PDA

Volledige versie bekijken : Buigen in contrapunt

PatrickW
3 november 2010, 21:33
http://users.telenet.be/wouterspatrick/IMG_0438.jpg

Control-Z
4 november 2010, 03:35
een goed snapshot :G

bouk
4 november 2010, 09:19
een goed snapshot :G

op zichzelf niets mis mee, maar meer ist ook niet.
maar of er echt over nagedacht is, om het in dit forumonderdeel te plaatsen betwijfel ik!
grt,bouk.

PatrickW
4 november 2010, 09:25
op zichzelf niets mis mee, maar meer ist ook niet.
maar of er echt over nagedacht is, om het in dit forumonderdeel te plaatsen betwijfel ik!
grt,bouk.

Hm, er is toch wel echt over nagedacht hoor :D
Ik wil met mijn straatfotografie detailmomenten op straat vastleggen, liefst dan nog dingen die een ander niet makkelijk opgemerkt zou hebben en vluchtig in de tijd zijn.

Dit was zo'n moment : iemand die zich bukt, een ander in het verlengde die zich ook bukt maar in de tegenovergestelde richting en dan nog in het verlengde iemand die met de vinger in de lucht wijst.
Een soort van ongewilde choreografie op straat die slechts een seconde geduurd heeft, maar die ik toch op foto heb kunnen pakken.
Persoonlijk vind ik dit interessante straatfotografie, maar meningen kunnen natuurlijk verschillen.

doudeke
5 november 2010, 08:24
Alsof er opeens allerhande kleine dingetjes misgaan en weer iemand het nodig vindt om
een vermanende wijsvinger naar de heer te heffen. Ik zou het eerder een ballet van de
straat noemen. Alles gebeurt zomaar maar eigenlijk gebeurt er niets zomaar. Het juiste
moment afgedrukt. :G:G

armando113
6 november 2010, 02:18
na weer langer beken te hebben vind ik hem toch weer interessant, zij het wat te druk en dan bedoel ik vooral bovenaan. teveel mensen verstoren de lijn die je ziet. toch vallen er genoeg interessante details te ontdekken (slippers of crocs bijv.). die weer een bepaalde knulligheid van de mens laat zien, bedoelt of onbedoeld, het geeft je op eerste gezicht bij toch zulke vrij eenvoudige (technisch) foto's zoveel meerwaarde dat die slechts bijzaak wordt.
wederom een goed beeld:G

bouk
6 november 2010, 07:37
Hm, er is toch wel echt over nagedacht hoor :D
Ik wil met mijn straatfotografie detailmomenten op straat vastleggen, liefst dan nog dingen die een ander niet makkelijk opgemerkt zou hebben en vluchtig in de tijd zijn.

Dit was zo'n moment : iemand die zich bukt, een ander in het verlengde die zich ook bukt maar in de tegenovergestelde richting en dan nog in het verlengde iemand die met de vinger in de lucht wijst.
Een soort van ongewilde choreografie op straat die slechts een seconde geduurd heeft, maar die ik toch op foto heb kunnen pakken.

daar ben je ook wel in geslaagd, maar in Showcase verwacht men meer dan alleen een goed moment.
men mag in Showcase ook wel wat kwaliteit verwachten.
das de strekking van mijn comment.
grt,bouk.

PatrickW
6 november 2010, 17:30
daar ben je ook wel in geslaagd, maar in Showcase verwacht men meer dan alleen een goed moment.
men mag in Showcase ook wel wat kwaliteit verwachten.
das de strekking van mijn comment.
grt,bouk.

Ik dacht verkeerdelijk dat Showcase bedoeld was om je eigen beste foto's te tonen, die gezien mijn eigen prille ervaring (minder dan 4 maand amateur fotografie) natuurlijk een pak minder zijn dan die van ervaren rotten met een 10 x duurdere camera dan mijn eigen compact.

Na het herlezen van het forum reglement zie ik daar echter staan :
"Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

Dus blijk je gelijk te hebben en zal ik daar rekening mee houden voor de toekomst.

armando113
6 november 2010, 18:39
Ik dacht verkeerdelijk dat Showcase bedoeld was om je eigen beste foto's te tonen, die gezien mijn eigen prille ervaring (minder dan 4 maand amateur fotografie) natuurlijk een pak minder zijn dan die van ervaren rotten met een 10 x duurdere camera dan mijn eigen compact.

"Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

Dus blijk je gelijk te hebben en zal ik daar rekening mee houden voor de toekomst.
PFFF zou ik zeker niet doen anders zou ik jouw foto's of visie moeten missen. en dat zeg ik, die een ervaren rot is;). en of je nu en foto maakt met een m9 of een prul camera. uiteindelijk gaat het toch om de beedlinhoud. althans dat is voor mij fotografie zeker nu waarin iedereen met het juiste budget mooie foto's kan maken. ach dat is altijd zo geweest. maar goed misschien is dit forum niet zo bedoeld:confused::p

basti
6 november 2010, 19:23
Hoewel deze foto ook niet helemaal mijn ding is, is en blijft het jouw eigen keuze of je deze hier al dan niet plaatst. Voor jou is het een sterk beeld, en alstublieft, blijf dan gewoon je eigen ding doen en al wat je het waard acht hier te posten, blijf dat hier gewoon posten. 'Zak' alsjeblieft niet af naar beoordeling, ik vind je foto's erg sterk, alsook je visie op straatfotografie. Doe jezelf, en mijzelf dus een plezier en blijf gerust hier verder posten...

bouk
6 november 2010, 19:46
............ 'Zak' alsjeblieft niet af naar beoordeling

blijft een discussiepunt, of dat wel afzakken is.
voor mij althans niet hoor.
alleen hou ik er met mijn beoordeling wel rekening mee in welk forumonderdeel gepost is.
maar nogmaals, afzakken vind ik het zeker niet.
grt,bouk.

basti
6 november 2010, 19:53
blijft een discussiepunt, of dat wel afzakken is.
voor mij althans niet hoor.
alleen hou ik er met mijn beoordeling wel rekening mee in welk forumonderdeel gepost is.
maar nogmaals, afzakken vind ik het zeker niet.
grt,bouk.

Ik ook niet hoor, daarmee dat ik aanhalingstekens gebruikt heb. Probleem is gewoon dat het na drie maanden Spaanse 'indoctrinatie' niet al te evident meer is voor mij om mijn woorden in het Nederlands onmiddellijk te vinden, en aangezien ik vollen bak negatieven aan het scannen ben, heb ik daar ook de tijd niet voor ;)

PatrickW
6 november 2010, 21:17
Bedankt voor alle bemoedigende reacties. :o
Ik zal zeker niet stoppen met posten, maar gewoon verhuizen naar het Fotobeoordelings subforum.
Vermoedelijk horen mijn foto's daar wel thuis.

En ooit keer ik nog eens terug naar het Showcase subforum :D

armando113
7 november 2010, 00:39
Bedankt voor alle bemoedigende reacties. :o
Ik zal zeker niet stoppen met posten, maar gewoon verhuizen naar het Fotobeoordelings subforum.
Vermoedelijk horen mijn foto's daar wel thuis.

En ooit keer ik nog eens terug naar het Showcase subforum :D

Niet niet niet doen hoor

doudeke
7 november 2010, 05:28

Tja, en daar gaat het natuurlijk al grondig fout. Volgens mij is visie minstens even
belangrijk als ervaring of kennis. Omdat visie al een zekere ervaring is, die een pak
ervaren fotografen en fotografen met veel kennis misschien nooit zullen verwerven.
Intussen blijven zij wel mooie, zij het inhoudsloze plaatjes fabriceren, en die zouden
dan het alleenrecht moeten hebben om Showcase te sieren?
Bij een sterke foto maakt het niet uit of die gemaakt is door iemand die zijn camera
een dag voordien heeft gekocht aan 103 euro, of er al tien jaar mee rondloopt en een
paar duizend euro armer is. Want het is en blijft inhoudelijk een sterke foto, zelfs al
kan ze op technisch vlak wellicht beter.
En het is aan de maker ervan om een categorie uit te zoeken waar ze thuishoort. Het
reglement is hierbij hooguit een aanbeveling, en geen uit steen gehouwen wet, want
zoiets hoort niet in de kunsten thuis maar in een kerk.
Trouwens technische kennis (en daarmee ervaring) kan iedereen zich eigen maken.
Zeker in de digitale fotografie ligt het in ieders mogelijkheid, maar daarvoor hebben
al die technisch ervaren fotografen nog geen visie en kan het best zo zijn dat ze niet
verder komen dan die technisch perfecte plaatjes... oppervlakkig mooi maar weinig
zeggend. Dan kan ik in het vervolg beter in glossy magazines beginnen bladeren.

PatrickW
7 november 2010, 11:45
Wel, ik zal de middenweg nemen :p
Als ik twijfels heb over een foto, gaat die naar beoordeling.
In het andere geval naar Showcase (wat in feite ook een beoordelings subforum is volgens de reglementen, welliswaar een strengere versie).