PDA

Volledige versie bekijken : Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

gblanchaert
23 oktober 2010, 16:20
Ik had zelf de vraag hier vroeger gesteld, mijn eerste google bracht geen antwoord, wat geëxperimenteerd met de EOS utility (een programma die de Canon vanuit de PC stuurt).
Het kan:
Via EOS utility // Camera setting en remote setting // Preferences // File naam // Customize
En alles instellen naar eigen wens.
Dit is echt belangrijk als je met verschillende toestellen van Canon zit. Zo kom je niet tegen dat bestaande bvb IMG4567 ooit overschreven wordt door een IMG4567 van een ander toestel.

david_ve
23 oktober 2010, 16:24
ge moet daarom niet met 2 verschillende toestellen zitten!
mijne D90 is de 10000 gepasseerd en (IMG9999) en is terug herbegonnen (IMG0000)
effe schrikken de eerste moment maar jah

johan de man
23 oktober 2010, 16:25
Werken in mappen he.

Control-Z
23 oktober 2010, 16:40
ik plaats al mn foto's per maand van het jaar en per jaar in afzonderlijke mappen,
misschien niet de meest handige oplossing, maar zo komen nooit dezelfde bestandsnamen in één map.

dréten
23 oktober 2010, 16:59
Ik had zelf de vraag hier vroeger gesteld, mijn eerste google bracht geen antwoord, wat geëxperimenteerd met de EOS utility (een programma die de Canon vanuit de PC stuurt).
Het kan:
Via EOS utility // Camera setting en remote setting // Preferences // File naam // Customize
Dit is echt belangrijk als je met verschillende toestellen van Canon zit. Zo kom je niet tegen dat bestaande bvb IMG4567 ooit overschreven wordt door een IMG4567 van een ander toestel.

zou ik met die EOS-utility mijn toestel kunnen opdragen om elke dag automatisch een nieuwe gedateerde map aan te maken?

gblanchaert
23 oktober 2010, 19:18
Werken in mappen he.
Doe ik ook, maar soms steek je foto's in één bepaalde map, je kan natuurlijk eerst renamen maar het leek me logischer om foto's van toestel 1 een andere prefix te geven dan dit van 2 en 3.

regulus
23 oktober 2010, 22:41
Het kan:

Dat is totaal geen probleem .. Ik gebruik de EOS utility en die maakt uit zichzelf een verschil als ik de cameras aan de usb poort hang... Die versast zelf de fotos ofwel naar de 400D folder of naar de 40D folder. Ik doe daar totaal niets voor. Windows zijn usb hardware identifier code doet dat voor mij.
Via een kaartlezer gaat die frats natuurlijk niet meer op want dan ziet windows een kaartlezer usb ID.
.. en BTW de EOS utility maakt uit zichzelf een jaar-maand-dag-uur folder aan onder elke map structuur die je zelf maar wil ...
FWIW