Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Telezoom objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk Telezoom objectief?

    Ik wil graag vogels fotograferen en ik merk dat je daar nogal veel mm's
    voor nodig hebt. Mijn budget is niet zo groot, dus dacht ik aan één van de volgende lenzen van Sigma:
    - Sigma 120-400mm DG OS HSM F:4.5-5.6 Nikon AF
    - Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Nikon AF

    Wie heeft (één van) deze lens(zen) of gehad?
    Wat vond je ervan?
    En als er iemand me een paar foto's wil sturen die met één van deze
    lenzen zijn genomen, daar zou je me een groot plezier mee doen!

    Waarschijnlijk zijn er ook vergelijkbare lenzen van Tamron maar
    die kan ik niet vinden.

    Mijn budget reikt niet verder dan 800€.
    En nog vergeten te vermelden: de lens komt op een Nikon D5000 (of heel misschien een D90).
    Last edited by layla; 1 november 2010, 20:12.

  • #2
    Re: Welk Telezoom objectief?

    Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht

    Wie heeft (één van) deze lens(zen) of gehad?
    Wat vond je ervan?
    En als er iemand me een paar foto's wil sturen die met één van deze
    lenzen zijn genomen, daar zou je me een groot plezier mee doen!


    En nog vergeten te vermelden: de lens komt op een Nikon D5000.
    Ik kan je niet veel vertellen over deze objectieven maar kan je misschien wel een nuttige link geven; http://www.pixel-peeper.com/adv/?len...max=none&res=3

    Op deze pagina kan je verschiilende lenzen en/of camera's selecteren en foto's bekijken die met deze combinatie gemaakt zijn...
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

    Comment


    • #3
      Re: Welk Telezoom objectief?

      Bedankt Fenix voor de link. Alleen is er van mijn combinatie (met de D5000) slechts 1 voorbeeld met een 120-400 en geen met de 150-500.

      Ik was zo aan het denken, kan ik niet beter een andere lens (maar welke dan?) nemen met een teleconverter?

      Comment


      • #4
        Re: Welk Telezoom objectief?

        Ik heb ook eens zitten kijken naar deze lenzen, en de Sigma 50-500 kwam er als beste uit, zelfs vergelijkbaar met een Canon 500mm. Ik zou nog effe doorsparen, een lens koop je niet alle dagen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welk Telezoom objectief?

          ben je zeker dat het een zoomlens moet zijn? Canon heeft een mooie 400mm f/5.6 L voor toch meer dan een ietsje boven je budget.

          Een andere optie is grotere vogels fotograferen als de emoe en de casuarius.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Welk Telezoom objectief?

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            ben je zeker dat het een zoomlens moet zijn? Canon heeft een mooie 400mm f/5.6 L voor toch meer dan een ietsje boven je budget.
            .
            de lens komt op een Nikon D5000
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Welk Telezoom objectief?

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              Kan opgelost worden door een verplicht voorvoegsel net zoals in "Koop en Verkoop"

              Comment


              • #8
                Re: Welk Telezoom objectief?

                Ik zou voor de Sigma 150-500 gaan. Volgens allerlei tests is dit een dijk van een lens voor een zeer zacht prijsje. Ik heb zelf alleen maar Sigma's dus mijn vertrouwen is op voorhand al groot. De 150-500 moet er volgend jaar bijkomen. Heel toevallig heb ik het ding afgelopen weekend even op mijn camera gehad (een collega heeft er een). Hij is opvallend licht en voor zover ik heb kunnen zien van prima kwaliteit. ik heb er jammer genoeg geen voorbeelden van.
                in tegenstelling tot de Bigma (50-500) is dit een lens die nog ongeveer binnen het kritische zoombereik valt (ongeveer 3 x zoom is het maximum om de vertekeningen nog redelijk in de hand te kunnen houden)

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welk Telezoom objectief?

                  Bedankt iedereen voor de reacties!

                  Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Sigma 120-400 en/of 150-500?

                  En op welke lenzen (van zowel Nikon als Sigma) kan een teleconverter?
                  Of kan dat op alle lenzen? Ik heb namelijk ergens gelezen dat een teleconverter
                  alleen op duurdere (te dure) lenzen kan, klopt dat?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk Telezoom objectief?

                    Layla, om comfortabel met een teleconverter 1,4x te kunnen werken moet het objectief een max. diafragma hebben van f4. Voor een converter van 2x zou je best een f2.8 max. moeten hebben. Anders wordt de AF te traag en onbetrouwbaar(hunting). Dit zijn combinaties die waarschijnlijk boven jouw budget uitgaan.
                    Komt bij dat converters de beeldkwaliteit behoorlijk negatief beinvloeden.
                    Je hebt idd meestal mm's te kort in vogelfotografie dus een 400mm kan, maar is krap-aan.
                    Ik volg dus ook Berto z'n advies voor de 150-500.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk Telezoom objectief?

                      Ik heb de 150-500 op Canon en ben er heel tevreden over. Prijs - kwaliteit - mm's kan er weinig aan tippen. Zorg wel voor een goed statief, een draadontspanner en een rugzak waar camera met lens erop comfortabel in kunnen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk Telezoom objectief?

                        Ik heb de 120-400 mm versie en gebruik die zowel op een Nikon D90 als op een D700 body. Objectief levert prima plaatjes af die met een tikkie nabewerking heel goed zijn...en dat voor een schappelijke prijs ruim beneden de 1000 Euro.
                        Voor een superlens van Nikon zelf betaal je toch al gauw het 4- tot 6-voudige, maar dan heb je wel een lichtsterk objectief wat helaas ook bijna niet meer normaal mee te slepen is.
                        Dus die Sigma's zijn prima, betaalbare objectieven die ook nog eens in een rugzak passen
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk Telezoom objectief?

                          Anders eens zien naar een tamrom 200-500mm, die valt ongeveer in dezelfde prijs klasse,
                          ik heb hier gelezen dat die scherper blijkt te zijn dan de sigma 150-500mm os
                          of dat de AF sneller is dat weet ik niet, heb die vraag hier al eens gesteld, maar jammer genoeg zonder resultaat

                          ik volg zeker jou vraag

                          Grts S.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk Telezoom objectief?

                            Denk dat ik het dan toch maar ga riskeren van de 150-500 te nemen.

                            @EvilMogwai: Zou je me wat foto's kunnen doorsturen die met deze lens gemaakt zijn?
                            Wat is een goed statief? Ik heb al eens wat rondgekeken maar er zijn er
                            zoveel en ik heb er geen idee van welke goed zijn en welke niet.
                            En euh... wat is precies een draadontspanner? Waar dient dat voor?

                            Nog een vraagje. Bij de specificaties staat er het volgende;
                            Brandpuntafstand(en): 150-500mm
                            Werkelijke brandpuntafstand(en) op DX formaat camera: 225-750mm

                            Dus hoeveel mm is het nu eigenlijk?


                            @shooter1970: De Tamron 200-500 vind ik iets te duur. Ik zal al serieus mogen
                            sparen voor de 150-500 bijeen te krijgen.

                            Sorry hoor voor de vele vragen! Ik ben echt nog een groentje wat fotografie betreft.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk Telezoom objectief?

                              Het is en blijft gewoon 500mm. Je krijgt alleen dezelfde uitsnede als je met een fullframe op 750mm zou schieten. Een goed statief is overigens ook erg duur. Wat ik zelf een heel fijn alternatief vind is een stevige eenpoot. Voor 50 euro ben je dan klaar en kan je zo overal naar toe. Persoonlijk ben ik niet zo erg van dat statische gedoe
                              Groeten Remco.

                              Comment

                              Working...
                              X