Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olifanten Judo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olifanten Judo

    Het lijkt wel of ze mekaar in een judo greep nemen...ippon




  • #2
    Re: Olifanten Judo

    Die had ik graag wat breder gezien. Jonge bull's die vechten is altijd plezant om naar te kijken ...en te fotograferen!
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Olifanten Judo

      In dit geval stond de mega kont van een ander slurfbeest links in de weg Jochen ...dat vond ik te storend dus heb ik de foto gesneden
      Dat is het hem daar he...de opportunity moet er zijn, en op dat moment moet alles nog meezitten. Wel komisch hoe het wijfje gewoon rustig bleef doorslurpen, rug gekeerd naar de struise venten die weer in een café gevecht verwikkeld zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Olifanten Judo

        Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
        In dit geval stond de mega kont van een ander slurfbeest links in de weg Jochen ...dat vond ik te storend dus heb ik de foto gesneden
        Dat is het hem daar he...de opportunity moet er zijn, en op dat moment moet alles nog meezitten.
        I know I know.

        Je hebt gelijk; ik had kunnen weten dat er wel een reden zou zijn voor deze framing.

        Ik krijg trouwens ook bijna constant zo'n opmerkingen op mijn foto's;
        "spijtig van het lage licht"
        "wat een rare kleuren" (eveneens door licht)
        "spijtig dat ze juist wegkijkt" (het geslacht van het dier was de poster wel ontgaan, want "ze" had 5 poten )
        "wat jammer van dat takje"
        enz...

        De meeste mensen weten niet hoe het is om in de bush te fotograferen, dus ik neem het hen niet erg kwalijk.

        Alhoewel dat ik me soms een beetje erger aan het feit dat men geen oog heeft voor de overduidelijke zeldzaamheid van (de waarneming van) een dier. Ik bedoel; als ik bvb zie dat de zoveelste ijsvogel-op-een-takje-gefotografeerd-vanuit-schuilhut enorm veel reacties krijgt, terwijl een blauwe ara met en takje voor zijn staart van de eerste pagina af schuift met slechts drie replys. En dat terwijl er nog amper 20000 van rind vliegen.

        Ik denk dan ook dat op dit (deel)forum eerder huis-tuin-en-keuken fotografen zitten dan echte natuurfotografen. Daar is niks mis mee hee. Het zijn wij die daarmee moeten leren leven, that's it.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: Olifanten Judo

          Tja ik heb ook vastgesteld dat je met 2 volle safari dagen in Kruger en een dag Addo, wel echt veel geluk moet hebben, en als beginnend fotograaf is het zeker niet evident. VaVoor mij hebben veel van mijn foto's meer emotionele waarde. Zoals je zegt...een dier vastleggen, in the wild, dat is...iets extra.
          Ik erger mij niet of niet meer aan commentaren of geen commentaren hier. Ik weet dat mijn foto's ver van top zijn (zeker in vergelijking met sommige andere safarigangers hier), en je moet altijd bijleren. Maar achter een foto zit voor mij vooral een herinnering...het geluid, de geur...

          By the way...de kont van het vrouwtje staat rechts, niet links (error). Ik had ze ook met z'n drieën kunnen kadreren...vrouwtje half voor het rechtse mannetje kont naar de lens en ongeïnteresseerd bij het gevecht... zoals ik zeg...blijven terugkeren en oefenen is de enige optie

          Comment


          • #6
            Re: Olifanten Judo

            Wat je ook kan doen is opteren voor een safari te voet.

            Beter camera standpunt (op hun hoogte). Je ziet wel een pak minder te voet (omdat er veel gaat lopen en omdat je minder afstand kan overbruggen), maar ALS je iets ziet is het omdat zijn aar jou willen komen (en niet omgekeerd) dus is de foto-opportuniteit veel beter.

            Het is wel steeds uitkijken. Ik zal eens een filmke online zetten van een "mock charge" die wij kregen van een jong bull. Die mock charge was niks. Maar de twee stappen die hij daarna extra zette...

            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Olifanten Judo

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              I know I know.

              Je hebt gelijk; ik had kunnen weten dat er wel een reden zou zijn voor deze framing.

              Ik krijg trouwens ook bijna constant zo'n opmerkingen op mijn foto's;
              "spijtig van het lage licht"
              "wat een rare kleuren" (eveneens door licht)
              "spijtig dat ze juist wegkijkt" (het geslacht van het dier was de poster wel ontgaan, want "ze" had 5 poten )
              "wat jammer van dat takje"
              enz...

              De meeste mensen weten niet hoe het is om in de bush te fotograferen, dus ik neem het hen niet erg kwalijk.

              Alhoewel dat ik me soms een beetje erger aan het feit dat men geen oog heeft voor de overduidelijke zeldzaamheid van (de waarneming van) een dier. Ik bedoel; als ik bvb zie dat de zoveelste ijsvogel-op-een-takje-gefotografeerd-vanuit-schuilhut enorm veel reacties krijgt, terwijl een blauwe ara met en takje voor zijn staart van de eerste pagina af schuift met slechts drie replys. En dat terwijl er nog amper 20000 van rind vliegen.

              Ik denk dan ook dat op dit (deel)forum eerder huis-tuin-en-keuken fotografen zitten dan echte natuurfotografen. Daar is niks mis mee hee. Het zijn wij die daarmee moeten leren leven, that's it.

              De moeilijkheidsgraad van het maken van een foto is vaak niet af te lezen aan de prent op zich en wordt derhalve ook niet in de beoordeling meegenomen.

              Vanuit een schuilhut heb je theoretisch alles voor elkaar. Maar ook daar kan je soms uren wachten op dat 1ne moment is ook niet aan de foto af te zien.
              Of een middag door de weilanden lopen voor dat 1ne moment.

              maakt een tour door het kruger park je wel een echte natuurfotograaf?
              https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

              Comment


              • #8
                Re: Olifanten Judo

                Ik heb niet willen stellen dat iemand die een safari deed meer (of minder) natuurfotograaf zou zijn dan iemand die hier in België een paar uur in een schuilhut zit.

                Het enige wat ik zeg is dat ik merk dat vele mensen die op dit subforum beoordelen geen natuurfotografen zijn. Want een natuurfotograaf - ook van het schuilhut-type - zou nooit commentaar geven à la "jammer van het takje" bij een shot van een zeldzame vogel.

                Hier doet men zoiets wel. Omdat die vogel waarschijnlijk ook in de zoo te zien is zonder takje voor. Op een forum van natuurfotografen zou men dus wél rekening houden met de moeilijkheidsgraad.

                Pas op, ik herhaal nogmaals; ik heb er géén probleem mee dat het hier loopt zoals het loopt. Ik vind dat je zoiets moet aanvaarden op een "breed" forum als BD.

                Mvg,

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment

                Working...
                X