Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret reportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret reportage

    Hallo

    Wat vragen jullie voor een reportage voor het fotograferen van een gezin, 2 volwassenen 2 kinderen.
    Ze vragen mij of ik dit wil doen en wat ik er voor vraag.
    dat laatste weet ik niet, kan iemand mij een richtlijn geven.
    b.v.d.
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

  • #2
    ik denk niet dat daar zomaar op geantwoord kan worden....

    je moet rekening houden met een aantal factoren...

    * wat levert het voor jou op? (portfolio)
    * wat is je relatie met de mensen
    * en prijs is (normaal gezien ) recht evenredig met kwaliteit...

    dus denk er eens rustig over na hè...

    ieder maakt dat tenslotte voor zich uit
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      mag je daar iets voor vragen ? heb je een btw nr ? heb je een handelsregister ? kweet niet hoor, iets vragen !!! daar zou ik mee opletten !!!
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Wilco, laat je niet afschrikken door mensen met dooddoeners als handelsregister, btw nr of dergelijken. Ik vermoed wel eens dat deze mensen jaloers zijn dat niemand dit ooit aan hen vraagt...
        Indien je met deze mensen wil werken kan dat perfect, niet alles in deze wereld draait om geld. Je kan perfect een onkostenvergoeding bepalen of een andere overeenkomst maken. Het gaat er maar net om wat de wensen van deze mensen zijn. Ik werk meestal op basis van een onkostenvergoeding voor mijn inbreng en al het verdere, vergrotingen, albums, props enz.., laat ik door de mensen zelf betalen. Vaak zijn het ook goede kennissen en vraag ik niets maar krijg ik dat onder een andere vorm wel terug. Maak duidelijke afspraken vooraf en beleef plezier aan de job dat werkt voor alle partijen het best. Succes en maak er iets moois van.
        Luc "iKKe"
        http://www.jip.be/luc

        Comment


        • #5
          Wilco
          ik heb in het verleden ook veel verzoeken gehad om de foto,s te maken van een trouwreportage,ik heb dat altijd op onkosten basis gemaakt
          met de gedachtengang, hun de foto,s en ik de ervaring en dan zie ik wel wat er extra gegeven word,en dit was altijd voor beide partijen
          naar tevredenheid,(laat dit je niet tegen houden om het anders te doen )
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Ik heb voor vrienden een reportage gemaakt.
            ik heb daar voor de onkostenvergoeding gevraagt.
            nu willen kennis van mijn vrienden ook zo'n reportage.
            Deze mensen ken ik helemaal niet, dus wat ik geleverd heb moet goed zijn.
            maar ik wil hier toch wel iets meer voor hebben als alleen de onkosten, om in de toekomst mijn spullen uit tebreiden.
            maar waar mee moet je beginnen.
            Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              http://www.fotografenfederatie.nl/rp/Richtprijzen.html

              Misschien ben je hier een beetje mee geholpen.


              Groeten Omega.

              www.digiwaart.nl

              Comment


              • #8
                Originally posted by Omega
                http://www.fotografenfederatie.nl/rp/Richtprijzen.html

                Misschien ben je hier een beetje mee geholpen.



                lol, doe mij eens een plezier en vraag eens aan uw kennis deze prijzen, ze zullen u zien komen zeker,
                alle, dat geloof je toch zelf niet !!!
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by wilco v dijk
                  Ik heb voor vrienden een reportage gemaakt.
                  ik heb daar voor de onkostenvergoeding gevraagt.
                  nu willen kennis van mijn vrienden ook zo'n reportage.
                  Deze mensen ken ik helemaal niet, dus wat ik geleverd heb moet goed zijn.
                  maar ik wil hier toch wel iets meer voor hebben als alleen de onkosten, om in de toekomst mijn spullen uit tebreiden.
                  maar waar mee moet je beginnen.
                  Je hebt gelijk wilco. Die apparatuur van honderden euro's mag wel terugverdiend worden.
                  De richtprijzen van die federatie liggen wel wat hoog, maar dat komt ook omdat de professionals nog meer investeren, en, niet vergeten, ook belasting e.d. betalen hé..

                  Werk niet te zeer onder de prijs. Het achtervolgt je en geeft je ook minder voldoening op den duur. En zo blijft het een dure hobby natuurlijk.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Maak er een een leuk pakket voor,
                    en bied wat extra mogelijkheden aan.

                    Let eerst op waar je de foto's laat afdrukken,
                    maar geef ze bijv. een keuze, 35 euro incl. wat kleine foto's en 1 extra vergroting.

                    Ik ben zelf begonnen voor 20 "Gulden" incl. 5 foto's van 13*18 cm
                    en 2 van 20*30 cm.

                    Maar als je met eigen studio materiaal werk mag je er echt wel iets voor vragen, jouw kost het ook nog veel tijd, om ze te bewerken, en te laten afdrukken, eventueel foto's op CD rom zetten...

                    aanvulling;
                    ik heb net je website zitten bekijken, en de prijzen, maar als ik heel eerlijk mag zijn vindt ik je afdrukken wel aan de hoge kant,
                    10 euro voor een 20*30. dan zou ik toch maar een andere afdrukcentrale zoeken

                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      Tja, hanteer een prijs die schappelijk is, maar voor ieder is dat op eigen basis in te vullen. Denk niet dat je zomaar kunt zeggen, elke shoot die ik doe kost bv 25 eurootjes.... tot heden nog steeds alles gratis gedaan en nooit onkosten vergoeding gevraagd, maar in de toekomst zal dat echt wel komen. Tenslotte steek ik er tijd in, en kosten van oa brandstof, hardware en een mooie afgewerkte foto reeks.
                      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                      Comment


                      • #12
                        Jep Triker als je op lokatie gaat is het wat anders.
                        ben ik volkomen mee eens.
                        Dan mag je zeker veel meer vragen.
                        Zeker als je met een factuur gaat werken.
                        Maar ik bedoel juist als een beginnende fotograaf,
                        en dat ben jij zeker niet

                        Maar als ik het zo uit wilco's verhaal lees is dit dan zijn 2de keer voor een groep.
                        Als hij voor zijn motersport meer zou vragen, begrijp ik het wel goed, want dat zijn zeker geen slechte foto's.
                        mvg
                        gabriella
                        Canon 300D en 350D
                        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                        canon 20-35 usm

                        Comment


                        • #13
                          Dit is inderdaad mijn tweede reportage.

                          de prijzen op mijn site zijn prijzen die ik gebazeerd heb op onkosten zoals intree en afdruk waar ik dan ook pas na 10 foto's wat er aan overhoud.

                          Bedank iedereen.

                          ik ga maar een pakket opstellen waar bijde partijen goed mee weg springen.
                          Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            even off topic
                            wilco heb jij toevallig in eindhoven op school gezeten ?
                            mvg
                            gabriella
                            Canon 300D en 350D
                            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                            canon 20-35 usm

                            Comment


                            • #15
                              Merk op dat een Belgische belastingsbrief ruimte heeft voor 'eenmalige inkomsten'. Je kan dus echt een verloning vragen zonder dadelijk door een papierwinkel te moeten rennen voor een handelsregister en dergelijke.

                              Comment

                              Working...
                              X