Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Examen photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Examen photoshop

    Hi,

    binnen een paar dagen ga ik een videocursus Photoshop CS5 afronden. Ik zou echter graag een "officieel" bewijs van mijn kennis hebben, een of ander diploma dus. Ik heb al wat gezocht op het internet maar niet direct gevonden waar ik een examen PS kan afleggen zonder eerst daar les gevolgd te hebben.

    Ik zie het echter niet zitten om hiervoor 2 jaar les te volgen in avondschool. Bovendien kan ik dan pas ten vroegste in februari of zelfs in september beginnen en zolang wil ik niet wachten. Ik overweeg ook om Illustrator en Indesign te volgen, en via avondles ben ik dan al snel 4 jaar verder... De PS videocursus heb ik bv op 3 weken kunnen afronden.

    Weet iemand van jullie soms waar je zo'n PS examen kan afleggen zonder eerst de les te volgen, liefst een beetje betaalbaar?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    _________

    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-55 mm + AF-S 55-200 mm + AF-S 35 mm f/1.8 + SB-900

  • #2
    Re: Examen photoshop

    Ik kan je jammer genoeg niet helpen met je vraag, maar ik ben wel benieuwd naar welke videocursus je precies gevolgd hebt?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Examen photoshop

      Kan je er niet gewoon snel zelf eentje maken met Ps?

      Bij avondscholen gaat dit zeker al niet lukken. Als je daar 3 keer afwezig bent geweest, kan je zelfs al niet mee doen aan het examen.
      Van wie gaat die videocursus uit?
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: Examen photoshop

        Oorspronkelijk geplaatst door bertdesmul Bekijk bericht
        binnen een paar dagen ga ik een videocursus Photoshop CS5 afronden. Ik zou echter graag een "officieel" bewijs van mijn kennis hebben, een of ander diploma dus.
        Diploma's zijn geen bewijs van kennis, resultaten wel. Beste bewijs: kijk eens op de weg en iedereen is daar gediplomeerd....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Examen photoshop

          Oorspronkelijk geplaatst door bertdesmul Bekijk bericht
          Ik zou echter graag een "officieel" bewijs van mijn kennis hebben

          Weet iemand van jullie soms waar je zo'n PS examen kan afleggen zonder eerst de les te volgen, liefst een beetje betaalbaar?
          Steek je licht eens op bij het examencommissie

          Neem met hen contact op voor je vraag, is de enige en correcte weg op je antwoord
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: Examen photoshop

            Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
            Steek je licht eens op bij het examencommissie

            Neem met hen contact op voor je vraag, is de enige en correcte weg op je antwoord
            Je kan bij de commissie niet enkel 1 deeltje afleggen. Je moet een heel domein doen waarbinnen dit vak valt. Je moet je inschrijven voor dat domein, al de examens voor dit domein afleggen en dan pas krijg je je diploma (als je vrijstelling hebt gekregen voor de algemene vakken)
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #7
              Re: Examen photoshop

              Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Je kan bij de commissie niet enkel 1 deeltje afleggen. Je moet een heel domein doen waarbinnen dit vak valt. Je moet je inschrijven voor dat domein, al de examens voor dit domein afleggen en dan pas krijg je je diploma (als je vrijstelling hebt gekregen voor de algemene vakken)
              Dat wist ik ook wel , je kan maar op twee manieren een examen afleggen, dat is via de commissie(geen opleiding volgen) of via een erkende school(gelijk welke manier"vb web", je moet wel opleiding volgen).

              PS cursussen krijg je meestal enkel een attest als bewijs en dat is geen diploma, zoals Tini zei moet je voor een diploma het ganse domein kunnen.

              Maar ts kan wel eens contact opnemen zo weet ts wat die moet doen en kan bekomen

              btw, ik heb ooit eens voor de commissie een examen afgelegd, pffff
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: Examen photoshop

                Oorspronkelijk geplaatst door bertdesmul Bekijk bericht
                Weet iemand van jullie soms waar je zo'n PS examen kan afleggen zonder eerst de les te volgen, liefst een beetje betaalbaar?
                De nodige info vind je op de Adobe website
                Je kan examen afleggen in de Pearson Education centra, in Belgie kan je o.a. terecht in Brussel, Mechelen, Kontich, Leuven, ...
                Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                Ik kan je jammer genoeg niet helpen met je vraag, maar ik ben wel benieuwd naar welke videocursus je precies gevolgd hebt?
                Kan je de cursussen van Kelby Training aanbevelen, ruim aanbod (fotografie, nabewerking, ...)

                Comment


                • #9
                  Re: Examen photoshop

                  adobe schrijft toch ook zelf certificaten uit dacht ik?
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Examen photoshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    De nodige info vind je op de Adobe website
                    Je kan examen afleggen in de Pearson Education centra, in Belgie kan je o.a. terecht in Brussel, Mechelen, Kontich, Leuven, ...

                    Dank je wel, ik wist niet dat Adobe net als Microsoft ook zo'n programma had. Ik heb het eens bekeken en vind het nogal raar dat het examen blijkbaar puur theorie is:
                    "Adobe ACE exams are computer-delivered, closed-book tests consisting of 60 to 90 multiple-choice questions. Each exam takes approximately one to two hours to complete, and results are given to you at the testing center immediately after you complete the test."
                    Heb jij hier toevallig ervaring mee en kan je me er wat meer over vertellen?


                    @hjanssen: Daar heb je gelijk in . Ik zou dit echter graag op mijn CV vermelden en een diploma of attest zet zoiets toch meer kracht bij.

                    @Evi Photo & Tini: het was een cursus van Lynda.com, Photoshop CS5 for Photographers, heel leerrijk voor een noob zoals ik

                    Alvast bedankt aan iedereen voor de vele antwoorden!
                    _________

                    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-55 mm + AF-S 55-200 mm + AF-S 35 mm f/1.8 + SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Examen photoshop

                      Oorspronkelijk geplaatst door bertdesmul Bekijk bericht
                      Dank je wel, ik wist niet dat Adobe net als Microsoft ook zo'n programma had. Ik heb het eens bekeken en vind het nogal raar dat het examen blijkbaar puur theorie is:
                      "Adobe ACE exams are computer-delivered, closed-book tests consisting of 60 to 90 multiple-choice questions. Each exam takes approximately one to two hours to complete, and results are given to you at the testing center immediately after you complete the test."
                      Heb jij hier toevallig ervaring mee en kan je me er wat meer over vertellen?


                      @hjanssen: Daar heb je gelijk in . Ik zou dit echter graag op mijn CV vermelden en een diploma of attest zet zoiets toch meer kracht bij.

                      @Evi Photo & Tini: het was een cursus van Lynda.com, Photoshop CS5 for Photographers, heel leerrijk voor een noob zoals ik

                      Alvast bedankt aan iedereen voor de vele antwoorden!
                      Ik ben al enkele versies adobe certified.
                      Met enkel de trainingen van lynda ga je er niet komen.
                      Je dient het programma door en door te kennen en te begrijpen.
                      Naast de training die je al hebt bij Lynda.com kan je best grondig classroom in a book doornemen en tegens eens door de helpfile gaan.
                      Je moet niet enkel de knopjes en menu's kennen, je moet ook door hebben waarvoor wat dient en degelijk engels verstaan want van de eerste strikvraag met belang van komma's en punten zijn ze ook niet omver gevallen.
                      Bij de omschrijving van de examens op de website van adobe staan ook enkele voorbeelden van vragen, maar laat je daardoor niet misleiden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Examen photoshop

                        Veel succes alleszins!
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

                        Comment

                        Working...
                        X