Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief?

    daar de aankoop van m'n d90 in zicht komt sta ik nu voor de keuze van objectief...
    normaalgezien zou ik de kit met kitlens 18-105 nemen.
    aangezien ik mij een beetje wil toeleggen op de macrofotografie had ik in gedachten om een d90 body te kopen en een nikkor 18-55(standaardlens)+een Sigma AF 70-300/4.0-5.6 DG MACRO
    hier zit dus ook een macro-functie op en kan ik al beginnend aanleren om macro te fotograferen
    is er iemand die mij wat wijze raad kan toespelen..?

    mvg ventri
    Nikon D90 18-105 VR kitlens
    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
    grtz ventri

  • #2
    Re: welk objectief?

    als macro je echt interesseert zou ik voorstellen een echte macrolens te kopen. Voor een 300 € is er van sigma een 50mm macro waarvan ik al heel mooie voorbeelden heb gezien. Ze is veel scherper dan die zoom en het verschil tussen 1:2 en 1:1 is toch echt groot.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door ventri Bekijk bericht
      daar de aankoop van m'n d90 in zicht komt sta ik nu voor de keuze van objectief...
      normaalgezien zou ik de kit met kitlens 18-105 nemen.
      aangezien ik mij een beetje wil toeleggen op de macrofotografie had ik in gedachten om een d90 body te kopen en een nikkor 18-55(standaardlens)+een Sigma AF 70-300/4.0-5.6 DG MACRO
      hier zit dus ook een macro-functie op en kan ik al beginnend aanleren om macro te fotograferen
      is er iemand die mij wat wijze raad kan toespelen..?

      mvg ventri
      Die Sigma is absoluut geen macrolens, verder dan close-up gaat het niet> vergeten
      Het wordt ofwel een speciale macrolens (prijzig ) ofwel een ouwe P-draad met tussenringen (als het goedkoop moet.

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief?

        hey Ventri, als ik jou was dan kocht ik me gewoon de 18-105mm. Een lens met een héél bruikbaar bereik (voor mij 90% van men foto's). Daar ga je veel meer plezier aan beleven dan aan de 18-55mm. Wat je kan doen als je wil oefenen op macro en dan vooral voor de kikkers natuurlijk is een setje dioptrie voorzetlensjes kopen. Niet duur en verassend effectief. Dit is een soort vergrootglas waarmee je met de kitlens veel dichter op je onderwerp kan. Gebruik ze ook voor de kikkers thuis en werkt perfect. Alleszins veel succes met je toekomstige D90. Ben zelf nog steeds uitermate tevreden van de mijne...
        Greets, Joris.

        Comment

        Working...
        X