Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

    Ik zou me graag de 300mm 2.8 IF-ED Ais van Nikon aanschaffen, maar weet nog niet zo goed of deze zou passen op mijn Fujifilm S5pro ... Deze komt overeen met de D200 van Nikon.
    Heeft iemand hiermee ervaring? Is het interessant om met deze lens (mits converter) vogels te fotograferen? Of is het ondoenbaar om die met een MF scherp in beeld te krijgen...

    Mvg,

    Sven
    Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

  • #2
    Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

    Die gaat perfect op uw S5 passen.
    Er zijn hier mensen die zelf een S5 hebben die kunnen je er zekerheid over geven.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

      Sven,

      Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais zal zeker aansluiten en werken op je toestel maar ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid met MF alsook over de convertors om die aan te sluiten.

      ik zou je eerder een 80-400 aanraden of als er nog € teveel zijn 200-400 f4

      zooms zijn ook iets handiger om mee te werken bij vogelfotografie dan primes

      tot straks
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        Sven,

        Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais zal zeker aansluiten en werken op je toestel maar ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid met MF alsook over de convertors om die aan te sluiten.

        ik zou je eerder een 80-400 aanraden of als er nog € teveel zijn 200-400 f4

        zooms zijn ook iets handiger om mee te werken bij vogelfotografie dan primes

        tot straks
        Wat kwaliteit zou ik zeker de 300/2.8 nemen; hier kan de 80-400 absoluut niet tegenop
        MF werken...het is wat delicater dan de snelle AF-s; maar het lukt zéker
        (hoe dacht je dat men indertijd de mooie shots van vogels maakten):confused

        Zooms zijn handiger; maar niet bepaald beter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

          Welk type teleconverter zou hier best op passen? Verlies ik zoveel kwaliteit als ik er een 2x opzet?
          Dank!
          Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

            De 300mm AIS zal wat minder resolutie hebben dan de nieuwe AFS/VR types, maar op FX kan een 2.0 converter nog net denk ik als je op f/8 werkt.
            Nikon maakte ook ik het MF tijdperk converters, daar zou ik ook een verbetering verwachten en je kunt natuurlijk gewoon een AFI of AFS converter gebruiken bij een AIS lens.
            Gewoon try before you buy zou ik zeggen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 300mm 2.8 IF-ED Ais

              Oorspronkelijk geplaatst door svennovitch Bekijk bericht
              Welk type teleconverter zou hier best op passen? Verlies ik zoveel kwaliteit als ik er een 2x opzet?
              Dank!
              Ik heb hier nog een TC-201 liggen die ik niet meer gebruik (allemaal G objectieven). Die zou absoluut bruikbaar moeten zijn op zo'n Ais 300mm f/2.8. Dan zit je wel aan 600mm f/5.6 die optisch vrij goed is, maar wel eisen stelt aan focus en lens techniek

              Comment

              Working...
              X