Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    ik ben van plan om mij een tele aan te schaffen, alleen de vraag Nikon of Sigma!
    Indien ik ga voor Nikon is het de AF VR 80-400mm f/4.5-5.6.
    De Sigma 80-400mm OS EX.
    Mijn toestel is een D300s.
    Graag jullie prof. mening.

  • #2
    Re: welke lens?

    Ik ben uiterst tevreden met mijn Nikkor 80-400. De enige restriktie is dat je hem een tikje dicht moet zetten, bij mijn staat die altijd op 6.3 en dat is op 400mm een wereld van verschil. Bij een juiste manier van focussen, zijn bewegende onderwerpen goed te doen: niet richten en klikken, maar vroegtijdig opppikken en tracken en de fpcuslimiter gebruiken
    400mm 6.3, dit kon de lens gewoon volgen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      Bedoel je met tracken meevolgen?
      En de focuslimiter wat is dat?
      Sorry voor de vragen maar ik ken nog niet alle termen die jullie gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        Tracken: de scherpstelling het onderwerp laten volgen, dus voor AFC kiezen en ver voor het gewenste punt al scherpstellen en dan scherp houden.

        Focuslimiter: deelt het scherpstelgied in in 2 delen oneindig to 5 meter en 5 meter tot 2,3 meter, ongeveer 2x de helft, dus bij scherpstellen heeft de lens een veel kortere(dus snellere) draaibeweging.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X