Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! :) help?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! :) help?

    Hey!

    'K heb in Augustus een canon 7D aangeschaft. Niet met kit-lens, maar met een tweedehands canon EF 70-200 mm f4.0. Veel liefde voor deze lens! Zalig voor natuur en portret fotografie.
    Maar 'k heb weer wat centjes bijeen kunnen sparen, dus tijd voor een nieuwe lens!

    'K zou graag een wide-angle aanschaffen, want voor landschap schiet 70-200 soms toch wat te kort. Enige suggesties? Liefst een beetje op budget.
    'K had ook gedacht om een lensje aan te schaffen met want minder bereik waarbij je dichter op je ondw kan zitten, want constant met die tele in iemands aangezicht zitten is niet zo fijn

    Ik ben een eerstejaars studente mediakunst en nog een redelijke leek in de technische wereld van fotografie, dus alle tips, suggesties en aanraders zijn welkom!

    dikke merci,
    Febelieneke

  • #2
    Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

    Oorspronkelijk geplaatst door fdemey Bekijk bericht
    Hey!

    'K heb in Augustus een canon 7D aangeschaft. Niet met kit-lens, maar met een tweedehands canon EF 70-200 mm f4.0. Veel liefde voor deze lens! Zalig voor natuur en portret fotografie.
    Maar 'k heb weer wat centjes bijeen kunnen sparen, dus tijd voor een nieuwe lens!

    'K zou graag een wide-angle aanschaffen, want voor landschap schiet 70-200 soms toch wat te kort. Enige suggesties? Liefst een beetje op budget.
    'K had ook gedacht om een lensje aan te schaffen met want minder bereik waarbij je dichter op je ondw kan zitten, want constant met die tele in iemands aangezicht zitten is niet zo fijn

    Ik ben een eerstejaars studente mediakunst en nog een redelijke leek in de technische wereld van fotografie, dus alle tips, suggesties en aanraders zijn welkom!

    dikke merci,
    Febelieneke


    Budget ?
    Prime ?
    Zoom ?
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

      De veel geroemde EF-S 17-55 IS USM f2.8 lijkt mij de ideale kwalitatieve aanvulling op je EF 70-200L f4, als je er het geld voor hebt.
      Anders kun je de EF-S 18-55 IS kitlens overwegen, die een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

      Zijn prime lenzen je voorkeur:
      35mm is ong. standaard beeldhoek op je 7D.
      50mm is dan weer beter voor portret.

      Ik zou het bij Canon lenzen houden, maar dit is een persoonlijke voorkeur.
      Last edited by GeertB; 20 november 2010, 16:35.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

        of de goedkopere tegenhanger: de tamron 17-50 f/2,8 met VC
        Canon EOS 7D * Tamron 17-50mm f/2,8 * Canon EF70-200mm f/4 L IS USM * Novoflex Noflexar 400mm f/5,6 + 600mm f/8 fastfocus grip

        Comment


        • #5
          Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

          Ik heb hier nog de 15-85mm USM IS van Canon liggen die eventueel weg mag wegens weinig gebruikt. Prettig werkbereik als walk-around lens. Licht en compact.
          Bij interesse PM.

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
            ..........35mm is ong. standaard beeldhoek op je 7D.....
            Wat is een standaard beeldhoek ? Wat voor de ene standaard is, is het voor de andere niet volgens mij.

            Ik gebruik steeds als wandel/allround lens de Canon 24-105 L f4, is voor mij de perfecte lens, weegt niet te zwaar, is niet te duur en is ook zoals mijn 7D spatwaterdicht.
            Is tevens een L objectief en fullframe compatibel (moest je ooit de overstap willen doen)
            Ik heb ook de Canon 24-70 L f2,8, ook een prima lenske maar weegt al een pak zwaarder.

            De EF-S 17-55 IS USM f2.8 is inderdaad ook een prima lens die infeite een L zou moeten verdienen, maar niet bruikbaar op FF en niet waterdicht en daardoor ook geen L lens.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

              de 17-40 f4 L of de 24-105 f4 L zijn prachtobjectieven..
              en toekomst gericht geschikt voor fullframe mocht je ooit overstappen..
              natuurlijk zit je wel met de 1,6 cropfactor ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

                Het is ook nog tezien als u een UWA zoekt (ultra breed) of een gewone wide angle (van gewoon landschap tot portret).

                Ik heb er tot mijn tevredenheid 3 getest op mijn ex-40D cropcam :
                Tamron 17-50 2.8, Canon 17-55 2.8 IS en een ultra wide angle Sigma 10-20.
                Twee vrienden kochten op mijn aanraden de Tamron 17-55 & Sigma 10-20 en zijn zeer tevreden.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Wat is een standaard beeldhoek ? Wat voor de ene standaard is, is het voor de andere niet volgens mij.
                  Wikipedia:

                  Onder een standaardobjectief wordt in de fotografie verstaan een objectief waarvan de beeldhoek min of meer overeenkomt met die van het menselijk oog. De vuistregel voor standaardobjectieven is dat de brandpuntsafstand ongeveer overeenkomt met de diagonaal van het beeldformaat. Bij kleinbeeld is de beelddiagonaal ongeveer 43 mm, het standaardobjectief heeft hier bij spiegelreflexcamera’s echter meestal een brandpuntsafstand van 50 mm.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                    Wikipedia:

                    Onder een standaardobjectief wordt in de fotografie verstaan een objectief waarvan de beeldhoek min of meer overeenkomt met die van het menselijk oog. De vuistregel voor standaardobjectieven is dat de brandpuntsafstand ongeveer overeenkomt met de diagonaal van het beeldformaat. Bij kleinbeeld is de beelddiagonaal ongeveer 43 mm, het standaardobjectief heeft hier bij spiegelreflexcamera’s echter meestal een brandpuntsafstand van 50 mm.
                    Ok, maar daarom word dit nog niet voor iedereen als standaard gebruikt
                    Vogelfotografie, macrofotografie, modelfotografie ..... zoek daar maar eens een standaardobjectief tussen, of zoals U reeds eerst schreef een standaardbeeldhoek.
                    Alles hangt af voor wat de lens zal gebruikt worden.
                    Is natuurlijk maar mijn eigen idee hé !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

                      Ik zou een 2dehands 17-40 F4 L aanraden. Samen met de 70-200 F4 L heb je volgens mij een prachtig allround setje. Fantastische lenzen die in staat zijn om pracht beelden af te leveren en beiden een koopje. Gooi daar nog een 50mm F1.4 bij om te spelen met beperkte scherptediepte, knallende portretten en low-light fotografie en je hebt volgens mij een zalige set!
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 7D - tijd voor een nieuw lensje! help?

                        Ik zou gaan voor de 24/70 , deze sluit mooi aan op je andere lens .De 24mm op de 7D is niet zo breed ,moet je eens uittesten en anders kan je misschien naar de 18/55 van canon gaan .
                        Er zijn nog andere alternatieven en daar is hier ook al veel over geschreven .Kiezen is niet altijd gemakkelijk .

                        Comment

                        Working...
                        X