Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • all round lens

    ik zoek een goede all round lens waar ik als beginner met van start kan gaan op een a55
    hij mag een redelijke zoom hebben

    mvg
    jurgen

  • #2
    Re: all round lens

    Pinhole
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: all round lens

      Sony 16-105/3.5-4.5 DT: niet zo duur als een CZ16-80 maar toch heel wat beter dan de 18-55mm.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: all round lens

        en over wa prijs praten we dan?
        met ongeveer welke zoom kan je dat vergelijken?dan kan ik al beter volgen
        2dehands zal je die moeilijk kunnen vinden zeker?
        ja nu met men nieuwe camera,leek het me miss beter occasie,beetje goedkoper he

        Comment


        • #5
          Re: all round lens

          "Zoom" is gewoon de verhouding tussen de twee uitersten van je lens: dus bv. 105/16 = 6.5

          Als je heel veel zoom wil, dan ben je met een dslr (of slt zoals een a55) niet goed af...

          Wat belangrijker is dan "zoom", is de breedte die je krijgt met 16mm bijvoorbeeld. Dat laat je toe om in huis toch aan een overzichtsfoto te geraken zonder dat je ergens een muur moet uitbreken om verder achteruit te kunnen zodat iedereen op de foto kan .

          Met 105mm heb je ook al redelijk wat tele, maar natuurlijk niet in die mate dat je er een vliegtuig mee uit de lucht kan halen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: all round lens

            Ik zou toch gaan investeren in lenzen met verschillend bereik ipv een zoomlens van 18-250 bv. Als je weet waarvoor je die gaat gebruiken (portretten, architectuur, landschap, dieren) kan je een betere keuze maken.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment

            Working...
            X