Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering fotomateriaal

    Aangezien ik vaak in de minder toffe wijken van Brussel en Antwerpen rondloop voor concertjes en ik in de krant lees dat ze een inbrakengolf verwachten, had ik graag mijn fotomateriaal verzekerd.

    Niet enkel tegen diefstal/overval op de trein of op straat, maar ook bij inbraak, ook tegen val, andere beschadigingen door eigen fout, huisbrand etc.

    Ik had eens geinformeerd bij Ethias, maar die wilden het niet doen omdat ik enkel een hospitalisatieverzekering bij hun had en geen 'volledige portefeuille'.

    Kent iemand een verzekeringsmakelaar die dat doet ?

    Wat zijn zo de prijzen per jaar ?
    Last edited by johan de man; 29 oktober 2010, 11:42.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Verzekering fotomateriaal

    woon je nog bij je ouders?
    dat maakt nl nogal verschil.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering fotomateriaal

      Ik zal eens gaan informeren bij mijn verzekeringsmakelaar (hij is van AXA).

      Uiteindelijk gaat het wel om een pak geld. En ik zou alle achterpoortjes willen uitsluiten.

      Natuurlijk krijg je nooit de nieuwprijs voor een gestolen toestel van bv 2 jaar oud.

      Ik zou niet willen dat mijn 5D gestolen wordt in de periode dat ik hem nog afbetaal , maar als hij gestolen wordt, zou ik toch wel een compensatie willen.

      Net nog een mail gehad van een collega wiens apparatuur gestolen is op t perron in Antwerpen Centraal.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering fotomateriaal

        DVV doet het zeker... zelf ook gedaan.
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering fotomateriaal

          @ Johan

          bij KBC is het ook mogelijk,

          kopie van uw facturen binnenbrengen, en dan wordt er een bedrag op geplaatst.

          Lenzen onder de 500euro konden niet verzekerd worden?, raar maar waar, wou de 85mm f1.8 ook laten verzekeren maar ging dus niet.

          Bij mij kwam de premie op +-125euro per jaar voor fotomateriaal ter waarde van 2500euro.

          Niet verzekerd, is materiaal s nachts in uw wagen laten liggen en als dit dan gestolen wordt...

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering fotomateriaal

            Ik laat nooit iets in de wagen liggen, zelfs geen jas of Ipodje.

            En als ik bv naar Brussel ga met de wagen, zorg ik ervoor dat hij extra vuil is (een keer minder naar de carwash).

            Wel klote ivm die diefstal !
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering fotomateriaal

              bij Allianze(is dat niet axa ?) zijn er verschillende paketten en betaalbaar.
              Last edited by stach; 29 oktober 2010, 13:13.
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering fotomateriaal

                ik ben verzekerd met mijn fotomateriaal voor brand ,diefstal,schade en nog een aantal dingen verzekerd via mijn brandpolis van het huis dat is via fidea
                je mag me altijd een pm sturen als je wat meer uitleg erover wilt hebben, voor het gene mits een kleine meerprijs van de brandverzekering ben ik voor een heel aantal zaken verzekerd kwestie fotomateriaal
                er zit 250€ francizieën op

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering fotomateriaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  ik ben verzekerd met mijn fotomateriaal voor brand ,diefstal,schade en nog een aantal dingen verzekerd via mijn brandpolis van het huis dat is via fidea
                  Ik ben thuis ook verzekerd voor brand en diefstal (bij Fortis), ik heb vorig jaar het bedrag van de inboedel nog laten verhogen, want daarbij had ik eerst geen rekening gehouden met het fotomateriaal.

