Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon " DO " objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon " DO " objectieven

    hallo , vraagje..

    heeft er iemand enige ervaring met de " DO " objectieven van Canon ?
    die met de groene rand waar de L-versies de rode rand hebben..

    ben benieuwd naar reacties , en op voorhand bedankt...
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: Canon " DO " objectieven

    Geen ervaring, maar als ik goed begrepen heb wat ik erover heb gelezen dan zijn het compacte versies van bestaande lenzen voor veel meer geld.
    Optisch niet beter, maar alleen kleiner en lichter.....
    Alleen interessant als men dat een belangrijk aspect vindt.....

    Comment


    • #3
      Re: Canon " DO " objectieven

      Ik heb de 70-30 4.5-5.6 DO IS USM.
      Ik heb dat objectief gekocht omwille van zijn beperkte omvang. Maar ik heb het veel te weinig gebruikt. Het is niet echt lichtsterk en eerder traag bij het scherpstellen. In 'goede' lichtomstandigheden presteert het prima. Maar met minder licht gaat het objectief 'hunten'. Ik heb met later de 70-200 2.8 IS USM aangeschaft. En die geniet de voorkeur.
      Ik denk dat die oude 70-300 DO momenteel vervangen is door een wit exemplaar.
      Kijk hier maar eens :



      Gr.

      Paul.

      Comment


      • #4
        Re: Canon " DO " objectieven

        Ik denk dat ze bij Canon niet veel "DO" objectieven meer gaan ontwerpen.

        Volgens de tests die ik gelezen heb zou vooral de achtergrond (bokeh) minder zacht overkomen dan bij vergelijkbare niet-DO objectieven.

        Als het over de 70-300 gaat, dan kan je inderdaad beter even wachten op de nieuwe "witte L", die ongeveer even duur zal worden als de DO-versie die ze nu nog proberen te verkopen. Het enige voordeel van de DO is dat ze veel lichter is dan de L, maar als je een lichtere lens wil dan is er ook nog de gewone 70-300 IS die het volgens de meeste tests niet echt slechter doet dan de veel duurdere DO.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon " DO " objectieven

          Hier heb je wel iets aan denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: Canon " DO " objectieven

            Ik heb de 70 300 DO tweedehands gekocht. Ik gebruik hem bijna enkel op reis omdat ie niet zo opvalt en makkelijk mee te nemen is.
            Ze focust minder snel dan mij 70 200 2.8 en het bokeh bevalt me ook minder. Het is een compromis lens ;-)
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment

            Working...
            X