Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS of niet?

    Hallo

    Ik ben nog steeds op zoek naar een lens voor mijn Canon 500D. Ik heb nu van iemand een Sigma 70-200 mogen lenen. Deze lens heeft geen IS maar mijn vraag is nu is dit eigenlijk echt nodig om te hebben? Ik wil er vooral bewegende beelden mee fotograferen (motoGP en hondenwedstrijden) Hier thuis fotografeer ik nog modelbouwmoto's die ik maak maar daarvoor heb ik een statief dus is de IS ook weer een beetje overbodig.
    Alvast bedankt

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: IS of niet?

    IS kan je missen hoor, maar een Canon L in vergelijk van een Sigma, dat is een ander paar mouwen. Dus kies voor " The Real Stuff "

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: IS of niet?

      Yep die Canon L lenzen zijn wel goed (heb ik gelezen want heb er geen) maar die zijn ook weer redelijk tot heel duur en ik ben nog maar een maand bezig met fotografie dus om dan al direct 1000+euro te gaan uitgeven aan een lens... Of zijn er ook goedkopere lenzen in dat L gamma...?
      Is de CANON EF 70-200 F4.0L USM bijvoorbeeld beter qua AF en scherpte als de 70-300 IS USM? Wel enig verschil dat deze IS heeft, maar dat weggelaten in de beschouwing...

      Tom
      Last edited by Tom M; 12 november 2010, 11:03.
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: IS of niet?

        zoek een 2de handske zonder IS en je bent gesteld voor de prijs van een nieuwe Sigma.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: IS of niet?

          Ja heb ik ook al gedacht, maar hoe kan je zien of een 2de hands mankementen heeft? Zoals ik al zei, ben pas beizg met fotografie en heb er dus niet veel ervaring mee...

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: IS of niet?

            IS is super handig ik zou het eigenlijk voor alle lenzen willen.
            Maar nodig is het niet als je bewegende objecten wilt vastleggen.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: IS of niet?

              Er zijn tevens opties als de Canon 55-250IS en 70-300IS. Zelf heb ik een tijd gebruik gemaakt van de 55-250IS met veel plezier. Nu sinds ruim half jaar in bezit van de 700-200 IS en klasse apart. De 55-250 is een betaalbaar objectief en presteert erg goed. Zeker een aanrader.

              Comment


              • #8
                Re: IS of niet?

                Voor actiefotografie zou ik eerder een 70-200 L aanraden, als het budget beperkt is dan kies je de 70-200 f4 zonder IS omdat die toch al een veel snellere AF heeft dan de 55-250 of 70-300.

                Maar voor onderwerpen die niet in beweging zijn is beeldstabilisatie wel heel handig, zeker als er wat minder licht is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: IS of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                  Ja heb ik ook al gedacht, maar hoe kan je zien of een 2de hands mankementen heeft? Zoals ik al zei, ben pas beizg met fotografie en heb er dus niet veel ervaring mee...

                  Tom
                  1 vragen waarom de lens verkocht wordt, alle gemumpel wijst op een mankement.
                  2 voorste en achterste glas eens goed bekijken. Ook al is het onvoorstelbaar hoe weinig invloed krassen en vlekken KUNNEN hebben.
                  3 Lens zelf eens bekijken. Bij lenzen van pro's zie je vaker krassen dan bij amateurs. Een amateur met veel krassen op zijn lens is misschien iemand die niet zorgvuldig met zijn materiaal omspringt.
                  4 Testen. Als de verkoper niet ver woont kan je vragen om testshots te maken en thuis op pc te bekijken.
                  5 vertrouw op je gevoel.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: IS of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Bij lenzen van pro's zie je vaker krassen dan bij amateurs. Een amateur met veel krassen op zijn lens is misschien iemand die niet zorgvuldig met zijn materiaal omspringt.
                    Of heeft zijn 2de handse lens gewoon bij een pro gekocht.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: IS of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Of heeft zijn 2de handse lens gewoon bij een pro gekocht.
                      kan natuurlijk ook.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: IS of niet?

                        Bedankt voor de vele reacties!
                        Die 70-200 f4l ham lijkt me ook wel beter als de 70-300 is ham die ik eerst voor ogen had...maar is 200mm bereik wel genoeg als je 15-20m van het circuit zit?voor moto's dan...

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment

                        Working...
                        X