                  Als ze de spullen hier thuis komen weghalen, dan ben ik daarvoor verzekerd.
                  Maar als dat op een andere plaats gebeurt, dan geldt die verzekering niet...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering fotomateriaal

                    bij mij geld de verzekering ook in de auto als het tijdens de dag is (niet snachts)
                    ook onderweg ben ik verzekerd tegen schade bv val schade enzo...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzekering fotomateriaal

                      Thuis en in de hotelkamer verzekerd tegen diefstal via de brandverzekering van Argenta. Ook diefstal met geweld op straat of elders wordt gedekt.
                      Diefstal uit de auto wordt bijna nergens gedekt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzekering fotomateriaal

                        Ik heb een materiaalpolis via Fidea. Die dekt niet alleen diefstal maar ook schade (bv. door het laten vallen van een lens, ...). Er is wel een franchise van ca 250 euro per schadegeval. Het komt op ongeveer 3 à 5% van de prijs. Ik moest wel m'n brandverzekering daar nemen maar dat was voor mij geen probleem.
                        Belangrijk voor mij was dat ook professioneel gebruik gedekt was. Let daar bij op want sommige verzekeringen sluiten dat uit.
                        Ook belangrijk is dat ontvreemding gedekt is (dat is diefstal zonder sporen van braak): onlangs op reis is er een lens van me uit m'n tas gepikt zonder dat er geweld gepleegd was: typisch geval van pickpocketing. Ik heb toen op de franchise na m'n lens teruggekregen. Vele maatschappijen sluiten dat uit.
                        M'n makelaar zit in Ieper. Mocht je van die buurt zijn, kan ik je 'm van harte aanbevelen. Stuur in dat geval maar 'n PM.
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzekering fotomateriaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                          Ik heb een materiaalpolis via Fidea. Die dekt niet alleen diefstal maar ook schade (bv. door het laten vallen van een lens, ...). Er is wel een franchise van ca 250 euro per schadegeval. Het komt op ongeveer 3 à 5% van de prijs. Ik moest wel m'n brandverzekering daar nemen maar dat was voor mij geen probleem.
                          Belangrijk voor mij was dat ook professioneel gebruik gedekt was. Let daar bij op want sommige verzekeringen sluiten dat uit.
                          Ook belangrijk is dat ontvreemding gedekt is (dat is diefstal zonder sporen van braak): onlangs op reis is er een lens van me uit m'n tas gepikt zonder dat er geweld gepleegd was: typisch geval van pickpocketing. Ik heb toen op de franchise na m'n lens teruggekregen. Vele maatschappijen sluiten dat uit.
                          M'n makelaar zit in Ieper. Mocht je van die buurt zijn, kan ik je 'm van harte aanbevelen. Stuur in dat geval maar 'n PM.
                          Ik denk dat jij dezelfde soort polis hebt dan ik bij Fidea

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzekering fotomateriaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                            Ik heb een materiaalpolis via Fidea. Die dekt niet alleen diefstal maar ook schade (bv. door het laten vallen van een lens, ...). Er is wel een franchise van ca 250 euro per schadegeval. Het komt op ongeveer 3 à 5% van de prijs. Ik moest wel m'n brandverzekering daar nemen maar dat was voor mij geen probleem.
                            Belangrijk voor mij was dat ook professioneel gebruik gedekt was. Let daar bij op want sommige verzekeringen sluiten dat uit.
                            Ook belangrijk is dat ontvreemding gedekt is (dat is diefstal zonder sporen van braak): onlangs op reis is er een lens van me uit m'n tas gepikt zonder dat er geweld gepleegd was: typisch geval van pickpocketing. Ik heb toen op de franchise na m'n lens teruggekregen. Vele maatschappijen sluiten dat uit.
                            M'n makelaar zit in Ieper. Mocht je van die buurt zijn, kan ik je 'm van harte aanbevelen. Stuur in dat geval maar 'n PM.
                            Ieper is ongeveer 120 km van hier.

                            Toch bedankt voor de info.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzekering fotomateriaal

                              Interessant om te lezen en om over na te denken.
                              'k Heb wel niet veel materiaal, maar zal bij het volgende bezoek/telefoontje met mijn makelaar eens polsen.

                              Comment

                              Working...
                              X