Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografietips: honden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografietips: honden?

    Hallo!

    Ben zopas gebombardeerd tot redacteur van het ledenblad van onze hondenclub . En meteen al met een rist problemen geconfronteerd...

    We hebben het gewone bestuur, dan 2 vaste vrijwilligers, eentje voor de website en ikzelf voor het ledenblad dus. Nu, door allerlei omstandigheden (gerommel in het bestuur en nieuwe bestuursleden enz...) heeft de club zijn foto-archief van voorbije activiteiten grotendeels kwijtgespeeld.

    Zowel de webmaster als ikzelf hebben foto's nodig en we hebben dan maar besloten om een nieuw foto-archief gaan aan te leggen. Dit zal vooral op de activiteiten (wandelingen, keuringen, spelactiviteiten...) van de club gebeuren natuurlijk.

    Uit eigen schande weet ik dat het absoluut niet eenvoudig is om honden op plaat vast te leggen, maar mijn digicam maakt dit al wat eenvoudiger dan mijn vroegere analoge

    Hebben jullie soms tips over hoe honden best in beeld te brengen?

    Alvast bedankt!

    ZABB

    PS, ik weet dat jullie nog steeds geen foto's van mij hebben gezien.. Ben zover nog niet, worstel nog steeds met al die knopkes op mijn 300D...
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

  • #2
    altijd bereid om eens paar honden te komen fotograferen, is voor mij ook goede leerschool. als het niet te ver is van Gent of Oudenaarde, mail me maar

    enkele fotookes van mijn beest :
    http://www.pbase.com/lapino/lola_playing
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      tip nr 1 : dieren (dus ook honden) altijd trekken op ooghoogte, dus niet van bovenaan, ga door de knieen, ook kikvorsperspectief kan mooi zijn (vanop de grond).
      tip nr 2 : liefst zonder leiband of iets dergelijks
      tip nr 3 : zorg ofwel voor een mooie natuurlijke achtergrond of voor weinig scherptediepte
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Zabb heeft mijn zijn 300D wel wat minder last van shutter lag dan met een 6900Z...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Hoi!

          @fredericrom: Tips zijn genoteerd, ik doe mijn best... hoewel het bij onze Tosca niet evident is om "door de knieën te gaan" daar zij dan zowel mezelf als de camera super-interessant vindt...
          helemaal niet zo erg lang geleden is de laatste poging in de vijver geëindigd voor baasje op die manier... Zeker als je ook nog tipt "zonder leiband ofzoiets"...

          @lapino: bedankt voor het aanbod, speel je data door zodra de activiteiten gekend zijn, altijd welkom!
          Je mag ook altijd eens een kijkje nemen op http://www.boerboel.org
          Dit is nog de oude website, onze webmaster doet zijn best om de nieuwe in februari on-line te krijgen. (allemaal low-budget, want zo'n rijke vzw is het nu ook niet, hé!)

          Als je bij foto's kijkt, van Gaasbeek zitten er een pak tussen die ik gemaakt heb... nog met powershot A40 weliswaar!

          @Skitch: troost je, ik heb tientallen foto's van Tosca met gewoon een veeg op met mijn analoge toestel en een pak meer met mijn digitaal, maar daar trek ik het me niet zo aan, die worden gewist, terwijl je het bij de analoge pas merkte na ontwikkeling of afdruk.
          En tegenover mijn Powershot A40 is de 300D een hele vooruitgang qua snelheid van de AF en de shutterlag!

          ZABB
          BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

          Comment


          • #6
            Een stuk worst en een paar slaappilletjes doen ook wonderen

            Geduld en een kleine tele kan ook nuttig zijn als je hem/haar wenst te fotograferen in een natuurlijk milieu.

            Gewoon op de vloer gaan zitten / liggen en wachten.
            Na een paar minuten verliest de hond zijn interesse voor jou en je toestel .

