Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

    Al iemand de Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM in zijn bezit ?

    En ?......
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Al iemand de Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM in zijn bezit ?

    En ?......
    ... ik stel me persoonlijk de vraag, "stel" dat Canon binnen 6 a 24 maand een nieuwe versie 100-400 uit zou brengen met een nieuwe IS... wie zal dan nog de 70-300 kopen?

    Mijn gevoel is dat iedereen daarop wacht.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      ... ik stel me persoonlijk de vraag, "stel" dat Canon binnen 6 a 24 maand een nieuwe versie 100-400 uit zou brengen met een nieuwe IS... wie zal dan nog de 70-300 kopen?

      Mijn gevoel is dat iedereen daarop wacht.
      Wat kleiner en lichter, geen schuifzoom.... kweenie...
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

        Ik heb ergens gelezen dat de eerste exemplaren pas in december worden geleverd.
        Dan zal je op dit ogenblik nog niet veel gebruikers van die nieuwe 70-300 L IS kunnen vinden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

          hier toch iemand die hem al heeft:



          Ziet er niet slecht uit maar niks voor mij

          Oli
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            hier toch iemand die hem al heeft:



            Ziet er niet slecht uit maar niks voor mij

            Oli
            Op Dpreview loopt ook een draadje http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36881420

            De eerste indrukken zijn kennelijk positief ... Zou voor een aantal mensen weleens een ideale "light-versie" van de 100-400 mm kunnen blijken te zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

              Is al te verkrijgen hoor. Konijnenberg Turnhout heeft hem in voorraad...

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                Op Dpreview loopt ook een draadje http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36881420

                De eerste indrukken zijn kennelijk positief ... Zou voor een aantal mensen weleens een ideale "light-versie" van de 100-400 mm kunnen blijken te zijn.
                Bah, 300-400 gram lichter, maar wel 300€ duurder. Das effectief een light versie maar niet voor de bankrekening
                Ik kan me niet vinden in deze lens, ik vraag me wel af of er hier iemand is die hem besteld heeft en met welk doel voor ogen.

                Mvg,
                Oli
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                  Nog geen complete review, maar een "hands on experience" en wat uitleg over de nog moeilijkere keuze tussen de verschillende telezoomlenzen van Canon:
                  Is the Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                  Met deze lens erbij wordt het dus nog moeilijker om "de juiste keuze" te maken tussen de vier 70-200 L lenzen, de 100-400 L en de 70-300 L.

                  In de toekomst zullen we dus nog meer topics zien met als titel: "welke 70-200, of misschien toch een 70-300 of een 100-400..."
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb ergens gelezen dat de eerste exemplaren pas in december worden geleverd.
                    Dan zal je op dit ogenblik nog niet veel gebruikers van die nieuwe 70-300 L IS kunnen vinden.
                    Konijn en Cameranu o.a. leverbaar.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      Bah, 300-400 gram lichter, maar wel 300€ duurder. Das effectief een light versie maar niet voor de bankrekening
                      Ik kan me niet vinden in deze lens, ik vraag me wel af of er hier iemand is die hem besteld heeft en met welk doel voor ogen.

                      Mvg,
                      Oli
                      Goedkoop zal hij wel nooit worden maar ik vermoed dat het objectief over een paar maanden toch wel een Eurootje of 150 in prijs gezakt zal zijn.

                      Bestellen doe ik hem voorlopig zeker niet maar ik kan me voorstellen dat mensen die een groot bereik willen hebben met zo weinig mogelijk objectieven prima uit de voeten zouden kunnen met de 24-105 en deze 70-300. Beide objectieven zijn relatief compact en lijken mij (vooral voor FF-gebruikers) een ideaal setje voor een vakantietrip.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                        Ik denk dat de nieuwe 70-300L echt wel een top-objectief zal zijn, voor mij echter had ik liever een constant diafragma van 4 gezien over het hele bereik. Waarschijnlijk had hij dan nog duurder geweest maar toch beter bruikbaar in moeilijkere omstandigheden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Nog geen complete review, maar een "hands on experience" en wat uitleg over de nog moeilijkere keuze tussen de verschillende telezoomlenzen van Canon:
                          Is the Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                          Met deze lens erbij wordt het dus nog moeilijker om "de juiste keuze" te maken tussen de vier 70-200 L lenzen, de 100-400 L en de 70-300 L.

                          In de toekomst zullen we dus nog meer topics zien met als titel: "welke 70-200, of misschien toch een 70-300 of een 100-400..."
                          Velen zullen ze verkiezen boven de 100-400 (lichter, compacter, geen schuifzoom, vernieuwde IS), en het ziet er naar uit dat deze laatste nooit zal vervangen worden
                          Hoeft ook niet voor mij

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Velen zullen ze verkiezen boven de 100-400 (lichter, compacter, geen schuifzoom...
                            Voor mij is de schuifzoom juist een sterk punt van de 100-400 en zou het ontbreken van de schuifzoom juist niet als een voordeel ervaren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 70-300/4-5.6 L IS USM al iemand ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Goedkoop zal hij wel nooit worden maar ik vermoed dat het objectief over een paar maanden toch wel een Eurootje of 150 in prijs gezakt zal zijn.

                              Bestellen doe ik hem voorlopig zeker niet maar ik kan me voorstellen dat mensen die een groot bereik willen hebben met zo weinig mogelijk objectieven prima uit de voeten zouden kunnen met de 24-105 en deze 70-300. Beide objectieven zijn relatief compact en lijken mij (vooral voor FF-gebruikers) een ideaal setje voor een vakantietrip.
                              de 24-105 op ff ok, maar de 70-300 is toch nuttiger voor iemand met crop? Je neemt toch niet zomaar 300mm op je body das toch om bereik te hebben dan kan je deze toch best vermenigvuldigen met 1.4 1.5 1.6?
                              Enfin ja, we zullen later nog vaak genoeg horen waarvoor deze lens gebruikt zal worden. Is in ieder geval niet aan mij besteed.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X