Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dpreview. Het niveau zakt zienderogen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dpreview. Het niveau zakt zienderogen.

    Ik heb dat ginds proberen te zeggen twee weken geleden ...en werd verbannen.

    Ik postte een vraag: "ik sta op het punt een 300D te kopen. Is er iets waarop ik moet letten, en hoe kan ik het toestel best testen?". Ik kreeg exact geteld NUL bruikbare antwoorden.

    Dat ergerde me een beetje, temeer omdat ik zag op welke threads er dan wél "en masse" werd gereageerd:

    - Scheldtirades en "mijn camera is de beste" threads, of "mijn merk is het beste" threads (al dan niet gestaafd met een mooie foto ...wat in feite ook niks zegt want er kunnen 1000 slechte foto's aan vooraf zijn gegaan).
    - Foute informatie. Ic. bij het gebruik van de 300D merk ik dit véél. Bij dit complex toestel wordt pertinent aangeraden om het te gebruiken op exact dié manier, en niet anders (ongeacht de omstandigheden).
    - Algemene threads, waarbij werd gevraagd naar "je vorige camera", "je woonplaats", "je leeftijd", "je huisdier" en "wat zit er in je PC?". Who the f*** cares?!

    Ik heb gepoogd om deze trend te keren, en plaatste een (in mijn ogen toch) ludieke post waar ik onder andere ook opmerkte: "we weten bijna alles van elkaar met dit soort threads, het enige wat we nog niet van elkaar weten is de lengte van ieders geslacht. Laten we dat ook maar neerpennen, dan zijn we er ineens vanaf, en kunnen we ons concentreren op de belangrijkere posts."

    Ik heb de thread daarna maar één keer kunnen bekijken, maar het leek me dat op dit schrijven gepast werd gereageerd. Een groot aantal mensen gaf me gelijk, en natuurlijk pareerden een aantal mensen met de gepaste humor: "ik ben groot geschapen" (toont 100-400L), "wat een Canon!", etc... Slechts één à twee personen begrepen de humor niet, maar beperkten gelukkig hun reply tot één post. Tja... can't please them all.

    Twee dagen later surf ik er opnieuw naartoe ...verbannen!

    Daarna probeerde ik vergeefs enkele keren mij te verdedigen. Ik stuurde drie mails naar abuse@dpreview.com, waarin ik het bovenstaande verduidelijkte, waarin ik me excuseerde voor het geval ik mensen had gekwetst, en waarbij ik uitlegde dat dat zeker niet de bedoeling was. Daarna stuurde ik ook twee mails naar Phil Askey zelf.

    Ik kreeg geen enkele reply.

    Dit alles speelde zich af verspreid over twee weken, in volle Kerst. Van enige vergevensgezindheid heb ik niks gemerkt. Ze zijn blijkbaar zelfs niet voor rede vatbaar. waarom wensen ze niet met me te praten? Ik vind dit echt kinderachtig.

    En ook een beetje hypocriet, want op de keper beschouwd heb ik geen enkele van de dpreview regels met de voeten getreden.

    En ondertussen mag dit bvb. wél:

    een kerel post twee foto's "met flash genomen", eentje met de 300D, eentje met de G3. En dan vraagt hij; "welke foto komt van welk toestel?". ter info: de slechtste shot is die van de 300D. Aangezien het crops van 100% shots betreft, met als subject een menselijk oog weet ik al wat er gaande is. Het is overduidelijk dat de G3 bij deze MACRO opname beter werk levert dan de 300D. Maar ja... de G3 zijn lens is geschikt voor macro, maar is de lens op die 300D wel geschikt? Welke lens is het trouwens? Nog niemand stelde deze vragen. Nog niemand merkte op dat op de shot van de 300D te zien is dat de gebruikte lens duidelijk buiten het bereik van zijn kunnen zit.

    Ondertussen komen ze daar tot de conclusie dat de G3 dus beter is. Zucht...

    De thread: http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=7082802

    Enfin, ik wil maar zeggen:
    - Wie op dit moment uitziet naar nuttige info op deze fora kan maar beter enorm kritisch zijn.
    - Wie tegen de stroom durft ingaan, en durft "de potjes van de dekseltjes te nemen" kan maar beter zeer omzichtig te werk gaan. Voor je het weet lig je eraf.

    En ja, ik kan een andere account maken en naar hartelieven verder posten. Maar dat doe ik niet. Het gaat om het principe. Als ik niet gewenst ben, dan post ik niet meer .

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    groot gelijk, niks van aantrekken, bekijk het zo " ze zijn daar nu nen topfotograaf armer "
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      o jee, en dan zijn er zelfs nog van die idiote momenten dat ik het al eens aan de stok durf te krijgen met een BD-forummember.

      ik ben een onozel manneke. 'k zou beter mijn boeltje pakken en oprotten met mijn gezeik.

