Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

    Hier de 28-70 2.8L, de jeugd van tegenwoordig kent hem zelfs niet en denkt dat het een typfout is als je erover spreekt (denken de 24-70 2.8L).

    Nog niet zo lang tweedehands in nieuwstaat gekocht


    1 word : Magic

  • #2
    Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

    definieer bezit!

    als ik straks een tweedehands AE-1 of zo op de kop tik kan ik bij mij pa langsgaan en daar een reekske FD lenzen oppikken.

    200mm f/2
    85mm f/1.2
    24mm f2.8
    80-300 f/4
    100mm f/?
    een 2x en een 1.4x converter.

    ze liggen daar maar te liggen. Misschien wachten ze tot ik terug goesting krijg om met 35mm film te werken (wat volgens mij niet zal gebeuren). Zou ook kunnen dat ze zich bij hun lot neergelegd hebben.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

      Hier ook de 28-70L. Date code UL, dus 1997. Ik was 11 jaar oud toen ze die gemaakt hebben

      Comment


      • #4
        Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

        Pas in Roemenië van de hand gedaan: een meer dan dertig jaar oude Canon AE-1 met dito 50mm f/1.8. Daar herstellen ze alles zelf. Probleem met het transportsysteem.
        Mijn 400/5.6L is zeven jaar oud.
        Last edited by Poza; 29 oktober 2010, 12:48.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

          De oudste Canonlens die ik zelf nieuw heb gekocht, dat is de 100-400 L.
          Die heb ik gekocht in 2004.

          Ik heb nog een 300 f4 L IS en een 135 f2 L, die heb ik tweedehands gekocht en nooit nagezien hoe oud die zijn...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
            Hier ook de 28-70L. Date code UL, dus 1997. Ik was 11 jaar oud toen ze die gemaakt hebben
            Toen was het EOS systeem al 10 jaar oud

            Dit is mijn oudste EF-lens (gekregen van Hans VR)
            Schuifzoom, scherp maar vreeeeeselijk trage AF



            En deze gebruik ik nog dikwijls (tweedehands gekocht voor 120 EUR)
            Eigenlijk gemaakt voor een obsolete sub-kleinbeeld filmformaat, vreselijke vignettering op FF en daarom een slechte naam, maar op crop zeer goede beeldkwaliteit en snelle USM AF

            Last edited by palombian; 29 oktober 2010, 12:29. Reden: mijn oudste

            Comment


            • #7
              Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

              M'n laatst aangekochte is de oudste; 200f1.8 met bouwjaar 1988 -tevens de beste optiek waar ik ooit mee gewerkt heb.

              Comment


              • #8
                Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

                Bij mij moet dat de Canon 300 F4 IS zijn met code UNXXXX.
                Dus bouwjaar 1999.
                Kan zeggen dat dit naast mijn 70-200 F4 IS mijn scherpste lens is.
                Ik gebruik hem niet super vaak, maar als ik hetm gebruik zijn de resultaten verbluffend.

                Heb ook nog enkele FD lensjes, maar die liggen maar te liggen

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

                  De nifty fifty, plastic is fantastic 50mm f1.8 van een paar maand oud
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

                    1) Een FD 50mm F/1,8 van 1976 (ideaal om om te keren - macro - met de mogelijkheid om het diafragma te gebruiken)

                    2) Een FD 500mm F/8 reflexlens (Maksutov-cassegrain-lens) uit 1985 (zelf nieuw gekocht). De buitenste rand van de grote spiegel begint wat te corroderen maar is nog niet hinderlijk. Een echte "poor-mans-500" maar ideaal om nu en dan eens "plezier" te beleven met fotografie. Heb het laatst nog gebruikt met een auto-shoot. Een leuke afwisseling.

                    Alain,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

                      EF 28-70 F3.5-4.5 uit 1986 , hoorde bij een EOS 600 die ik in 1995 kocht.
                      Ik gebruik hem nog altijd, 1 van de beste "gewone "lenzen die Canon ooit maakte...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is de oudste Canon lens in je bezit ?

                        Had tot voor kort in mijn bezit, maar heb onlangs alles wat je hieronder ziet voor 150 euro van de hand gedaan.
                        Alles dateerde van begin de jaren 80.
                        Met m'n huidige 50D kon ik toch niets meer gebruiken .
                        Ik weet niet of ikzelf of de koper een zaak gedaan heeft.
                        Wat ik wel weet dat het reeds jaaaaaren in de kast lag en er niet meer uitkwam, en ik was/ben blij dat het weg is.

                        Canon AE 1 Program in lederen draagtasje + nederl. talige handleiding
                        Canon lens 50 mm – FD – 1 : 1.8 + bijhorende zonnekap
                        Sigma zoom lens 70-210 mm / 1 : 4~5.6 + bijhorende zonnekap
                        Makinon groothoeklens 28 mm / 1 : 2.8 + bijhorende zonnekap
                        UV filter 52 mm (B+W 52E 010 1x)
                        Vivitar (3 stuks) tussenringen : 12 mm – 20 mm – 36 mm



                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 30 oktober 2010, 16:22.

                        Comment

                        Working...
                        X