Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgium Digital forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgium Digital forum

    Onderwerp : bijkomende item in fotohoek...?

    De jongste maanden valt het ontegensprekelijk op dat er heel wat fotoinzendingen worden gepost met zeer specifieke nabewerkingen zoals HDR en blending enz...

    Alle foto's met specifieke nabewerkingen zowel voor, natuur, landschap, architectuur, en vele andere items) kunnen ingezonden worden onder de gezamenlijke groep " specifieke nabewerkingen" dat lijkt mij een logisch gevolg van deze "aangroei"...!

    Het lijkt mij niet overbodig dat onder de hoofdrubriek "fotohoek" dus een bijkomend onderdeel voor deze groep ( bv. met naam specifieke nabewerkingen) van forumgebruikers zou worden ingevoegd.

    Ik weet niet of de "verantwoordelijken van BD" hiervoor te vinden zijn...?
    Mocht de reactie zijn dat er geen items bij kunnen omwille van plaatsgebrek, dan kan zeker een oplossing gevonden worden (lees sommige items in de andere hoofdverdelingen dan fotohoek, hebben weinig activiteit...).

    Vriendelijke groet
    Deze tip is gratis en heeft enkel als doel functioneler te zijn (dus geen bijbedoelingen, etc)

    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

    Lamp

  • #2
    Re: Belgium Digital forum

    -is al meermaals gevraagd geweest doch gelet op het geringe aantal dergelijke extreme bewerkte foto's is een dergelijke rubriek niet overwogen.
    -Foto's blijven gepost worden volgens hun onderwerp, niet volgens hun bewerking.
    -bovendien kent iedere foto een nabewerking gaande ... dus waar stopt dit
    -t'is al complex genoeg
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Belgium Digital forum

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      -Foto's blijven gepost worden volgens hun onderwerp, niet volgens hun bewerking.
      Dan zou de rubriek 'zwart/wit' weg moeten
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Belgium Digital forum

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dan zou de rubriek 'zwart/wit' weg moeten
        nee want "in den beginne" was er alleen maar zwart/wit
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Belgium Digital forum

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          nee want "in den beginne" was er alleen maar zwart/wit

          Jammer toch dat men bij BD zo conservatief denkt... !

          Lees ik daar, als antwoord, het geringe aantal inzendingen met nabewerkingen...?
          Je moet ze maar eens gaan tellen het aantal inzendingen waarbij zeer sterk uitgesproken nabewerkingen werden ingestuurd... (meten is weten en dat weten ze bij BD zeker en vast ...) !

          Een dan de "dooddoener" waar eindigt dat...?
          Misschien eindigt dit allemaal in een onoverzichtelijk forum, met overal inzendingen van HDR en soortgelijke , in alle rubrieken... want zeg nu zelf welk voordeel het allemaal met zich zou meebrengen als dit nieuwe item er zou morgen zou zijn...
          Het argument van zwart -wit aparte groep, is hierbij ook een terechte opmerking, maar als men bij BD conservatief denkt dan heeft men als argument , dat z/w er is eerst was en nochtans is zwart-wit fotografie evenzeer een methode als de huidige HDR-methode.


          En tenslotte vergeet niet dat de fotograaf "inzender" zelf kiest waar hij of zij de foto's wenst in te sturen, de normale "thema-onderwerpen" of indien de keuze gewenst de keuze van "nabewerkingen"

          Ik hoor weinig overtuigende argumenten tegen dit voorstel... van BD ?
          Jammer !

          met vriendelijke groet

          LAMP

          Comment


          • #6
            Re: Belgium Digital forum

            Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
            Jammer toch dat men bij BD zo conservatief denkt... !
            nee hoor wel beheersbaar en modereerbaar
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Belgium Digital forum

              En nog een onderdeel HELEMAAL NIET BEWERKT ? ?
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Belgium Digital forum

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                En nog een onderdeel HELEMAAL NIET BEWERKT ? ?
                Lang leve de humoristen....
                De objectieve forumbezoeker kan niet ontkennen dat er steeds meer en meer foto's ingezonden worden met een "stevige nabewerking" in de zin van HDR... (dat is een feit) !

                Moet BD doorvoor zijn kop in het zand steken en doen alsof dat niet de realiteit is... ik verwijs naar andere soortgelijke forums (bv in Nederland) waar op één na de rubriek "nabewerking" het hoogste aantal inzendingen heeft...

                Maar wellicht zou het bij ons (BD) volstaan (volgens uw grappige opmerking) om een rubriek niet bewerkte foto's in te voegen... ik denk dat de inzendingen voor de rubriek "niet bewerkt" een groter succes zal worden dan de rubriek "nabewerkingen"
                vriendelijke groet

                Lamp

                Comment


                • #9
                  Re: Belgium Digital forum

                  Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                  Lang leve de humoristen....
                  De objectieve forumbezoeker kan niet ontkennen dat er steeds meer en meer foto's ingezonden worden met een "stevige nabewerking" in de zin van HDR... (dat is een feit) !

                  Moet BD doorvoor zijn kop in het zand steken en doen alsof dat niet de realiteit is... ik verwijs naar andere soortgelijke forums (bv in Nederland) waar op één na de rubriek "nabewerking" het hoogste aantal inzendingen heeft...

                  Maar wellicht zou het bij ons (BD) volstaan (volgens uw grappige opmerking) om een rubriek niet bewerkte foto's in te voegen... ik denk dat de inzendingen voor de rubriek "niet bewerkt" een groter succes zal worden dan de rubriek "nabewerkingen"
                  vriendelijke groet

                  Lamp
                  njaaa... ik kan u volgen!

