PDA

Volledige versie bekijken : De melkboer!

tantine
26 oktober 2010, 08:18
Nog ééntje uit mijn tentoonstelling "Zerkegemnaren in beeld".
Dit vond ik persoonlijk de sterkste!
Gr Pascale

http://i857.photobucket.com/albums/ab139/tantinneke/portretten/melkboer.jpg

Cheeta
26 oktober 2010, 10:08
Tijdens je tentoonstelling heb ik je ook nog gezegd dat ik dit een zeer sterke plaat vond ! Ben blij dat we ze nu hier kunnen zien.

greetz
Cheeta

bouk
26 oktober 2010, 10:26
heel mooi en de juiste bank.
grt,bouk.

Control-Z
26 oktober 2010, 14:02
niet slecht, maar dat ding dat rechts uit de man zijn schouder komt, stoort me toch.

Frakske
26 oktober 2010, 15:23
Ik vind het een schitterend beeld, maar is dat nu een chocolademelk-koe ?
Wat ik wat mis bij een "melk"-boer dat zijn die tsjoepelkes van de koe :rolleyes:

Dama
26 oktober 2010, 18:52
Mooi, zo in zijn melkfabriek :G Mooi portret met een mooie uitdrukking :G

mortierke
26 oktober 2010, 19:20
Een heel mooi portret van een mooie mens in zijn alledaagse omgeving.
Je kan het trotse gevoel van zijn gezicht aflezen nu hij naast zijn mooie beest mag poseren. :G

Vinnydizzy
26 oktober 2010, 19:31
Zeer mooie foto!
Ik hou van de belichting en de schaduwpartijen.

Effekes was ik geneigd om te zeggen: "er mag voor mij wat meer contrast in het gezicht van die man, want hij heeft er echt het geknipt gezicht voor"... maar zeer nederig hou ik m'n mond! :o

tullep
26 oktober 2010, 21:34
prachtig beeld...heel mooie scherpte op de man zijn gezicht, en heel mooie zachte onscherpte op de koe haar k**t :D

doudeke
27 oktober 2010, 10:37
Wat ik er zo mooi aan vind is dat hij nauwelijks zijn trots kan verhullen. Prachtige kop.
(Op de Burcht in Brugge loopt voor het moment een tentoonstelling en een van de foto's
is er een van een boer en zijn koe, ik zou gezworen hebben dat het een van jouw prenten
is. Tentoonstelling is trouwens een aanrader. Sorry voor dit of topic.)
:G:G

bouk
27 oktober 2010, 10:43
Ik vind het een schitterend beeld, maar is dat nu een chocolademelk-koe ?
Wat ik wat mis bij een "melk"-boer dat zijn die tsjoepelkes van de koe :rolleyes:

tis ook een vleeskoe!
grt,bouk.

G.R.
27 oktober 2010, 10:49
Het gaat over "de melkboer" en niet als dusdanig over de "melkkoe".
Je weet ze mooi te portretteren in een knappe compo. De rest verteld de opname zelf:G:G

bouk
27 oktober 2010, 10:53

nou..nou...de kont van het beest staat prominenter in beeld dan de melkboer hoor.
edoch: tis maar een titel hè.
grt,bouk.

tantine
27 oktober 2010, 10:55
(Op de Burcht in Brugge loopt voor het moment een tentoonstelling en een van de foto's
is er een van een boer en zijn koe, ik zou gezworen hebben dat het een van jouw prenten
is. Tentoonstelling is trouwens een aanrader. Sorry voor dit of topic.)
:G:G
Hoe kan je het raden Doudeke;)
Idd...t.e.m. vrijdag staan er heleboel foto's op de Burcht in Brugge....5 ervan hangen er van mij....een hele eer hé!!

Je weet ze mooi te portretteren in een knappe compo. De rest verteld de opname zelf:G:G

Gelijk heb je...het is wel degelijk "De boer" die ik in beeld wil brengen.....want het zijn de Zerkemnaren die ik vast wou leggen in hun dagelijkse leven!
En hij straalde fierheid uit!!

Bedankt voor de reacties!!
Gr Pascale

tantine
27 oktober 2010, 11:04
nou..nou...de kont van het beest staat prominenter in beeld dan de melkboer hoor.
edoch: tis maar een titel hè.
grt,bouk.

Bouk....ik heb 3 boeren gefotografeerd met hun koeien en wilde ze alledrie verschillend fotograferen.....dat die "kont" prominenter in beeld staat dan die boer....geef ik je wel gelijk....maar die stal was zo klein....was er echt niet gerust in...bang om een stamp of zo te krijgen...dichter durfde ik niet....en eigenlijk ben ik er heel trots op om die zo genomen te hebben.....de onscherpte van die "kont" en de scherpte op die "boer"!
Gr Pascale

doudeke
27 oktober 2010, 11:20
Hoe kan je het raden Doudeke;)
Idd...t.e.m. vrijdag staan er heleboel foto's op de Burcht in Brugge....5 ervan hangen er van mij....een hele eer hé!!

Haha, ben al een paar keer gaan kijken. Heel boeiende tentoonstelling met heel veel divers
materiaal. Genoeg om er een paar uurtjes lopen te mijmeren. Proficiat met je deelname.
Ik schrok echt van die boer met zijn koe. Dacht dat die misschien van een van je zusters
uit het Oostblok kwam.
En als je heel beroemd wordt kan ik nog zeggen dat ik je in de begintijd gekend heb. Toen
je wel nog lief, aardig en bescheiden was.
Maar genoeg gekkigheid: allen er naartoe, zou ik zeggen. :G:G

Kariboe
27 oktober 2010, 11:25
Heerlijk portret vind ik dit :G:G:G
Maar dat wist je al hé... ;)
Greetz, Kariboe

Ludo V.
27 oktober 2010, 20:52
Knap, heel knap werk:G:G:G

kohraya
28 oktober 2010, 04:06
Mooi geheel.

Jacobs Pascal
28 oktober 2010, 07:03
Vind het ook weer een mooie uit de reeks...
Al heb ik ook wat probs met dat voorwerp achter de rug..

tantine
29 oktober 2010, 08:11
niet slecht, maar dat ding dat rechts uit de man zijn schouder komt, stoort me toch.

Vind het ook weer een mooie uit de reeks...
Al heb ik ook wat probs met dat voorwerp achter de rug..

Dat ding rechts is de leiding of slang waar de melk wordt afgetapt....kon het niet verplaatsen.
Zoals ik al eerder geschreven heb....er was daar echt heel weinig plaats en kon die boer niet ergens anders fotograferen...het licht viel daar zo mooi, verder in zijn stal was het ook te donker....en het wegclonen wil ik niet.

Bedankt voor jullie reacties!!
Gr Pascale