Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaalkist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotomateriaalkist

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een geschikte materiaalkist om m'n fotogerief in op te bergen. Tot op heden gebruikte ik m'n fotorugzak, maar m'n collectie geraakt er niet meer in. M'n bedoeling is de rugzak te gebruiken bij uitstappen en daar enkel het materiaal in op te bergen dat meemoet. De kist blijft thuis en moet geen expeditie in het Amazonewoud overleven.
    Ik heb al enkele merken gezien, (Storm cases, ed.) maar die zijn te duur of gaan aan m'n doel voorbij.

    Wat gaat er allemaal in de kist ? 2 bodies, 1 groothoek, 2x portret, 2à3 tele's (200-400mm), lensschoonmaakgerief, filters, kaartjes, extra batterijen, batterijlader, flits,...
    Wat zijn jullie ervaringen met Vanguard ?
    Ik dacht aan ongeveer 100€ als richtprijs.
    Wat gebruiken jullie ?
    Alvast bedankt voor de tips/reacties.
    Sven
    Last edited by timmersv; 14 november 2010, 13:00.

  • #2
    Re: fotomateriaalkist

    Een plastic box van Cürver, uit de Brico.
    Ondoorzichtig, kan stofvrij gesloten worden (geen openingen).

    Comment


    • #3
      Re: fotomateriaalkist

      Lijkt mij een uitstekende suggestie en alleszins goedkoper dan de LowePro Stealth Reporter D400 AW die ik eigenlijk uitsluitend voor hetzelfde doel gebruik.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: fotomateriaalkist

        Hmmm, grote munitiekist ??
        >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

        Comment


        • #5
          Re: fotomateriaalkist

          Ik heb speciaal voor dat doel een kast leeg gemaakt...
          Naargelang de foto's die ik wil maken kies ik vooraf wat er mee moet.

          Je kan ook een brandkast kopen, maar dat zal misschien wat te duur uitvallen.
          Een plastiek box die je in de meeste doe het zelf zaken wel kan vinden is inderdaad heel wat goedkoper.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: fotomateriaalkist

            van die metalen koffers waar je cd's of dvd's in kunt opbergen, hard van buiten en zacht van binnen en indeelbaar. te koop in de makro..
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: fotomateriaalkist

              LOL, een curverbox, kom haast niet bij

              heb zelf ook lang gezocht naar een dergelijke oplossing en ben uiteindelijk bij Pelican terecht gekomen.
              Vanaf €150 heb je reeds mooie oplossingen voor het opbergen van je materiaal.

              begrijp de suggestie niet van een curverbox.
              Je geeft honderden euro's uit aan je fotomateriaal, maar zou dan de zaken opbergen in een curverbox????

              Als het echt Low Budget moet, opteer dan voor een goedkope flightcase (hubo reeds voor €30) en koop plukschuim voor de bescherming van de hardware. Mijn inziens nog beter dan de zaak los in zo'n box te droppen.


              rare mensen en gedachten soms die je hier leest
              My flickr space

              Comment


              • #8
                Re: fotomateriaalkist

                Als dat alleen dient om thuis materiaal in op te bergen, zoals de TS vraagt, heb je in feite niet meer nodig dan een Curverbox, of een kast waarover Black B@ndit spreekt. Mijn 'alternatief' (= een grote fototas) is ook nog nooit buiten geweest, al zou ik dat natuurlijk (omwille van de tussenschotten e.d.) vlot kunnen doen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: fotomateriaalkist

                  Te duur voor de TS maar er werd hier de naam Pelican Case naar voor gebracht. Ik ken deze als bijzonder goed materiaal maar er is een meer dan goed alternatief en met name de Explorer Cases: http://www.explorercases.com/
                  Te verkrijgen met schuim die vorgesneden is in vierkantjes van 10x10mm.
                  Zelf gebruik ik het voor het opbergen van al mijn meetgereedschap maar zeker een alternatief voor als je veel en duur fotomateriaal wil meenemen op een vliegreis.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotomateriaalkist

                    Al mijn materiaal, camera's en lenzen en tassen stop ik in een wapenkast, dat is een zeer stevige metalen kast met een zespunt vergrendeling. Een beetje vergelijkbaar met een brandkast, maar niet echt bestand tegen brand en daarom ook goedkoper.

                    Is in huis een goede bescherming, en tijdens het plaatsen moet je ze vergrendelen in muur of vloer, al pak je een kast van 120 kg niet zo direct op je rug hoor.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotomateriaalkist

                      hallo

                      ik heb zo ne metalen grote kist (van een ex-flix voor hun gerief in te leggen) = ook te krijgen bij het amerikaantje of AS Adventure of zo

                      groetjes
                      Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotomateriaalkist

                        Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                        begrijp de suggestie niet van een curverbox.
                        Je geeft honderden euro's uit aan je fotomateriaal, maar zou dan de zaken opbergen in een curverbox????
                        Even ter verdediging: mensen geven duizenden euro's, soms zelfs honderdduizenden euro's, uit aan hun wagen. En parkeren hem vervolgens op straat...

                        Curverbox is voor mij alles wat ik nodig heb, ik heb geen noodzaak aan een pelican case of zo om mijn materiaal thuis in op te bergen. Ik moet er overigens bijzeggen dat de box in een kast staat, en dat ik geen kinderen heb die eventueel nieuwsgierig zouden zijn naar wat erin zit

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotomateriaalkist

                          #allen, bedankt voor de feedback.
                          De curverbox voldoet aan m'n behoeften. 'k zal de Brico een bezoekje brengen.

                          Sven

                          Comment

                          Working...
                          X