Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Home studio

    Ik heb plannen om volgend jaar een kleine fotostudio te maken op de zolder (7 m lang en 5 m breed). Ik ben zelf beginner en zou eerst willen oefenen op een paspop.

    Ik had hierbij gedacht aan de Elinchrom D-Lite 4 set. Kan je met dergelijke kleine softboxen een heel lichaam belichten of moet ik mij dan beperken tot het hoofd?
    Zijn er in die prijscategorie betere sets dan de Elinchrom?

    Ik vind persoonlijk een donkere grijze achtergrond wel knap. Is het best om meerdere achtergronden te hebben? Is er een bepaalde kleur van achtergrond waar mee je best begint als beginner?

    De zolder is volledig geïsoleerd. De buitenkant van de isolatie is zoals aluminiumfolie.
    Ga ik hier problemen mee krijgen dat deze teveel reflectie gaat geven zodat het moeilijk wordt om mijn licht juist te krijgen of is dit een voordeel?

    Alvast bedankt voor de tips!
    Tim
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Home studio

    Mss heb hier al iets aan;
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: Home studio

      En hoe hoog is het plafond?

      Comment


      • #4
        Re: Home studio

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En hoe hoog is het plafond?
        Moeilijk te zeggen. Ik gok het hoogste punt 4.5 m maar heb zeker 3 m breedte waar het 3 m hoog is.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Home studio

          Over de kwaliteit van de Elinchrom set ben ik overtuigd.
          Kan iemand mij zeggen of je met 2 softboxen van 63 x 63 een full body kan belichten of enkel een portret kan maken?

          Ga ik met de zolder last hebben van teveel reflextie?
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Home studio

            Als ik het goed begrijp ligt het aluminiumfolie van het isolatiemateriaal bloot? Dan denk ik dat dit inderdaad wel ongewenste reflecties gaat opleveren. Ik zou het dan ook afwerken met een gipsplaat ervoor als ik jou was (heb ik ook gedaan met mijn zolder) en deze gipsplaten zwart of donkergrijs verven.

            Mijn zolder ziet er zo uit:





            zoals je op de foto's ziet maak ik ook gebruik van een setje D-lite 4 lampen. In mijn studiootje vind ik ze haast te veel vermogen hebben maar mijn ruimte is dan wel weer wat kleiner dan die van jou. (4 breed, 6 lang en in het midden 2,5 hoog maar mijn papierrollen hangen op zo'n 2,1 meter ivm de schuine wanden) De softboxen die bij de D-lite setjes zitten zijn zeker niet groot genoeg om een volwassene full body uit te lichten, daarvoor zul je toch een grotere softbox o.i.d. bij moeten kopen. Zelf denk ik er nog over om een octabox of een striplight-softbox erbij aan te schaffen (niet dat mijn studio groot genoeg is voor full body maar dat terzijde) Hiervoor ga ik wel uitwijken naar andere merken zoals bijvoorbeeld Falcon Eyes met een adapterring voor Elinchrom, of anders Walimex. Het Elinchrom spul is wel goed maar erg duur.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Home studio

              Bedankt voor je uitleg en mooie studio trouwens, echt knap gedaan!
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment

              Working...
              X