Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meest gepaste lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meest gepaste lens.

    Mijn God lieve deugd !

    Al die objectieven, veel ken ik er niet van !
    Ik wil graag een nieuwe lens aanschaffen, budget rond de 700/800 euro.
    Ik bezit als body een sony alfa toestel met als lenzen momenteel een gewone kitlens met max diafragma 3.5 en dan nog een bijgekochte lens van max diafragma 1.8

    Nu zou ik graag een lens kopen waarmee ik beter kan inzoomen...
    Mijn interesses zijn voornamelijk modelfotografie en ik zou me ook graag storten op iets meer 'actiefoto'" !

    Ben in twijfel over de onderstaande lenzen, maar kenners als jullie zullen me vast en zeker hier een keuze helpen maken of zelfs nog andere lenzen voorstellen !

    Shoot !!!





    GRtz !

  • #2
    Re: Meest gepaste lens.

    De Tamron, zonder twijfel.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Meest gepaste lens.

      Inderdaad, zeker de Tamron, is lichtsterk en in een bereik dat wss beter bij jou past (tenzij je vogeltjes wil fotograferen).
      Je kan deze twee lenzen eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Meest gepaste lens.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr_plectrum Bekijk bericht
        Mijn interesses zijn voornamelijk modelfotografie en ik zou me ook graag storten op iets meer 'actiefoto'" !
        wat bedoel je met actie foto's?

        een 85mm f1.4 is een erg leuke lens voor model en actie... eventueel tweedehands...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Meest gepaste lens.

          Ik begrijp niet goed hoe je erbij komt deze twee lenzen als alternatieven te overwegen. Ze zijn totaal verschillend.

          Het je bereik nodig, of heb je snelheid/licht nodig ?
          Wat wil je ermee gaan doen ?

          Als alternatief voor de Tamron zou je een Sigma 70-200/2.8 kunnen overwegen.

          Voor de 120-400 zijn 50-500, of Tamron 200-500, of Tokina 80-400 gepastere alternatieven.

          Kijk eens naar de testresultaten van www.photozone.de, of de voorbeeldfoto's en gebruikersreviews op www.dyxum.com.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Meest gepaste lens.

            Zoals ik al zei, ken er echt niks van.
            Hetgeen ik vooral wil doen is modelfotografie.
            Voor de rest wil ik wel enes iets gaan doen met 'een moto' shooten, eentje in beweging maar das niet de hoofddoelstelling.

            De tamron dus ?

            Comment


            • #7
              Re: Meest gepaste lens.

              Modelfotografie... en de Sony 50/1.8 heb je dus al. Ik zou dan eerder denken aan de volgende :

              Sigma 24-70/2.8 HSM
              Tamron 28-75/2.8 Di
              Sony 28-75/2.8 SAM
              Sony 85/2.8

              Tamron 70-200/2.8 kan inderdaad ook, net als
              Sigma 70-200/2.8 HSM
              en deze twee laatste kan je meteen voor motorsport gebruiken.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Meest gepaste lens.

                Alvast bedankt voor de reacties en andere 'lensvoorstellen'

                Welke geeft kwalitatief beste beeld ? Iemand ervaringen mee ?
                Heb de betreffende lenzen eens opgezocht naar kostprijs en daar komt enkel de Sigma 70-200/2.8 HSM boven mijn kostprijs uit (1399 euro bij Konijnenberg). Dus al de andere kan ik in overweging nemen.
                Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Tamron 70-200/2.8 omdat ik die voor beide doeleinden kan gebruiken... maar wie weet is de portretkwaliteit daarvan niet zo goed als die andere lenzen die worden voorgesteld.

                mvg Edwin.

                Comment


                • #9
                  Re: Meest gepaste lens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mr_plectrum Bekijk bericht
                  daar komt enkel de Sigma 70-200/2.8 HSM boven mijn kostprijs uit (1399 euro bij Konijnenberg)
                  Ik veronderstel dat je de Sony 70-200 SSM bedoelt, want de Sigma kost ongeveer hetzelfde als de Tamron.

                  Beide zijn goed.
                  De Sigma heeft een geruisloze HSM-motor voor autofocus en stelt heel snel scherp.
                  De Tamron heeft nog het klassieke schroevendraaier-mechanisme voor scherpstelling, dus wat luidruchtiger en iets trager (ook afhankelijk van je body), maar heeft wel een nog iets betere beeldkwaliteit.

                  De Sony heeft de beste beeldkwaliteit van de drie, en heeft SSM (net als HSM), en heeft de beste bouwkwaliteit: vandaar de bijna dubbele prijs.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meest gepaste lens.

                    Bedoel wel degelijk de sigma hoor maar blijkbaar zijn daar verschillende versies van.
                    Ik heb naar de kostprijs gekeken voor de versie die vatting heeft voor de sony.



                    Misschien bedoel jij deze maar is die compatibel met sony ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meest gepaste lens.

                      Het verschil tussen die twee Sigma's is dat de duurdere versie beeldstabilisatie heeft. Voor een Sony heeft dat weinig nut omdat je beeldstabilisatie in de body hebt. Dus doe maar de goedkopere versie.

                      Hier heb je hem voor nog minder http://www.kamera-express.nl/Objecti..._t_m_200mm.htm

                      Kijk hier maar eens naar, kun je lenzen vergelijken die op Sony camera's passen.

                      http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
                      Last edited by alex606; 19 november 2010, 16:51.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meest gepaste lens.

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Het verschil tussen die twee Sigma's is dat de duurdere versie beeldstabilisatie heeft.
                        Daar had ik niet aan gedacht omdat die inderdaad voor Sony van weinig belang is...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meest gepaste lens.

                          Ah dat van die stabilisator in mijn body dat wist ik nu wel eens
                          Joy, weet dan toch al iets !

                          Merci voor de tips, het wordt heel waarschijnlijk de goedkopere sigma 70-200 f2,8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meest gepaste lens.

                            Dat lijkt mij ook optisch en qua AF de beste keuze. Langer dan 200 heb je voor modelfotografie nooit nodig, tenzij je met een 2.8 300mm gaat sjouwen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meest gepaste lens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              tenzij je met een 2.8 300mm gaat sjouwen.

                              Daarvan zouden nogal wat modellen onder de indruk zijn .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X