Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm F/1.4G of 14-24 F/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85mm F/1.4G of 14-24 F/2.8

    Het is al een hele tijd geleden dat ik hier op het forum iets gepost heb , maar nu heb ik toch een vraag.
    Ik ben namelijk veel bezig met concert fotografie en nu het bijna kerstmis is , ben ik natuurlijk ook opzoek naar een leuk nieuw stukje glas. Ik zit dus te twijfelen voor een 14-24 F/2.8 of een 85mm 1.4G (die nieuwe).
    Ik schiet op het moment met een Nikon D700 met als 'standaard' lens de 24-70 F/2.8. Ik heb de 14-24 al een paar keer gebruikt bij wat evenementen en ik ben erg blij met de resultaten. Het probleem is dat ik helaas nergens een 85mm te leen zie.
    Dus wou ik jullie advies graag horen , 14-24 of de 85 ? Ik denk dat je met de 14-24 wel wat meer waar krijgt voor je geld omdat je natuurlijk ook dingen als landschappen etc kunt doen.

    Qua kwaliteit zullen ze beide ongeëvenaard zijn , maar wat lijkt jullie het geschiktste voor puur concert fotografie ?

    Alvast bedankt.

    EDIT :
    Na mijn eigen post gelezen te hebben , lijkt het mij beter te vragen of de 85mm geschikt is voor concert fotografie. En dan bedoel ik niet , 'ja je kunt er goed concert fotografie mee doen'. Maar of hij wel of niet uitermate geschikt is voor concert fotografie.
    En wat beter is voor concert fotografie , de 14-24 of toch de 85mm ? Beide lenzen zijn toch net wat te duur om 'gewoon goed te zijn'.
    Last edited by El_barto36; 22 november 2010, 22:17.

  • #2
    Re: 85mm F/1.4G of 14-24 F/2.8

    Beide lenzen zijn geweldig, maar misschien moet je voor concertfotografie de 70-VRii ook nog in het verhaal betrekken. Ik heb de 85mm pas een week, maar heb de indruk dat de autofocus het bij snelle onderwerpen een beetje laat afweten.
    De 14-24 is een dijk van een lens, maar het werkt bij concerten alleen als je onderhand TUSSEN de band staat.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: 85mm F/1.4G of 14-24 F/2.8

      Voor mij zou de keuze duidelijk zijn. Zonder meer de 85mm 1.4. Lichtsterker (altijd een voordeel) en beter afgestemd op de afstand tot het podium. Kijk zeker ook naar de nieuwe Sigma, scheelt een slok op een borrel vergeleken met de Nikon en lijkt me het prijsverschil meer dan waard.
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment

      Working...
      X