Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

    Hallokes

    Mijn "autosport-configuratie" ziet eruit als volgt :

    Canon 40D vergezeld van lenzen 70-200 L-lens 4.0 (geen IS) en de Sigma 120-400 (wel IS). Over die laatste ben ik tevreden, als niet-professioneel vond ik het niet waard om de canon 100-400 te kopen.

    Nu ben ik zover dat ik voor 2011 toch wil verbeteren.
    Wat is het interessantst?
    De body : overschakeling naar 7D
    De 70-200-len : de sigma 70-200 2.8 met OS of de Canon 70-200 2.8 zonder IS? Of de MkI van de laatste nog ergens vinden met IS ...

  • #2
    Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

    Hoi
    Veel hangt er vanaf wat je mist in je huidig setje.
    Beide lenzen hebben USM/HSM dus die focussen tamelijk snel.
    IS heb je sowieso niet nodig bij rally/autosport want die rijden toch te snel.
    Een diafragma van 2.8 is natuurlijk altijd mooi meegenomen maar kan je eventueel niet je 70-200 wisselen voor een 70-200 van sigma zonder IS en dan nog je body upgraden?
    Dat is een combinatie waar ik heel tevreden van ben.

    Grt
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

      Hoi alvast bedankt voor de reactie.

      Ik denk idd eerst de upgrade naar de 2.8 te doen en daarna de body.
      De vraag is waar je eigenlijk het meeste winst uithaalt. De 7d tov de 40d en dus de 70-200 2.8 (al dan niet met IS- tov en Sigma of niet ...) mijn huidige 70-200 4.0 (zonder IS).

      U lijkt dus een tevreden Sigma 70-200 2.8 gebruiker te zijn :-)

      Comment


      • #4
        Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

        Heel tevreden gebruiker, het is de lens die ik het minst gebruik, maar als ik ze gebruik ben ik keer op keer verrast door de kwaliteit.
        Het belangrijkste verschil tussen de 7D en de 40D zal de autofocussensor zijn.
        Heb je bij je 40D dikwijls het gevoel dat de focus niet snel genoeg is? Dan zal je voordeel halen uit de 7D. Voor de rest heb je nog die paar extra foto's per seconde en de extra megapixels maar daar moet je het niet voor doen...
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

          Ik zou ook enkel 7d kiezen als je autofocus nu niet snel genoeg is of te vaak fout zit.
          Een f2.8 lens gaat ook de autofocus beter doen werken! dus 70-200 f2.8 zonder IS !

          Comment


          • #6
            Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

            Ik weet niet of je deze al gebruikt maar een monopod kan soms wonderen doen bij autosport, vnl. tijdens het pannen en kost eigenlijk zeer weinig in verhouding tot een objectief en je slaagpercentage gaat aanzienlijk hoger liggen.
            De 70-200 f2.8 is razendsnel tijdens het autofocussen, maar dat is de f4 ook, ik heb ze beiden gehad en gebruik nu nog enkel de 2.8 owv de lichtsterkte.
            Dit is vnl voor het isoleren van het onderwerp van de achtergrond.
            Bij autosport gebruik ik vnl sluiterprioriteit. Ik gebruik ze op de 30d en de 7d. Kwa af weinig subjectief verschil merkbaar hoor.
            Last edited by Tin_tin; 5 november 2010, 11:44.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

              om eens een gek (maar volgens mij niet zo slecht) voorstel te doen...

              houd die 2 lenzen en koop je een 1D2 of een 1D3
              De AF van die toestellen gaat je meer bruikbare foto's opleveren. Die zijn gewoon gemaakt voor sport- & actiefotografie.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                @rallyloverke

                ik heb enkele weken geleden een eerste keer op de rallycross (maasmechelen opendeur) foto's gaan trekken,

                dit was met de 50d +70-200L f2.8 (zonder is),

                en die resultaten mochten er toch zijn denk ik,

                de 70-200 kan ik zeker aanraden, toplens
                de 40d kan je wel vergelijken met de 50d

                kijk gerust eens op mijn website(s)

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #9
                  Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                  bedankt voor de reacties tot dusver!

                  De body blijft nog even behouden en het wordt een 70-200 2.8 :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                    Ik ben niet mee.

                    Ik kan uit geen enkele test of review afleiden dat de f/2.8 een betere lens is dan de f/4. Ze is wel dubbel zo zwaar om mee rond te zeulen en heeft een mooiere zonnenkap.

                    Rally gebeurt zover ik weet buiten dus op gebied van lichtsterkte verwacht ik geen probleem en daarbij zou ik voor rally met zoveel mogelijk scherptediepte willen werken.

                    als je die 70-200 f/4 al hebt lijkt het mij logischer om voor een 7D te gaan. Voor zover ik de huidige Canon line up ken is dat de Canon camera voor de amateur die actie en sport wil fotograferen
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      Ik ben niet mee.

                      Ik kan uit geen enkele test of review afleiden dat de f/2.8 een betere lens is dan de f/4. Ze is wel dubbel zo zwaar om mee rond te zeulen en heeft een mooiere zonnenkap.
                      Door de 2.8 krijgt je camera meer licht om mee te focussen, hoe meer licht hoe preciezer en sneller je camera scherp stelt.
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                        Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                        Door de 2.8 krijgt je camera meer licht om mee te focussen, hoe meer licht hoe preciezer en sneller je camera scherp stelt.
                        Klopt, maar ik weet niet of dat het verschil gaat maken en of dat het waard is het budget aan te geven dat ook naar een camera kan gaan met een beter AF systeem of een hogere fps.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          Klopt, maar ik weet niet of dat het verschil gaat maken en of dat het waard is het budget aan te geven dat ook naar een camera kan gaan met een beter AF systeem of een hogere fps.
                          Daarom dat ik hem aanraadde om z'n huidige 70-200 f4 te ruilen voor een sigma 2.8 (deze zijn 2e hands ongeveer even duur) en daarbovenop een 7D te kopen.
                          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                            Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                            Daarom dat ik hem aanraadde om z'n huidige 70-200 f4 te ruilen voor een sigma 2.8 (deze zijn 2e hands ongeveer even duur) en daarbovenop een 7D te kopen.
                            Het zal op die manier zijn dat ik het ga doen ook. Overigens dank voor de tips en ik hoop dat er ook anderen mee geholpen zijn :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

                              Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                              Daarom dat ik hem aanraadde om z'n huidige 70-200 f4 te ruilen voor een sigma 2.8
                              WTF?! ts had het over verbeteren! niet over koste wat t kost een stop lichtsterkte te winnen.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X