Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300 IS USM

    Hallo

    Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben sinds twee weken overgeschakeld van Compact naar DSLR. Ik heb een Canon 500D met 18-55 IS lens gekocht. Ik heb, voor ik deze camera kocht, al heel veel gelezen op dit forum, staan echt goede bruikbare tips op. Voor ik hier begon te lezen wist ik niks van sluitertijd/diafragma/ISO e.d. maar dat lukt nu al vrij goed.
    Om tijd mijn vraag te komen dan...Ik wil mij nog een lens bijkopen. Ik wil meer bereik hebben omdat ik naar de MotoGP ga kijken en naar wedstrijden met honden, en meestal zit je daar wel eens stukje van de actie af. Nu is mijn vraag, hoe je ongeveer kan weten hoeveel meter je een voorwerp kan "bijhalen" met een bepaald brandpunt... Om een voorbeeld te geven, we zitten op de MotoGP zo'n 12-15m van het circuit af, kan ik dan een voorbijrijdende motor vrij dicht "benaderen" met de 300mm lens?

    Alsvast bedankt!

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Canon EF 70-300 IS USM

    Dat moet zeker lukken, op die afstand kan je zelfs klein vogeltjes fotograferen. Kijk hier eens naar.

    http://www.tamron.eu/en/lenses/focal...omparison.html
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300 IS USM

      Op 15m kan je met die lens gemakkelijk een motor beeldvullend op de sensor krijgen.

      De AF-snelheid zal eerder een probleem zijn, bij panning-foto's zal die lens nog wel kunnen volgen, maar bij motoren die naar je toe rijden is het al heel wat moeilijker.
      De Servo-AF zal dan niet altijd kunnen volgen en het percentage bruikbare foto's zal daardoor niet buizonder hoog worden.
      Bij hondenfotografie (actie, wedstrijden) is een snelle autofocus ook heel belangrijk.
      En als je die honden bij wat minder goed weer (of binnen) wil fotograferen, dan is die 70-300 ook niet lichtsterk genoeg.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300 IS USM

        Oei, dus toch niet zo'n goed lens dan als op internet beschreven wordt? Welke lens zou je dan best hebben? Ik ben niet van plan om 1000 euro of meer uit te geven aan een lens, daar ik pas begonnen ben met fotografie.
        Maar je kan met deze lens wel goed foto's maken, alleen zullen ze niet allemaal geslaagd zijn, is het dat wat je bedoelt?

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
          Oei, dus toch niet zo'n goed lens dan als op internet beschreven wordt? Welke lens zou je dan best hebben? Ik ben niet van plan om 1000 euro of meer uit te geven aan een lens, daar ik pas begonnen ben met fotografie.
          Maar je kan met deze lens wel goed foto's maken, alleen zullen ze niet allemaal geslaagd zijn, is het dat wat je bedoelt?

          Tom

          Tis een goeie maar geen supergoeie,

          deze is super



          of deze







          Hier een linkje waar je lenzen kan controleren op kwaliteit,kwaliteit kost geld en als jij tevreden bent met iets minder gaat het ook wel lukken

          OpticalLimits - Lens reviews and beyond!
          Last edited by Bloatenaas; 30 oktober 2010, 11:43.
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            Maar je kan met deze lens wel goed foto's maken, alleen zullen ze niet allemaal geslaagd zijn, is het dat wat je bedoelt?
            Het percentage bruikbare foto's zal inderdaad lager zijn dan bij de duudere, professionele lenzen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300 IS USM

              Ok! Heel erg bedankt voor de reacties! Maar om mij nu al een lens van 1699euo aan te schaffen... Denk dat dat een beetje vroeg is. Dan trek ik maar meer foto's, dan heb ik er zeker een paar goed bij

              Nogmaals bedankt!

              Tom
              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
              Mijn Website

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300 IS USM

                Als je later eventueel een andere lens zou willen kopen, kijk dan nu uit voor een tweedehands 70-300. Als je die achteraf weer verkoopt, dan verlies je er veel minder op dan wanneer je nu een nieuwe koopt.
                Die 70-300 IS lenzen staan hier geregeld te koop op het forum.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300 IS USM

                  Ah ja das misschien een gadacht. Nu...ik kan wel canon lenzen krijg aan inkoopprijs van iemand die ik ken (444 euro voor deze lens) dus dat valt al goed mee.
                  Is het te betrouwen om een tweedehands lens te kopen? Kan hier niet vanalles stuk aan zijn?

                  Tom
                  Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                  Mijn Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-300 IS USM

                    Nu...ik kan wel canon lenzen krijg aan inkoopprijs van iemand die ik ken (444 euro voor deze lens) dus dat valt al goed mee.

                    Tom[/QUOTE]



                    Inkoopprijs??

                    Dan staat hij bij Cameranu wel goedkoper


                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-300 IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                      Ah ja das misschien een gadacht. Nu...ik kan wel canon lenzen krijg aan inkoopprijs van iemand die ik ken (444 euro voor deze lens) dus dat valt al goed mee.
                      Is het te betrouwen om een tweedehands lens te kopen? Kan hier niet vanalles stuk aan zijn?

                      Tom
                      Als je er nog 1 kan vinden , is een 2e hands EF 70-210 F3.5-4.5 ideaal voor jouw doel.
                      Lichtsterker dan de 70-300 en veel sneller AF (ring USM)

                      Doen zo 100-150€ op de 2e handsmarkt, daarvoor kan je nog een gokje wagen.

                      Ik heb er 1 , is al zo'n 15 jaar oud, maar werkt nog perfect.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-300 IS USM

                        Ja inderdaad heb ik ook al gezien. Maar dat is in nederland. Hier in België in de winkels kost hij nog rond de 550 dus dan is 444 wel een mooiere prijs, niet?

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-300 IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Als je er nog 1 kan vinden , is een 2e hands EF 70-210 F3.5-4.5 ideaal voor jouw doel.
                          Lichtsterker dan de 70-300 en veel sneller AF (ring USM)

                          Doen zo 100-150€ op de 2e handsmarkt, daarvoor kan je nog een gokje wagen.

                          Ik heb er 1 , is al zo'n 15 jaar oud, maar werkt nog perfect.
                          En is die 210mm zoom ver genoeg om "tot bij de motoren" te geraken?

                          Tom
                          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                          Mijn Website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 70-300 IS USM

                            210mm is geen zoom, maar brandpuntsafstand.....
                            Hangt ervan af hoever die motoren weg zijn, maar 12 tot 15 is meter geen probleem....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 70-300 IS USM

                              Ja weet dat het geen zoom is, even verkeerd uitgedrukt Ben nog gewoon van de compact camera's...

                              Tom
                              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                              Mijn Website

                              Comment

                              Working...
                              X