PDA

Volledige versie bekijken : somebody's got to do the job

armando113
24 oktober 2010, 13:52
treinconducteur op een van de mooiste trajecten ter wereld; huancayo-huancavelica- peru.
http://i1178.photobucket.com/albums/x368/armando113/L1050557.jpg

SBe
24 oktober 2010, 14:21
knappe plaat
sterke sfeer en mooi licht.

Mvg,
Steven

armando113
24 oktober 2010, 14:24
knappe plaat

Mvg,
Steven
bedankt

PatrickW
24 oktober 2010, 15:09
Mooie sfeer :G
En je staat ook mee op de foto :D

Zappa
24 oktober 2010, 16:30
Mooie foto, mooie kleuren. Excellent de snelheid van de trein weergegeven.

basti
24 oktober 2010, 18:06
heel sfeervol, hoewel ik misschien toch liever iets meer scherpte op zijn gezicht had gezien. Een goeike toch ze!

Dama
24 oktober 2010, 22:30
Heel mooi ! Ook het weinige licht goed weergegeven :G

doudeke
25 oktober 2010, 03:38
En hij doet zijn job goed. Geconcentreerd en ernstig, zoals het hoort in deze jachtige
tijden. Mooi beeld. :G:G

G.R.
25 oktober 2010, 15:13
knappe plaat

Mvg,
Steven
En dat vind ik ook:G

bouk
25 oktober 2010, 15:51
heel mooi licht.
grt,bouk.

kohraya
27 oktober 2010, 17:29
Hier kijk ik graag naar. En dan fantaseer ik hoe ik het gedaan zou hebben.
Niet de persoon maar het licht is voor mij de hoofdrolspeler bij deze opname :G

armando113
30 oktober 2010, 00:26
Hier kijk ik graag naar. En dan fantaseer ik hoe ik het gedaan zou hebben.
Niet de persoon maar het licht is voor mij de hoofdrolspeler bij deze opname :G
ben zeer benieuwd wat jij gedaan zou hebben;)

PatrickW
30 oktober 2010, 18:55
Heb je deze foto genomen met je Leica D-Lux 3 ?
Ik heb de indruk dat veel Leica foto's een bepaalde warmte in de kleuren hebben die ik niet zo vaak terug vind in foto's getrokken door camera's van andere merken.
Ik vermoed niet dat het de lens is, want foto's getrokken met andere merk-camera's met een Leica lens erop, lijken me niet die warme kleuren te hebben.
Heeft dit iets te maken met hun raw-bewerking of iets anders ?

y-cam
31 oktober 2010, 22:18
heel mooi

kohraya
1 november 2010, 08:07
ben zeer benieuwd wat jij gedaan zou hebben;)

Ik ken de mogelijkheden van het moment niet, maar qua compositie valt er altijd wat te proberen. De man staat erg centraal in de foto, maar je hebt wel de 2 ramen er volledig op. Deze aansnijden zou niet mooi geweest zijn. Een andere mogelijkheid was misschien om de man links in beeld te nemen met enkel dat raam.
Maar zoals ik zei; het is enkel een fantasietje. Ik weet niet of het daarom beter geweest zou zijn. Het blijft hoe dan ook een knappe plaat voor mij.

armando113
2 november 2010, 21:21
Heb je deze foto genomen met je Leica D-Lux 3 ?
Ik heb de indruk dat veel Leica foto's een bepaalde warmte in de kleuren hebben die ik niet zo vaak terug vind in foto's getrokken door camera's van andere merken.
Ik vermoed niet dat het de lens is, want foto's getrokken met andere merk-camera's met een Leica lens erop, lijken me niet die warme kleuren te hebben.
Heeft dit iets te maken met hun raw-bewerking of iets anders ?

juist gezien. raw???, zelfs vroeger al, ooit lang geleden in het analoge tijdperk had leica dit ook al. hoe ze dit doen is mij een raadsel, maar mooi vind ik het wel. ik fotografeerde destijds met nikon en was altijd "jaloers" op de leica "patsers" want duur is/was het wel ook een toch zo'n vrij eenvoudige compact camera als de d-lux3 maar het is wel een fijne reisgenoot:D. hoe mooi ik het ook vind het maakt je foto niet beter als ie slecht is.

armando113
2 november 2010, 21:27
Ik ken de mogelijkheden van het moment niet, maar qua compositie valt er altijd wat te proberen. De man staat erg centraal in de foto, maar je hebt wel de 2 ramen er volledig op. Deze aansnijden zou niet mooi geweest zijn. Een andere mogelijkheid was misschien om de man links in beeld te nemen met enkel dat raam.
Maar zoals ik zei; het is enkel een fantasietje. Ik weet niet of het daarom beter geweest zou zijn. Het blijft hoe dan ook een knappe plaat voor mij.

de mogelijkheden waren dat ik de hele trein op en neer kon lopen inclusief buiten zitten tussen de wagons in;) maar om de man te storen in zijn geconcentreerde moment was er niet veel meer optie dan te blijven zitten en dat was op de laatste bank rechts er was dus geen ruimte voor jouw "fantasie". desondanks bedankt voor je positieve reacties.

artep
3 november 2010, 16:26
Wat een sfeervolle foto. Heel mooi. :G

freffyfako
7 november 2010, 10:09
Wat een sfeervolle foto. Heel mooi. :G

Inderdaad, ik volg volledig.
Het is trouwens leuk om te zien dat ook elders in de wereld deze job op zowat dezelfde manier wordt ingevuld :D.

peter

Syndromeda
7 november 2010, 15:00
Heel mooi licht en erg knap hoe de snelheid van de rijdende trein te zien is.:G