Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

    Sinds gisteren heb ik tijdelijk een sigma 70-200 2.8 Hsm macro II in gebruik voor mijn D700. Ze zou voornamelijk gebruikt worden voor portretten van mijn zoon. Echter na de eerste foto's genomen te hebben met de lens, blijkt vooral zijn neus scherp te zijn ipv zijn ogen...
    Geen probleem dacht ik, de d700 kan front of backfocusproblemen bij stellen.
    Niet dus, ik kan in de camera in kleine stapjes de "af" bijstellen van -20 tot +20 maar het resultaat blijft hetzelfde, dus staat hij nu op -20 en ik neem dezelfde foto op +20, geen verschil. Ik heb de "af" regeling geactiveerd in de cam.
    Wat doe ik fout?

  • #2
    Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

    Als die lens niet juist focust, en je kan ze niet corrigeren op die camera, dan doe je die zo snel mogelijk terug naar de winkel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

      Dat is het probleem, ik heb ze niet nieuw gekocht, ze is net een jaar oud en toen gekocht bij "camera.nl" in nederland. Veel heb ik ze niet betaald maar blijkbaar niet goed getest bij het kopen De frontfocus valt op het eerste zicht niet op en ze is echt wel scherp ook op 2.8, alleen op de foute flaats. (wel een groot verschil met mijn canon 70-200 2.8 IS II natuurlijk)
      Hoe kan het eigenlijk dat die af regeling in de camera geen verschil uitmaakt?

      Comment


      • #4
        Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

        Ik zou eerst even checken of de AF-fijnafstelling wel werkt met een ander objectief. Zo ja, dan moet de fout wel bij de Sigma gezocht worden. Ga ook even na of je geen fout maakt bij het instellen van de correctie (zie je de correctie terug in de EXIF-info ?). Succes ...

        Comment


        • #5
          Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

          Ik dacht dat Sigma 3 jaar garantie gaf op alle EX lenzen (op mijn Sigma 15mm fisheye kreeg ik toch drie jaar garantie, na registratie).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Ik zou eerst even checken of de AF-fijnafstelling wel werkt met een ander objectief. Zo ja, dan moet de fout wel bij de Sigma gezocht worden. Ga ook even na of je geen fout maakt bij het instellen van de correctie (zie je de correctie terug in de EXIF-info ?). Succes ...
            Ik heb opanda iexif2 hier op de pc. Waar kun je de correctie info kunnen vinden?

            Comment


            • #7
              Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik dacht dat Sigma 3 jaar garantie gaf op alle EX lenzen (op mijn Sigma 15mm fisheye kreeg ik toch drie jaar garantie, na registratie).
              Ik heb inderdaad nog een factuur met aankoopdatum, dat registreren kan ik inderdaad wel doen. Mocht het werkelijk zo zijn, 3jaar garantie, waar kan ik de lens dan binnen doen?

              Comment


              • #8
                Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

                Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                Ik heb opanda iexif2 hier op de pc. Waar kun je de correctie info kunnen vinden?
                Opanda ken ik niet en als Canonian werk ik met DPP waarin ik de correctie kan terugvinden. Mogelijk dat je hiervoor toch specifieke Nikon software (NX ?) moet gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

                  Bij Nikon heb je geen software nodig, gewoon aanpassen in het menu van het toestel.
                  Maar ik vrees ervoor dat bij sommige niet Nikon objectieven de AF fijnafstemming niet zal werken, omdat het toestel onthoud welke objectieven en hoeveel deze bijgesteld zijn, het gaat bij mijn weten zelfs zover dat de camera twee gelijkaardige objectieven kan onderscheiden, daarom zou het mij verwonderen dat deze communicatie ook zou werken bij niet Nikon objectieven, maar dat ben ik niet zeker.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

                    Wie plaatst er nu zo'n *** objectief op zo'n prachtige camera? De D700 moet goed glas hebben... gewoon ander objectief kopen, probleem opgelost.
                    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D 700 en sigma 70-200 2.8 Hsm macro II Frontfocus

                      Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                      Wie plaatst er nu zo'n *** objectief op zo'n prachtige camera? De D700 moet goed glas hebben... gewoon ander objectief kopen, probleem opgelost.
                      TS geeft zelf aan dat het objectief echt wel scherp is op 2.8 (maar het wel op het verkeerde punt) dus zo *** is het objectief nu ook weer niet Bovendien zal niet iedereen 2000 Eurootjes beschikbaar hebben voor de aankoop van eeen topobjectief als de Nikon 70-200 VR II (want daar doel je op, neem ik aan?). Verder is het in ieder geval bij Canon zo dat ook de aankoop van topglas wat gefoefel met AF-fijnafstelling vereist om tot het beste resultaat te komen.

                      Comment

                      Working...
                      X