                  Voor m'n eigen foto's hanteer ik graag de minimalistische nabewerkingen. De hevige nabewerkingen op gebied van verschillende belichtingen klasseer ik onder "photosoep"... en voor mij persoonlijk ga ik ze dan ok niet op een fotoforum plaatsen, daar heb ik andere fora voor.

                  Ik zou er wel voor open staan voor zo'n categorie "minimale nabewerking"... in de zin van: foto's met de "beperkingen" / regels van de Challenge...

                  Zou wel eens willen zien wat dat oplevert.
                  Maar misschien moet je doen zoals Schoonspikke bij het "plaats eens een extreme photoshopbewerking" topic gedaan heeft. Bijvoorbeeld: "plaats eens uw minimale bewerkte foto's" ;-))
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgium Digital forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                    Lang leve de humoristen....
                    De objectieve forumbezoeker kan niet ontkennen dat er steeds meer en meer foto's ingezonden worden met een "stevige nabewerking" in de zin van HDR... (dat is een feit) !

                    Moet BD doorvoor zijn kop in het zand steken en doen alsof dat niet de realiteit is... ik verwijs naar andere soortgelijke forums (bv in Nederland) waar op één na de rubriek "nabewerking" het hoogste aantal inzendingen heeft...

                    Maar wellicht zou het bij ons (BD) volstaan (volgens uw grappige opmerking) om een rubriek niet bewerkte foto's in te voegen... ik denk dat de inzendingen voor de rubriek "niet bewerkt" een groter succes zal worden dan de rubriek "nabewerkingen"
                    vriendelijke groet

                    Lamp
                    Ge weet toch dat alleen humoristen , narren enz aan het HOF de waarheid konden verkondigen zonder het hoofd te verliezen, letterlijk dan !
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgium Digital forum

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Ge weet toch dat alleen humoristen , narren enz aan het HOF de waarheid konden verkondigen zonder het hoofd te verliezen, letterlijk dan !
                      Beste
                      ik maak mij daarover echt geen zorgen hoor... er loopt in de rubriek "architectuur" momenteel van mij een foto-inzending met 1.700 bezoekers en 28 reacties... dat doet mij meer plezier dan de narren van het HOF... zoals u vermeld... !

                      Maar laat ons de bal spelen en niet de voetballer aub
                      dus laten we bij het onderwerp blijven....waarvoor dank !

                      met vriendelijke groet

                      Lamp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgium Digital forum

                        Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                        Onderwerp : bijkomende item in fotohoek...?

                        De jongste maanden valt het ontegensprekelijk op dat er heel wat fotoinzendingen worden gepost met zeer specifieke nabewerkingen zoals HDR en blending enz...

                        Alle foto's met specifieke nabewerkingen zowel voor, natuur, landschap, architectuur, en vele andere items) kunnen ingezonden worden onder de gezamenlijke groep " specifieke nabewerkingen" dat lijkt mij een logisch gevolg van deze "aangroei"...!

                        Het lijkt mij niet overbodig dat onder de hoofdrubriek "fotohoek" dus een bijkomend onderdeel voor deze groep ( bv. met naam specifieke nabewerkingen) van forumgebruikers zou worden ingevoegd.

                        Ik weet niet of de "verantwoordelijken van BD" hiervoor te vinden zijn...?
                        Mocht de reactie zijn dat er geen items bij kunnen omwille van plaatsgebrek, dan kan zeker een oplossing gevonden worden (lees sommige items in de andere hoofdverdelingen dan fotohoek, hebben weinig activiteit...).

                        Vriendelijke groet
                        Deze tip is gratis en heeft enkel als doel functioneler te zijn (dus geen bijbedoelingen, etc)

                        Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

                        Lamp
                        Heb dit ook ondervonden, daarom een klein forumke opgericht voor dit item : kunst door fototgrafie : http://kunstfoto.forumactief.com/forum.htm
                        neem eens een kijkje : 116 onderwerpen, 17 gebruikers.

                        ps. Dit is zeker niet bedoeld als een aanval op BD, post nog steeds meer op BD dan op eigen forum, maar is een "noodzakelijk" initiatief
                        Last edited by Josv; 19 november 2010, 00:00.
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belgium Digital forum

                          Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                          Heb dit ook ondervonden, daarom een klein forumke opgericht voor dit item : kunst door fototgrafie : http://kunstfoto.forumactief.com/forum.htm
                          neem eens een kijkje : 116 onderwerpen, 17 gebruikers.
                          mooi initiatief..
                          heb me direct geregistreerd
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belgium Digital forum

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            mooi initiatief..
                            heb me direct geregistreerd

                            dank voor de registratie, hoe meer zielen hoe meer vreugde
                            Jos
                            Site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belgium Digital forum

                              Ik volg de beheerders om niet een extra forum hiervoor te maken, want in c moeten dan gewoon alle fotos er in belanden en is de organisatie weg.
                              Je kan dan evengoed forums gaan maken voor snapshots of pocketcams.

                              Zoals het nu is is het al behoorlijk goed over nagedacht, alles zit netjes volgens een specifieke richting in de fotografie. Of er nu bewerkt wordt of niet maakt niet uit want ze zijn allemaal bewerkt of we moeten beginnen met raws te posten

                              Kunst en bv ook technische fotografie maken meer zin denk ik.

                              Comment

                              Working...
                              X