Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

El condor pasa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • El condor pasa

    Vader en zoon op rooftocht


    update




    Henri
    Last edited by kodachrome; 18 november 2010, 20:07. Reden: kan titel niet verbeteren; pasa i.p.v. passa
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: El condor pasa

    Die heb je mooi scherp en hoog vastgelegd.
    Grtjs
    Last edited by LesC; 18 november 2010, 16:31.

    Comment


    • #3
      Re: El condor pasa

      Indrukwekkende waarneming

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: El condor pasa

        Vleugels van papa zijn beetje overbelicht en vind het een beetje jammer dat hun koppen er niet op staan
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: El condor pasa

          Sorry maar hier begrijp ik niet goed wat je wilt laten zien. Technisch zit de foto niet goed. Overbelichting in de witte delen. Donkere schaduwkanten zijn volledig dichtgelopen.Ruis zit overal .
          Over de compositie heb ik ook m'n twijfels. Twee vogels zonder kop ga naar de prullebak of het zijn determinatiefoto's.

          Ongetwijfeld een fantastische waarneming daar hoog in de bergen.
          Echter als showcase kijker heb ik hier weinig aan.
          Misschien kan jezelf meer verduidelijken wat je hier wilt laten zien?
          Altijd apart hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik had er wel graag naast gestaan, dan wel vroeger of later op de dag als je echt scherpte en details wilt weergeven.
          Als ik je andere foto's bekijk behoort deze niet tot dat niveau.

          Gr David
          Last edited by David Verdonck; 18 november 2010, 18:59. Reden: teks aanpassen
          Gr David

          Comment


          • #6
            Re: El condor pasa

            S. en G. ?

            Wit zit er wel over hoor, en aan die ruis moet er ook gewerkt worden.

            Mvg.
            The bird is known by his note, a man by his word.

            Comment


            • #7
              Re: El condor pasa

              Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
              Sorry maar hier begrijp ik niet goed wat je wilt laten zien. Technisch zit de foto niet goed. Overbelichting in de witte delen. Donkere schaduwkanten zijn volledig dichtgelopen.Ruis zit overal .
              Over de compositie heb ik ook m'n twijfels. Twee vogels zonder kop ga naar de prullebak of het zijn determinatiefoto's.

              Ongetwijfeld een fantastische waarneming daar hoog in de bergen.
              Echter als showcase kijker heb ik hier weinig aan.
              Misschien kan jezelf meer verduidelijken wat je hier wilt laten zien?
              Altijd apart hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik had er wel graag naast gestaan, dan wel vroeger of later op de dag als je echt scherpte en details wilt weergeven.
              Als ik je andere foto's bekijk behoort deze niet tot dat niveau.

              Gr David
              www.davidverdonck.be
              Je hebt gelijk en daarom heb ik update geplaatst van foto zoals ze uit camera komt.
              Heb een 100 tal opnames van dit onderwerp waaronder veel met vooraanzicht maar zeer weinig opnames waarbij ze in formatie vliegen en dat wou ik hier vooral benadrukken.
              Wat ruis betreft gelieve te noteren dat opnames gemaakt werden met Sigma 50 - 500 mm (zeer zwaar) en met ISO 1600 om korte belichtinstijden van 1/1250 sec te bekomen. Opnamen uit de hand geschoten.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: El condor pasa

                ...met ISO 1600 om korte belichtinstijden van 1/1250 sec te bekomen.
                Ik kan verkeerd zijn maar gebruik je iso 1600 niet om net méér licht binnen te krijgen? Dat lijkt me nu net hetgene waar je hier al genoeg van had.

                Wit zit er wel over hoor, en aan die ruis moet er ook gewerkt worden.
                Mee eens. Wel mooie waarneming.

                Comment


                • #9
                  Re: El condor pasa

                  Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                  Ik kan verkeerd zijn maar gebruik je iso 1600 niet om net méér licht binnen te krijgen? Dat lijkt me nu net hetgene waar je hier al genoeg van had.



                  Mee eens. Wel mooie waarneming.
                  Ik wil hier geen densitometrische meeting van maken maar die 1600 ISO is met een focaal van 500 mm en uit de hand een noodzakelijkheid. Wat het overbelichte wit betreft ga ik evenmin ingaan op een uitgebreide discusie en wel om reden dat men zich hier doodergert aan dat aspect van fotografie terwijl men vergeet dat er grenzen zijn aan alle reproductiesystemen. Mss eens een uitgebreide cursus volgen i.v.m. densitometrie, reflectie vs transmissie opnames (negatief vs dia in analoge fotografie) alsmede beperkingen van electronische display-systemen.
                  Ook eens licht opsteken bij drukmedia en medische opnames waar men electronische selecties uitvoert om gedetailleerde weergaven te bekomen.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: El condor pasa

                    snap helemaal niks van wat je hier allemaal neertikt maar dat maakt me ook niks uit.
                    ik krijg al een kick bij een koolmees of een mus dus al ik deze vogels voorbij zag komen dan zou ik ws een sluitertijd van minimaal 5000 moeten hebben om de trilling weg te halen.

