Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What to do...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • What to do...?

    Hello,

    Ben sinds een klein jaartje bezig met fotografie. Heb me een canon 450d aangeschaft met standaardkit 18-55mm (+55-250mm). Nu sta ik nog op een wachtlijst om avondschool te volgen, en mijn kennis is dus laten we zeggen... beperkt

    Nu het dilemma. Investeer ik beter in randmateriaal, ik denk aan bv. externe flitser, statief,...
    Op de vraag: wat ga je fotograferen, is er nog niet echt een antwoord. Momenteel is het veelal natuur. Maar hou alles nog maar open.

    OF

    Investeer ik in beter glas? Kitlens werkt echt niet fijn en (voornamelijk op vakanties) mis ik toch wel enig zoombereik. Ik heb al aan vanalles gedacht:
    Canon EF-S 18-135 mm (misschien waardeloos als ik ooit moest overschakelen naar Full frame)
    Canon 28 - 135 mm (maar dan mis ik mijn 18 mm wel, gebruik die nogal veel momenteel)
    Of toch maar direct naar de L lenzen kijken...?

    Alle advies is welkom!

  • #2
    Re: What to do...?

    waarom investeren.....kom je de te korten van wat je nu hebt al tegen dan?
    investeren in goed glas kan nooit kwaad natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: What to do...?

      Een fantsoenlijke flits mis ik wel.
      En een beetje meer wandellens eigenlijk. Gekende probleem van het wisselen hé, 18-55 mm is maar kort.

      Comment


      • #4
        Re: What to do...?

        mm te kort op vakantie (je hebt een 55-250mm? ) en vervolgens spreek je over maximaal 135mm lenzen?

        Als je je lens echt niet fijn vind kun je natuurlijk altijd hierin investeren. Echter, een externe flitser, eventueel grip etc zijn natuurlijk ook wel erg handig.

        Houd er vooral mee dat als je een nieuwe lens aanschaft, deze groter kan zijn dan je huidige lenzen. Dit kan ervoor zorgen dat je interne flits hier niet helemaal overheen kan flitsen. Op kortere afstanden krijg je dan dus een schaduwplek van de lens.
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: What to do...?

          als je zo weinig mogelijk wilt wisselen , koop dan een supertelezoom ala 18-200 of 18-270 of iets dergelijks, wel weten dat deze kwalitatief iets minder zijn, is het puur voor vakantie en dergelijke zal dit meer dan genoeg zijn...

          wil je ineens de betere lenzen, kijk dan eens naar de 17-40L, of de 17-55 f2.8, beperkter bereik maar qua bouw en beeldkwaliteit superieur (ook qua prijs :-)

          24-105L en 24-70L zijn ook de betere opties , maar iets minder geschikt voor crop wegens te weinig breedhoek

          heb de 17-85 is usm ook nog gehad, ook een goede walkaroundlens voor een schappelijke prijs, of de 15-85 misschien?

          kan soms handig zijn om eens een lens een dagje te huren (of te lenen van iemand),
          dan heb je beter gedacht of het iets voor jou is of niet.

          voordeel is dat de betere lenzen goed hun waarde behouden, dus valt er eentje wat tegen, verkoop je ze gewoon en zoek je een andere

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: What to do...?

            Ik zou gewoon lekker je geld in je zak houden en eerst maar eens die cursus volgen. Waarschijnlijk loop je vanzelf tegen problemen aan en weet je uiteindelijk wat je ongeveer zoekt. Je kan wel van alles kopen maar als je niet weet wat je wilt heb je er niks aan.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: What to do...?

              Veel natuur. Dan zou ik nog even wachten met een externe flitser, maar me wel een goed
              statief aanschaffen.
              Voor lenzen zou ik ook even afwachten op de schoolresultaten en de daarbij aan het licht
              komende te korten. Letterlijk en figuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: What to do...?

                Ik ga mijn kitlens vervangen door een sigma 17/70mm f2.8-4.0 (zie topic wat verder)
                Vandaag wordt die geleverd, ik ben benieuwd.
                Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

                Comment


                • #9
                  Re: What to do...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
                  Ik ga mijn kitlens vervangen door een sigma 17/70mm f2.8-4.0 (zie topic wat verder)
                  Vandaag wordt die geleverd, ik ben benieuwd.
                  Van Harte en een goeie tip?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: What to do...?

                    Een gebrek aan zoommogelijkheden kun je deels oplossen door te zoomen met je voeten...doe eens wat stapjes naar voren of achteren i.p.v. op 1 plaats te blijven staan en van daaruit al je plaatjes te willen schieten.
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: What to do...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                      mm te kort op vakantie (je hebt een 55-250mm? ) en vervolgens spreek je over maximaal 135mm lenzen?
                      De 55-250mm is idd wel handig, maar dat wisselen altijd hé. Een "wandellens" zou echt wel fijn zijn. Maar investeer ik dan nu 400-500 € voor een lens, of liever meer euros uitgeven aan een lens waar je over 3 jaar nog plezier van hebt.

                      Denk ook dat ik best gewoon de avondschool afwacht. En dan kijken welke richting we uitgaan. Een externe flits is toch wel een must geworden. Al die "witte" gezichten op m'n foto

                      Comment


                      • #12
                        Re: What to do...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk bericht
                        De 55-250mm is idd wel handig, maar dat wisselen altijd hé.
                        Zit toch niet te zaniken over wisselen man, wil je goeie foto's in meerde bereiken , dan MOET je wisselen.
                        Ik wil het niet meer horen hoor........

                        Comment

                        Working...
                        X