      Comment


      • #4
        LoL, ik zwijg maar op uw reactie hahahahaa

        Ach, het leven is zo mooi
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Gelukkig kun je in zo'n situatie je hart hier luchten.
          Ik lees van meerdere mensen dat het Canon forum (weet niet welke, er zullen er wel meerdere zijn) nogal irri kan zijn.
          Ik weet niet wat je ervaring met Amerikanen is, maar na jaren communiceren met Amerikanen kan ik zeggen dat "je" (men) niet online over lengte van een geslachtsorgaan schrijft, ook niet als geintje.
          Geen antwoord terugkrijgen van Phil is erg vervelend, 't is heel frustrerend om compleet genegeerd te worden.
          Je ergert je eraan dat men er duidelijk niet genoeg van af weet. Op iedere emaillijst of forum zijn nou eenmaal guru's. Of ze het fout hebben of niet, ze hebben "altijd gelijk".
          Op www.dutchphotozone.com zijn ook aardig wat mensen met een 300D, misschien kun je daar je vraag stellen?

          Enne, sommige lui zijn het niet waard om je druk over te maken.

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Hehe ... dat is niet nieuw dat het niveau daar zienderogend zakt ... en vooral in de canon fora, die ik nu toch al 3 jaar regelmatig bezoek ... trek het je niet teveel aan ... maar bezoek nooit de fora van fredmiranda want daar ben je soms al "gebannned" voor je eerste post ...

            Groetjes.

            Comment


            • #7
              Originally posted by NataliaNL
              Gelukkig kun je in zo'n situatie je hart hier luchten.
              Ik lees van meerdere mensen dat het Canon forum (weet niet welke, er zullen er wel meerdere zijn) nogal irri kan zijn.
              Ik weet niet wat je ervaring met Amerikanen is, maar na jaren communiceren met Amerikanen kan ik zeggen dat "je" (men) niet online over lengte van een geslachtsorgaan schrijft, ook niet als geintje.
              Geen antwoord terugkrijgen van Phil is erg vervelend, 't is heel frustrerend om compleet genegeerd te worden.
              Je ergert je eraan dat men er duidelijk niet genoeg van af weet. Op iedere emaillijst of forum zijn nou eenmaal guru's. Of ze het fout hebben of niet, ze hebben "altijd gelijk".
              Op www.dutchphotozone.com zijn ook aardig wat mensen met een 300D, misschien kun je daar je vraag stellen?

              Enne, sommige lui zijn het niet waard om je druk over te maken.


              Hey Natalia,

              Voor die vraag is het inmiddels te laat ...ik heb hem al gekocht!

              Maarreh... dat forum staat bij deze "gebookmarked"

              En over die "lengte"... ik denk inderdaad dat de US mensen het meest bekrompen (én hypocriet) zijn op dat vlak. Maar durf dát niet luidop te zeggen, want dan vliég je!
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by Froto
                Hallo,

                Hehe ... dat is niet nieuw dat het niveau daar zienderogend zakt ... en vooral in de canon fora, die ik nu toch al 3 jaar regelmatig bezoek ... trek het je niet teveel aan ... maar bezoek nooit de fora van fredmiranda want daar ben je soms al "gebannned" voor je eerste post ...

                Groetjes.


                No way!

                Dat verhaal mag je me eens doen. Hoe presteer je dát?!
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  't is daar idd niet al te vet soms en soms zeer nutteloze of zeer partijdig gericht.

                  maar bezoek nooit de fora van fredmiranda want daar ben je soms al "gebannned" voor je eerste post
                  kan ik van meespreken, ben daar ook gebanned, even verkeerde reply gegeven op een blijkbaar populair persoon ginder en voila, je mag het afbollen.
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    We mogen ons gelukkig prijzen met BD, hier zie ik zulke toestanden nog niet onmiddellijk gebeuren, hier kan kritiek nog zonder dat het in scheldpartijen ontaardt (allez op enkele uitzonderingen na ) en ik zie ze hier nog niet onmiddellijk iemand verbannen...van tolerantie gesproken !
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      ik kijk bij FM alleen in het natuurfoto forum, en daar is me nooit iets geks opgevallen.

                      @ Jochen: ik heb veel contact met USA en Canadese kattenfokkers. De Canadezen vallen mee, maar als je het na een paar jaar voor elkaar hebt om een kat te MOGEN kopen, dan moet je ze zo ongeveer op je knieën bedanken dat je veel te veel geld mag uitgeven

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by NataliaNL
                        ik kijk bij FM alleen in het natuurfoto forum, en daar is me nooit iets geks opgevallen.

                        @ Jochen: ik heb veel contact met USA en Canadese kattenfokkers. De Canadezen vallen mee, maar als je het na een paar jaar voor elkaar hebt om een kat te MOGEN kopen, dan moet je ze zo ongeveer op je knieën bedanken dat je veel te veel geld mag uitgeven
                        Natalia,

                        Fok jij katten?! Welk ras?

                        Wijzelf hebben een Kartuizer, een Tonkinees en een Bengaal in huis...
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          http://www.rateapelitan.com

                          let aub niet op de foto's ik moet nodig nieuwe maken.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb dit ook al gehoord dat men in de Canon forums op dpreview soms nogal kinderachtig en onprofessioneel handelt. Ik bezoek het nooit eigenlijk want ben Nikon gebruiker en in die forums valt het voorlopig nog redelijk goed mee.


                            Comment


                            • #15
                              daar heb je gelijk in, Serge_VC, 't gaat daar prima. (ik lees daar alleen)

                              Comment

                              Working...
                              X