Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectieven

    Hallo
    Ik ben nog maar een amateur op gebied van fotografie. Ben bezig met een cursus waar ik al heel wat heb opgestoken.
    Toch een vraagje: welke objectieven moet een goede fotograaf bezitten.

    Mijn toestel is een Nikon D5000 met kitlens AF-S 18-105mm.
    Daarbij heb ik een AF-S DX 35mm f1,8 aangeschaft.
    Ik zoek nog een lens waarmee ik wedstrijdbeelden kan maken van een voetbalwedstrijd (overdag) en een goede lens om landschappen te fotograferen. Gaan deze beiden samen?
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: objectieven

    Een fotograaf hoeft zelfs helemaal geen goede lens te hebben Veel pro's werken zelfs nog met analoge toestellen omdat deze zeker ook nog voordelen hebben. Maar om je vraag te beantwoorden, ik zou voor een voetbalwedstrijd een telelens nemen tot ca. 200 mm. Landschappen moet zeker ook op 18mm gaan dus daar zou ik zeker geen andere lens voor kopen. Welke lichte tele je wilt hangt van je budget af en wat je wilt fotograferen. Ik kan wel een 70-200mm vr aanraden maar daar moet je ook maar net het budget voor hebben.
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: objectieven

      Dat er "veel" pro's nog met analoog werken durf ik te betwijfelen...wellicht binnen een specifiek segment, maar pro's die snel foto's moeten kunnen verkopen zullen echt niet meer met analoog werken...


      Specifiek op de vraag..; nee, landschap en voetbalwedstrijden heb je in principe wel een ander type lens voor nodig. Voor voetbal een lichtsterk tele objectief, voor landschap beter wat groothoek...bij landschap moet je 18-105 aardig zijn mannetje kunnen staan lijkt me.

      Voor voetbal..; ideaal de 70-200 VR (II), budgetwise een Sigma 70-200 f2.8 of 50-150 f2.8. Budgetkeuze in het Nikonkamp is dan de 70-300 VR...minder lichtsterk, maar wel een goede lens.
      Mijn objectieven zijn all round...