Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online winkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online winkel

    Hallo,

    ik ben bij het zoeken naar een lens op een engelse website terecht gekomen die voor sommige lenzen wezenlijk goedkoper is. http://www.simplyelectronics.net/
    Zo bijvoorbeeld de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM voor 566 euro.
    Heeft iemand misschien ervaring met deze verkoper?
    Je kan er ook een bijkomende waarborg kopen van het bedrijf Mack. Heeft iemand hiermee al temaken gehad?
    ( Mack 7 Year Lens Warranty (Under GBP 600/EUR 640/USD 1000)
    Met vriendelijke groeten,
    Bernus

  • #2
    Re: online winkel

    heb er enkele maanden geleden een lens gekocht, niettegenstaande er nog 3 in voorraad stonden, moest ik ongeveer 3 weken wachten op de levering, maar de levering alsook het snel beantwoorden van de mails is wel korrekt.

    Comment


    • #3
      Re: online winkel

      Met die shop heb ik geen ervaring, maar heb wel al VEEL online gekocht en heb eigenlijk beter ervaring dan kopen in een irl winkel.

      Die extra "waarborg" zou ik je afraden, dat is gewoon een verzekering dat je betaald en verzekeraars zijn geen "zusters van heilige onbevlekte ontvangenis" e ;-)

      Als er iets mis mee is, dan komt dat wel heel snel naar boven (eerste maanden) en valt het onder gewoon garantie.
      En als er iets kappot gaat na paar jaar, dan is het toch jou schuld volgens hen en kan je fluiten naar je geld.
      Kan je bewijzen dat het niet jou schuld is, dan krijg je maar een percenteel deel van de aankoopwaarde terug in verhouding tot de leeftijd (zo krijg je bv na 5 jaar maar 10% terugbetaald).
      Laat je daar niet aan vangen dus. Das oplichting die verzekeringen.

      De mediamarkt en saturn doen ook zoeen stunts met verlengde waarborg, maar lees maar eens goed de details Dikke bedriegerij.

      Ik vind het jammer dat het begrip "waarborg" zo gerokken word, ze op jou onzekerheidsgevoel inspelen en finaal een lege doos verkopen.

      Comment


      • #4
        Re: online winkel

        Mijn ervaring met die winkel is positief, maar hou er rekening mee dat het echt een low-cost organisatie is.
        Dwz: ze versturen wel zo snel mogelijk, maar het kan toch wel enkele weken duren vooraleer het bij je thuis aankomt. Het heeft geen zin ze hierover elke dag te contacteren want ze hebben niet de tijd snel achter jouw persoonlijke vraag aan te gaan.
        Hou er ook wel rekening mee dat het mogelijk (waarschijnlijk) om grijze import gaat en je voor garantie misschien terug naar hen zal moeten ipv naar het lokale service-netwerk.
        Wat ik na een 3-tal weken geleverd kreeg, was wel perfect in orde, en de prijs was inderdaad ook héél interessant. Van de garantie lag ik persoonlijk niet echt wakker (voor wat ik toen kocht tenminste). Of het een interessant aanbod is, hangt dus af van wat jij zelf belangrijk vindt: lage prijs of de beste service.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: online winkel

          Voor een aankoop met een klein bedrag zou ik het niet laten ,maar een lens van meer dan 500 euro koop ik toch liever bij de lokale fotoboer.Het zal wel wat meer kosten maar voor garantie zit je toch meer safe.

          mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: online winkel

            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            Voor een aankoop met een klein bedrag zou ik het niet laten ,maar een lens van meer dan 500 euro koop ik toch liever bij de lokale fotoboer.Het zal wel wat meer kosten maar voor garantie zit je toch meer safe.

            mvg Yves.

            Wat bedoel je daarmee,garantie is garantie,dat blijft hetzelfde indien je online koopt of bij je lokale fotoboer,het enige verschil is dat je het zelf moet opsturen maar de herstelperiode blijft exact hetzelfde,+- 3 tot 6 weken,klein bedrag of niet al eens de prijs vergeleken bij een fotoboer in je eigen streek en een online-shop in NL,op een lens van 500 euro kan het al tussen de 150 a 200 euro verschil op zitten.
            Dus wil dit zeggen als mijn lens 500 kost dat jij er al 650 a 700 euro gaat moeten leggen en ik spreek niet van foto-Rubens of Konijnenberg maar wel van een plaatselijke fotoboer
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: online winkel

              Eerst en vooral een bedankje voor jullie reacties.

              Het verschil in aankoopprijs met de goedkoopste belg (konijnenberg) bedraagt toch nog 70 euro. Je hebt hier wel een jaar langer garantie.

              De mediamarkt en saturn doen ook zoeen stunts met verlengde waarborg, maar lees maar eens goed de details Dikke bedriegerij.
              Ik heb mijn fototoestel in mediamarkt gekocht om die reden. Het was niet alleen een uitgebreide waarborg maar tegelijk een verzekering. Ik heb er gelukkig nog geen beroep op moeten doen. Ik heb geprobeerd om die verzekering ergens anders te krijgen maar kon niets vergelijkbaar vinden.

              Ik heb ook ondertussen een mail naar Mack gestuurd om uitleg over hun garantie. 7 jaar extra waarborg kost je 39 euro voor deze lens. Je kan hier je toestel (lens) laten repareren en zij betalen de rekening. Zie hieronder:
              "Mack Camera & Video Service allows the customer to work with any authorized service center in your area. To locate the service center near you, please call the manufacturer to find out who in your area is
              authorized to repair your equipment's make and model. We have found
              that the authorized service centers change from time to time and it is better for the customer to find out who is authorized to repair their model through the manufacturer. If there is not an authorized service center in your area, the unit would have to come into our New Jersey facility for repairs.
              If the service center accepts third party payment, we can pay them directly with company credit card. If they do not, the customer would pay for the repair and submit the paid invoice for reimbursement."
              Met vriendelijke groeten,
              Bernus

              Comment

              Working...
              X