Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter

    Ik ben in het bezit van een sony alpha 550 en dit in combinatie met een sigma 70-200 F 2.8 APO EX DG Macro en zou daar een teleconverter willen tussen plaatsen en mijn vraag is of er iemand daar ervaring mee heeft .
    Op het internet ben ik aan het kijken maart zie twee teleconverters van Sigma een met APO en dan een zonder, moet je dan automatisch die met APO nemen?
    Daarna zou ik ook een ND grijsfilter op de lens willen plaatsen om tijdens de winter periode landschappen wil fotograferen.

  • #2
    Re: teleconverter

    Dit vond ik op een site:
    "De optionele 1.4x EX DG APO of 2x EX DG APO teleconverters produceren respectievelijk een 168-560mm F6.3-8 MF ultra-telezoom of een 240-800mm F9-11 MF ultra-telezoom." Dus ik vermoed dat je de apo versie nodig hebt.

    Let wel op, met de converter zal je moeten inboeten aan scherpte, verlies je nogal wat licht en krijg je er gratis een schepje CA bovenop.

    Hopelijk bedoel je een grijsfilter voor je breedhoek lens en niet voor deze.
    Met 70mm zit je namelijk erg beperkt om een mooi landschap vast te leggen (tenzij je een statief hebt en een reeks foto's aan mekaar wil lassen )
    Succes

    Comment


    • #3
      Re: teleconverter

      ,,,,,
      Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:01.

      Comment


      • #4
        Re: teleconverter

        Is het niet zo dat de lens die ik heb nl: Sigma 70-200 met een vaste lichtsterkte van 2.8 een 5.6 wordt en een bereik heeft van 140-400 .

        Comment


        • #5
          Re: teleconverter

          Oorspronkelijk geplaatst door marie1 Bekijk bericht
          Is het niet zo dat de lens die ik heb nl: Sigma 70-200 met een vaste lichtsterkte van 2.8 een 5.6 wordt en een bereik heeft van 140-400 .
          lijkt mij ook
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: teleconverter

            Ik heb vroeger een Sigma 70-200 2.8 DG gebruikt icm een 1.4 DG converter. Ik vond de foto's toch nog steeds heel scherp. Dus met een 1.4 zijn ze zeker aanvaardbaar.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: teleconverter

              Oorspronkelijk geplaatst door marie1 Bekijk bericht
              Is het niet zo dat de lens die ik heb nl: Sigma 70-200 met een vaste lichtsterkte van 2.8 een 5.6 wordt en een bereik heeft van 140-400 .
              Inderdaad, het was een vergelijking met een andere lens (daarom de quote) en ging enkel over de apo. Ik zou idd toch eens naar de 1.4x converter kijken om het verlies wat te beperken.

              Comment


              • #8
                Re: teleconverter

                Oorspronkelijk geplaatst door marie1 Bekijk bericht
                Is het niet zo dat de lens die ik heb nl: Sigma 70-200 met een vaste lichtsterkte van 2.8 een 5.6 wordt en een bereik heeft van 140-400 .
                met de 2x wel; anders gedraagt de lens zich volgens mij als een 98-280 F4


                waarom eigenlijk een ND-filter ? ik dacht dat dit net voor zomerse, zeer lichtrijke landschappen was
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #9
                  Re: teleconverter

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie1 Bekijk bericht
                  Daarna zou ik ook een ND grijsfilter op de lens willen plaatsen om tijdens de winter periode landschappen wil fotograferen.
                  Waarom zou je dat willen doen?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: teleconverter

                    .....
                    Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:57.

                    Comment


                    • #11
                      Re: teleconverter

                      Blijkbaar is een teleconverter niet zo overtuigend, ik denk mijn euro's nog wat in mijn zakken houden en later een lens aan te schaffen met een groter bereik.
                      Wat de ND-grijsfilter betreft daar dacht ik dat je die zou kunnen gebruiken indien je een sneeuwlandschap zou willen fotograferen omdat je sluitertijd dan ook korter wordt met die filter op je lens of is dit niet zo?

                      Comment


                      • #12
                        Re: teleconverter

                        Goed idee ivm je centjes bewaren voor een telelens, je zal daar veel meer aan hebben.
                        Een ND-filter zorgt er eigenlijk voor dat je lens minder licht binnen krijgt.
                        Daardoor kan je ofwel je sluiter langer open laten om bvb beweging vast te leggen (waterval,rivier,auto's,mensen,..) zonder dat je overbelichting krijgt of je kan bvb kiezen om met een groter diafragma te fotograferen om bvb meer scherptediepte te krijgen in je beeld.

                        Voor landschappen zou je bvb kunnen kiezen voor een graduele grijsfilter die alleen de lucht/hemel verzacht. Tijdens de winter ben je inderdaad het beste gediend met een volledige omdat de grond doorgaans ook wit is.

                        Succes, Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: teleconverter

                          ......
                          Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:53.

                          Comment


                          • #14
                            Re: teleconverter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
                            zonder dat je overbelichting krijgt of je kan bvb kiezen om met een groter diafragma te fotograferen om bvb meer scherptediepte te krijgen in je beeld.
                            minder misschien
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: teleconverter

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              minder misschien
                              Wacht hoor, als je bvb van f8 naar f2.8 kan gaan heb je toch meer scherptediepte of vergis ik me hier schromelijk ?

                              Comment

                              Working...
                              X