Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoom keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telezoom keuze

    Hallo,

    ik ben aan het uitzien voor een telezoom objectief, nu is mijn keuze gevallen op 2 modellen, nl de:
    - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    - Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
    Ik gebruik het voor af en toe wat portretjes in de buiten, dus ze is niet bedoeld voor binnen of concerten ofzo.
    De lens zou gebruikt worden op een 50d, dus de iso kan ook omhoog in geval van.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de 70 200, deze is wel zonder IS maar ga ik dit nodig hebben bij voldoende licht? zoals ik al zei, de iso kan gerust omhoog en heb nogal een vaste hand en eventueel indien nodig heb ik ook nog mijn statief.
    Want de eerste zit op 5.6 in telebereik, en met 3 stops winst van de stabilisatie zit ik weer op 4, dus kan de vaste 4 bij hetzelfde licht ook zonder IS tenzij de sluitertijd hetzelfde is als ik goed ben.
    Dus de vraag is, welke presteert het beste? ik ga ervan uit de L lens.
    ze verschillen maar 100 euro in prijs, maar als de L veel beter is wordt het dus zeker deze.

    groeten bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: telezoom keuze

    AF van de 70-200L is veel beter
    Zet er evt een Kenko PRO extender 1.4 van 100 EUR op en je komt ook aan 300mm 5.6
    (nuja, 20mm minder)

    Comment


    • #3
      Re: telezoom keuze

      bedankt voor de reaktie, hoopte al dat deze beter ging zijn.
      en ja die extender zal niet zo nodig zijn de 300mm is ook niet echt vandoen, denk dat de 70 200 volstaat, en dan heb ik ook al 1 L lens, hoop in de toekomst er nog een paar bij te kunnen halen dan als deze zo geweldig zijn.
      als er nog mensen zijn met hun mening mag die altijd gezegd worden hoe en waarom welke lens te kiezen.

      groeten bart
      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
      500px site: https://500px.com/crazy_b

      Comment


      • #4
        Re: telezoom keuze

        als 200mm volstaat is er volgens mij geen enkel argument pro 70-300 meer. Dat L glas van Canon is echt goei spul en de f/4 is van gewicht en volume best te doen.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: telezoom keuze

          Bedankt voor de reactie alweer, leer wel wat bij.
          Had ook gehoopt dat ze qua gewicht zou meevallen, heb er geen idee van hou het zou werken, zit nu al aan een tamalijk zwaar toestel als alles erop staat, dus nog een heel zware lens zou nog moeilijker zijn.
          maar daarmee ook die zonder IS, is lichter en betaalbaarder.
          200 mm is echt wel genoeg, maar ga ik aan F4 wel genoeg hebben voor portretten? of is die 2.8 echt wel nodig?

          groeten
          Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
          500px site: https://500px.com/crazy_b

          Comment

          Working...
          X