Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

privacy: bouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • privacy: bouw fotograferen

    Mijn schoonbroer is aan't bouwen. Een halfopen bebouwing. Alles is afgezet met van die hoge hekkens met en zeil aan, om wat af te schermen. Gisteren hebben ze de buur nu betrapt terwijl die op zijn buik lag op de trottoir, om onder de hekkens door foto's te nemen van hun bouw. Mag dat eigenlijk zomaar? Ik dacht dat foto's van op straat inderdaad mogen, zolang ze 'algemeen' zijn, maar dat dit mss wel een inbreuk kan zijn?
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

  • #2
    Re: privacy: bouw fotograferen

    rare buur. op t gevoel af lijkt het me dat hij iets doet wat niet mag.
    is die iets van plan?

    goeie vraag waar ik ook graag een eenduidig antwoord op zou kennen.

    ik fotografeer namelijk ook regelmatig bouwwerven, vanaf de straat, gewoon uit interesse.
    mag dat?
    soms kruip ik ook wel eens achter die afsluitingen, want die zeilen benemen het goede zicht (wat de bedoeling is).
    maar mij interesseert erg het fotografische aspect van een bouwwerf.
    ben me er van bewust dat dat niet mag.

    Comment


    • #3
      Re: privacy: bouw fotograferen

      denk niet dat het fotografische aspect de buurman aanspreekt, maar meer wil vast leggen wat er gebeurt, om dat eventueel later tegen u zwager te gebruiken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: privacy: bouw fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        denk niet dat het fotografische aspect de buurman aanspreekt, maar meer wil vast leggen wat er gebeurt, om dat eventueel later tegen u zwager te gebruiken.
        grt,bouk.
        dat dacht ik ook.

        ik zou hem een trap onder zijn opera geven terwijl hij onder de die zeilen ligt te fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: privacy: bouw fotograferen

          Het klinkt raar maar in Belgie is dat idd. verboden, zelfs op straat. Meest gekende voorbeeld is het Atomium.

          -m-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: privacy: bouw fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Het klinkt raar maar in Belgie is dat idd. verboden, zelfs op straat. Meest gekende voorbeeld is het Atomium.

            -m-
            Het is niet verboden om foto's van het atomium te nemen , maar wel om deze te publiceren zonder toestemming .
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

            Comment


            • #7
              Re: privacy: bouw fotograferen

              ik zou die buur gewoon laten doen...
              vanuit de perceptie van de buur is je broer immers "een indringer"
              logisch dat die mensen wat tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe situatie...
              je weet immers niet welke herinneringen ze hebben aan dat stuk terrein...

              ga nu alvast niet meer ergernis creëeren dan die mensen nu al hebben... ze zijn immers hun vertrouwde lege stuk terrein kwijt, en daar komen "vreemden" op bouwen...

              en natuurlijk zijn ze nieuwsgierig... 't zou wel eens een canabis plantage kunnen worden als die bouw helemaal verborgen door doek wordt neergepoot... De media toont ons genoeg redenen om schrik te krijgen...

              wanneer het af is, nodig heel de buurt uit voor een apperitief en je zal er nog jaren van genieten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: privacy: bouw fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

                wanneer het af is, nodig heel de buurt uit voor een aperitief en je zal er nog jaren van genieten...
                en inclusief de foto,s.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: privacy: bouw fotograferen

                  Misschien voor de hand liggende vraag maar wat was de uitleg van de buur? Ik zou toch gevraagd hebben wat de bedoeling was.

                  Misschien kan je broer op een avond ook eens een foto nemen door de buur zijn raam
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: privacy: bouw fotograferen

                    ik vind het gedrag van de buur 'louche' maar soit.
                    zelfs als hij die foto's bij een eventuele rechtzaak zou willen gebruiken: de werf is met zeilen... dus als hij met foto's afkomt gaat hij zich daarvoor moeten verantwoorden, omdat dat, zelfs al is het een werf, inbreuk op de privacy is...

                    MAAR, het kan ook zijn dat de buur gewoon interesse heeft in een bepaald deel dat ze aan het bouwen zijn en dat mss later zelf wil...
                    Ik zou het hem vragen, en als hij lastig doet hem er op wijzen dat hetgeen hij deed niet wettelijk is.
                    Mijn Blog
                    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                    Comment


                    • #11
                      Re: privacy: bouw fotograferen

                      Toen wij onze nieuwbouw gezet hebben ben ik elke dag rond 18u langsgeweest om een foto te nemen van ongeveer dezelfde plaats ... uiteindelijk alles in een slideshow gezet ... schitterend hoor om op enkele minuten tijd van een braakliggende grond tot een volledige villa te gaan.

                      Maar ik denk niet dat dit de bedoeling van die buur is, wij hebben ook enige probleemkes gehad met de buren, we ontnamen hun zicht over het landschap, de andere vond de kleur van de stenen niet mooi ... en ga zo maar door

                      Zou toch eens vragen wat zijn bedoeling is ... je gaat niet zomaar op de grond liggen om foto's onder een zeil door te maken zonder bijkomende bedoelingen vind ik.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: privacy: bouw fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                        Het is niet verboden om foto's van het atomium te nemen , maar wel om deze te publiceren zonder toestemming .
                        Idd het is niet verboden, het is verboden om de foto's te publiceren, reproduceren, tonen aan derde ...
                        Het is overal toegelaten om foto's vanaf de openbareweg te nemen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                        zelfs als hij die foto's bij een eventuele rechtzaak zou willen gebruiken: de werf is met zeilen... dus als hij met foto's afkomt gaat hij zich daarvoor moeten verantwoorden, omdat dat, zelfs al is het een werf, inbreuk op de privacy is...
                        Het is ook nog eens inbraak, aangezien het perceel afgeschermd is en de de persoon moeite moet doen om deze te doordringen.
                        En als die nog eens iets opzij heeft moeten doen dan is het nog eens beschadiging.

                        Ik zou toch eerst met die buur eens gaan praten, maar vermoedt dat daar meer aan de hand is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                        Gisteren hebben ze de buur nu betrapt terwijl die op zijn buik lag op de trottoir, om onder de hekkens door foto's te nemen van hun bouw.
                        Nen echte fotograaf die door de knieën gaat
                        Last edited by foto4fun; 26 oktober 2010, 15:07.
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                        Comment


                        • #13
                          Re: privacy: bouw fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                          .....
                          Het is overal toegelaten om foto's vanaf de openbareweg te nemen.
                          ook van militaire objecten?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: privacy: bouw fotograferen

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            ook van militaire objecten?
                            grt,bouk.
                            Wat zijn die militaire objecten die je kan zien vanaf de openbareweg
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                            Comment


                            • #15
                              Re: privacy: bouw fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                              Wat zijn die militaire objecten die je kan zien vanaf de openbareweg
                              Weleens in Den Helder geweest of andere marine haven. Ook in Vlissingen liggen de schepen midden in de stad, maar meestal in aan- of ombouw.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X