Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta of beercan lens 28-85 en 35-105

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta of beercan lens 28-85 en 35-105

    Ik heb ps een nieuw toestel sony a55 met 18-55 aangeschaft, zouden de minolta lenzen 28-85 en 35-105 een goede aanvulling zijn? Ik ben pas een beginner hoor maar zit er genoeg tele in voor op reis? Ik heb gelezen de 28-85 goed voor gezichtsfotografie maar de 35- 105 waar is deze goed voor? Kan deze als tele dienen?

  • #2
    Re: Minolta of beercan lens 28-85 en 35-105

    Van beide lenzen bestaan verschillende types.
    Kijk eens in de Dyxum-lensdatabase over dewelke het gaat en je vindt er meteen meer informatie over.

    Die 35-105 gaat slechts een beperkte extra bieden tov de andere lens.
    Als je tele wil, kijk je beter naar een Sony 55-200 bijvoorbeeld. Die komen regelmatig te koop aangezien ze als kitlens bij een aantal toestellen geleverd worden. De prijs is redelijk en de kwaliteit vrij goed.

    Anderzijds, met die 28-85 kan je inderdaad portretfoto's maken, zoals met zowat elke lens, maar het is eigenlijk meer een standaardlens zoals je nu een kitlens hebt.
    Als je echt graag portret wil gaan doen, kijk dan beter uit naar lenzen met een constante f/2.8 in een bereik tussen 35 tot 100mm. En vooral ook met een prime lens zoals de vrij goedkope Sony 50/1.8 kan je knappe dingen doen.
    Last edited by K-2; 20 november 2010, 12:56.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Minolta of beercan lens 28-85 en 35-105

      De Minolta Beercan is de 70-210 F/4
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment

      Working...
      X