Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kinderen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kinderen fotograferen

    Ik ben gevraagd om binnenkort een fotoshoot te doen van enkele kinderen,

    iemand nog goeie tips of leuke ideeën voor een originele foto?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: kinderen fotograferen

    Je vraag is wel heel summier. Waarvoor is het? Hoeveel kinderen? Binnen, Buiten? Studio, niet studio? Hoe oud zijn ze? enz. enz.

    Bij kinderen alvast de tip:
    - word zelf ook terug een beetje kind
    - maak de sessie niet te lang (al naar gelang de leeftijd).
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: kinderen fotograferen

      Inderdaad: maak de sessie kort! Een kindershoot die een kwartier duurt is geen uitzondering. Als ze het beu zijn, dan is het gedaan. Dat is volgens mij de grootste uitdaging: blijf de kinderen boeien. Dus inderdaad: word zelf terug een kind
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: kinderen fotograferen

        Hen ook blijven bevestigen dat ze het goed doen.
        Hen zeker tot niets dwingen, het moet spontaan blijven bij kinderen. Kinderen kunnen ook zelf heel leuke ideeën aanbrengen, is altijd de moeite om eens te luisteren naar hen.
        Willen ze iets niet doen, bv serieus kijken, dan kan je eerst beginnen met iets dat zij leuk vinden bv gekke bekken, dan kan je daarna veel gemakkelijker de overstap maken naar het serieuze kijken

        Dit is toch hoe ik het ervaren heb.
        Veel succes en hou ons op de hoogte over je ervaringen! Is altijd nuttig
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: kinderen fotograferen

          Zorg eens voor een heel laag standpunt (bv vanaf de grond), zodat je of op ooghoogte van het kind bent, of zelf een beetje tegen het kind opkijkt (itt het 'normale' neerkijken op het kind).
          Verder is het afhankelijk van of je de foto's in de studio wil maken of elders. Als je ze in hun gewone omgeving fotografeert, dan kun je het combineren met hun spelen (de aandacht trekken terwijl ze aan het spelen zijn dus).

          Comment

          Working...
          X