                    Wat ik van het technische verhaal niet snap als je niet zo hyper bent als ik dat je 1/1600ste nodig heb om te kunnen platen op een 500 mm.

                    bij 1/800ste zou het me normaal wel lukken denk ik met mijn 500 mm.
                    https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                    Comment


                    • #11
                      Re: El condor pasa

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      ..........
                      Wat ruis betreft gelieve te noteren dat opnames gemaakt werden met Sigma 50 - 500 mm (zeer zwaar) en met ISO 1600 om korte belichtinstijden van 1/1250 sec te bekomen. Opnamen uit de hand geschoten.
                      ja...en....

                      ga voor de eerste.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: El condor pasa

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Ik wil hier geen densitometrische meeting van maken maar die 1600 ISO is met een focaal van 500 mm en uit de hand een noodzakelijkheid. Wat het overbelichte wit betreft ga ik evenmin ingaan op een uitgebreide discusie en wel om reden dat men zich hier doodergert aan dat aspect van fotografie terwijl men vergeet dat er grenzen zijn aan alle reproductiesystemen. Mss eens een uitgebreide cursus volgen i.v.m. densitometrie, reflectie vs transmissie opnames (negatief vs dia in analoge fotografie) alsmede beperkingen van electronische display-systemen.
                        Ook eens licht opsteken bij drukmedia en medische opnames waar men electronische selecties uitvoert om gedetailleerde weergaven te bekomen.

                        Henri
                        Nu niet om een discussie te beginnen maar ik schiet zelf met de sigma 50-500, vaak op het (net niet) uiterste en zowat altijd uit de hand. (sluiter tss 1/125 en 1/250)
                        Ik ben nog nooit boven de 400iso moeten gaan, zelfs bij bewolkt of regenachtig weer. Daarom snap ik niet dat je bij duidelijk zonnige omstandigheden zo'n hoge iso nodig hebt om wat van je foto te maken. Maar goed dat zal dan aan mij liggen.
                        Als je dan toch absoluut de grenzen van je materiaal wilt opzoeken, moet je ook niet verbaasd zijn dat er gemengde commentaren op gegeven worden.
                        Wereldfoto's zal je m.i. niet vaak schieten met die instellingen.. maar ook dat zal wel aan mij liggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: El condor pasa

                          Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                          Nu niet om een discussie te beginnen maar ik schiet zelf met de sigma 50-500, vaak op het (net niet) uiterste en zowat altijd uit de hand. (sluiter tss 1/125 en 1/250)
                          Ik ben nog nooit boven de 400iso moeten gaan, zelfs bij bewolkt of regenachtig weer. Daarom snap ik niet dat je bij duidelijk zonnige omstandigheden zo'n hoge iso nodig hebt om wat van je foto te maken. Maar goed dat zal dan aan mij liggen.
                          Als je dan toch absoluut de grenzen van je materiaal wilt opzoeken, moet je ook niet verbaasd zijn dat er gemengde commentaren op gegeven worden.
                          Wereldfoto's zal je m.i. niet vaak schieten met die instellingen.. maar ook dat zal wel aan mij liggen.
                          Man ik wou dat ik jouw handen had. 1/125 sec met fokaal 500 mm uit de hand!!!!
                          Geen stabilisatie nodig. Jij vind zo direct een job met die stalen zenuwen en ingebouwde gyroscopische stabiliser.
                          Hoedje af hoor.
                          En graag wat foto's door jou genomen in dergelijke omstandigheden en van snel bewegende onderwerpen.
                          Mss ook wat van je eigen wereldfoto's graag.

                          Henri
                          Last edited by kodachrome; 21 november 2010, 22:36.
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: El condor pasa

                            Ik zou zeggen kijk eens naar de circuitfoto's op m'n site. Die zijn allemaal tss 1/125 en 1/250 getrokken.
                            Maar ik heb ze nooit wereldfoto's genoemd hoor. Ik weet alleen dat de scherpte en belichting goed zitten.

                            Heb je zo'n job voor mij dan?

                            Comment


                            • #15
                              Re: El condor pasa

                              Discussie om deze foto is wat aan het verzanden in wat ik een typische forumdiscussie noem

                              Comment

                              Working...
                              X