken dat je de beste bent ... er zal altijd iemand zijn die net iets beter is dan jij

                    Er komen dagelijks duizenden sites bij op het internet ... en er komen duizenden 'grafzerken' bij elke dag, sites die doodbloeden en waar niemand nog naar omkijkt, sommigen hebben hun moment van glorie gehad en dan verliest de oprichter intresse, of zoals nogal eens dikwijls krijgt hij een lief en trouwt hij ... bye bye vrije tijd om een grote site te beheren ... ik gun iedereen zijn plaatsje in de zon, ik ben ook ergens moeten beginnen ... dolgelukkig met mijn eerste duizend visits ... als je dan veel tijd en energie investeert wordt je site (of sites) groot en dan is het de kunst om ze groot te houden ... met unieke content.

                    Mark
                    Last edited by LamboCars; 23 november 2010, 20:11.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dit de nagel op de kop?

                      Goeie vraag en het antwoord is niet zo simpel. Je zou kunnen stellen de organisator maar in welke mate kan deze kwaliteit beoordelen en is dat voor hem het belangrijkste criterium.

                      Toevallig organiseer ik ook evenementen maar niet van die grote dat ze moeten vechten voor een perskaart
                      Wanneer ik het van de kant van de organisator bekijk dan zou het criteria eerder zijn of de fotograaf commercieel relevant is voor het evenement. Haal ik er voordeel uit als organisator en dan kan een lokale partysite gerund door een 16 jarige amateur interessanter zijn dan een beroepsfotograaf die werkt voor ... welke mijn doelpubliek niet is.

                      Maar eerlijk is eerlijk, een beroepsfotograaf moet voorrang krijgen op een amateur op een evenement van enige betekenis. Deze moet er zijn brood mee verdienen. Maar ik denk niet dat dit het discussiepunt is. Eerder mogen alleen de amateurs van grote sites komen. Voor mij is het antwoord neen. Anderzijds ik zou ook geen 30 perskaarten uitdelen aan sites die niemand kent en die alleen komen om gratis binnen te mogen. Als organisator heb je hier toch nadeel aan want je verliest alleen inkomsten.
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dit de nagel op de kop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door woopiedepoopie Bekijk bericht
                        Is er niemand die wil, kan of durft reageren? Dit vind ik straf; meer dan 60 lezers en geen enkele reactie op deze simpele vraag.
                        Ligt aan je manier van de stelling naar voren brengen, zomaar een link geen uitleg, dus mensen klikken, daarop, een hele lap tekst, waar in het begin niet duidelijk is waar het over gaat, dus na 2 alinea's...kruisje.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is dit de nagel op de kop?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ligt aan je manier van de stelling naar voren brengen, zomaar een link geen uitleg, dus mensen klikken, daarop, een hele lap tekst, waar in het begin niet duidelijk is waar het over gaat, dus na 2 alinea's...kruisje.
                          Je moet het anders bekijken, Ik heb de link zien staan zonder uitleg en ben iets anders gaan lezen. Ik klik niet op links als ik niet weet wat de bedoeling is. BTW, ik weet het nog niet (nog steeds niet geklikt).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is dit de nagel op de kop?

                            Ik zal er een strip van maken dan kunt gij naar de tekeningen kijken.
                            Last edited by woopiedepoopie; 23 november 2010, 22:52.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is dit de nagel op de kop?

                              Hallo,

                              Belgiumdigital loopt dan voorlopig nog bijlange geen gevaar

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X