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Skitch
              @ CooMa
              Inderdaad. Volledig akkoord. Maar 'k heb geen 300D.
              En gelukkig voor de bezitters van een 300D hebben ze een snellere camera. Maar een hond is soms slimmer en vlugger, dan het baasje.

              Vraagje : vertel dat eens aan mijn lieve echtgenote... Ze weet niet goed hoe onze kerstboom te versieren... Een kerstboom met een 300D eronder zou imho een mooi versierde boom zijn. Vooral met de lichtjes die erop schijnen

              Help, Help... 't is bijna Kerstmis.


              Groetjes


              Skitch

              Het wordt nog mooier als ze enkele lenzen in de boom hangt, je zult verstelt staan van de schittering die de lichtjes daarin veroorzaken en als zij dan naar de schittering in jouw ogen kijkt zal zelfs haar jaar niet meer stuk kunnen
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe hoog je de lat legt, ik zie dat je lid bent van een rasclub, dan is het misschien de bedoeling dat je de honden weergeeft in een positie waarbij hun speciefieke karakteristieken zo goed mogelijk weergegeven worden, daarvoor kan je inspiratie opdoen in hondenencyclopedies en dergelijke, en moet je misschien zelfs studiowerk overwegen.

                Keuringen zijn dan weer een ander paar mouwen, dat is dan dikwijls indoor waarbij flitsen niet gewenst is en je soms toch wel 10 à 15 meter moet overbruggen, lichtsterke tele in combinatie met hoge ISO waarden zouden moeten volstaan.

                Ik ben zondag foto's gaan maken op een wedstrijd voor Duitse Herders bij ons op de club, voornamelijk actiefoto's dan, en daarvoor heb je een ideaal toestel in handen, in combinatie met een tele (in mijn geval de 70-200) kan je de meeste situaties wel aan.
                Mail me gerust even als je graag enkele voorbeeldfoto's hebt.
                Mark (300D)

                Comment


                • #9
                  Even of topic gaan;
                  Ha Zabb een boerboel club, dat interesseert me wel maar nu eens niet om fotokes te nemen maar om het beestje zelf. Die aktiviteiten kalender mag je ook naar mij doorsturen hoor, misschien kom ik wel eens af. Waar vind ik meer info of het karakter van dit beestje en zijn verzorging.
                  Sorry voor het even afwijken van het onderwerp hé mensen

                  Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                  Comment


                  • #10
                    @Erwin,
                    er is een mailtje onderweg naar jou, gezien off-topic maar vermijden dat we hier door de moderator worden weggeveegd

                    @Cyrox: eigenlijk is het de bedoeling van een mengelmoes van snapshots met "deftige" foto's te bekomen. Soms is inderdaad de houding en karakteristieken belangrijk zodat we het juiste beeld kunnen weergeven, soms ik het gewoon een weergave van de sfeer op de activiteiten.
                    Denk de lat systematisch wat hoger te leggen, en niet meteen onbereikbaar, dat vragen ze ook niet van ons als medewerkers, gewoon dat we beeldmateriaal hebben. Ik heb de vorige edities van het clubblad (van voor mijnen tijd) in handen gehad en ben niet bang om te falen, de foto's waren hoofdzakelijk snapshots. Maar ik ken echter mezelf,zoek altijd om het goed te doen!

                    @Skitch: Bij mij was 't sinterklaas die in mijnen portemonnee gezeten heeft voor dienen 300D... en ikke nog altijd denken dat ge dat KRIJGT van sinterklaas
                    En voor nog wat extra accessoires heb ik nog de kerstman en daarna is het nieuwjaar ... en dan pasen zekers?
                    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                    Comment


                    • #11
                      @Skitch, ik ben een paar maanden bezig geweest met mijn wederhelft om mijn "investering" erdoor te krijgen. Mijn 602 is nog maar 14 maanden oud, dus dat heeft het wat moeilijk gemaakt. Uiteindelijk toch gelukt , met veel geduld en ...
                      't Is alleen spijtig dat ik nu moet wachten tot Canon levert...

                      Alvast veel succes toegewenst...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment

                      Working...
                      X