PDA

Volledige versie bekijken : Dagdagelijkse kost... , Oaxaca - Mexico

basti
22 oktober 2010, 03:46
... voor deze vrouwen, die dag in dag uit hun kleinigheden aan de toeristen proberen te verpatsen.

http://www.klaasgoethals.be/oaxaca%20analoog%206.JPG

Fujifilm Neopan 100 SS, forced to 200, negatief ingescand

Enjoy!

Klaas

bouk
22 oktober 2010, 07:52
deze is weer heerlijk.
grt,bouk.

doudeke
22 oktober 2010, 09:13
Ik denk vooral: eerlijk. Hard ook om zo je dagelijkse kost bij elkaar te schrapen. Maar zo
zal het zijn. :G:G

kohraya
22 oktober 2010, 23:37
Niet dat mijn mening zo belangrijk is, maar ik vind de ruis destructief.
De gezichten zijn amper herkenbaar, alhoewel ik ook wel weet dat de linkse tante Julia niet is :)
Dit is je handelsmerk en dat in een tijd dat alles 'smooth' moet zijn. Geen probleem mee. Hou gerust vast aan je stijl. Er zijn er maar weinig die dat hebben. Oude foto's in een museum hebben trouwens ook een bepaalde aantrekkingskracht. En zo komen ze voor mij over. Maar ik ben niet zo'n museum-man.
Maar je krijgt wel mijn respect :G Wat niet wil zeggen dat ik het ook mooi moet vinden ;)

bleuspics
22 oktober 2010, 23:57
wederom een heerlijke post van je.

groetjes
renske

Dama
23 oktober 2010, 00:09
Ik heb al vaak naar jouw foto's gekeken, en ik hou van dit type straatfotografie !
Heb al knappe platen gezien.

Ik moet echter kohraya volledig bijtreden. Ik kan het echter zelf zo mooi niet beschrijven, maar dit is exact wat ik er over denk.

De ruis kan ik nog mee leven, maar vind de contrasten vaak zó hard dat bvb in dit geval mooie partijen wegvallen, zoals het gezicht van die linkse vrouw.
Het is zo'n mooie kop, die pose, die lange vlecht, dat er volgens mij meer uit te halen is.

Het is jouw stijl, een echte retro-look, die ik ook respecteer.

Niet dat mijn mening zo belangrijk is, maar ik vind de ruis destructief.
De gezichten zijn amper herkenbaar, alhoewel ik ook wel weet dat de linkse tante Julia niet is :)
Dit is je handelsmerk en dat in een tijd dat alles 'smooth' moet zijn. Geen probleem mee. Hou gerust vast aan je stijl. Er zijn er maar weinig die dat hebben. Oude foto's in een museum hebben trouwens ook een bepaalde aantrekkingskracht. En zo komen ze voor mij over. Maar ik ben niet zo'n museum-man.
Maar je krijgt wel mijn respect :G Wat niet wil zeggen dat ik het ook mooi moet vinden ;)

basti
23 oktober 2010, 04:40
Die ruis is vaak een combinatie van het feit dat ik bijna steeds met iso 400 rollen werk, oftewel force van 100 naar 200, en het scannen. Mijn prints in de doka hebben bijna altijd veel minder ruis, en ik denk dat dat grotendeels aan de scanner hier ligt (en misschien ook wel aan het feit dat ik steeds in hoge resolutie scan). Anderzijds stoort mij dat helemaal niet, ik vind het zelfs mooi. En die harde contrasten: daar kies ik inderdaad helemaal zelf voor, ik hou er echt van, mijn excuses als anderen zich daaraan storen, maar toch: ieder zijn stijl hé :)

basti
23 oktober 2010, 06:09
En over die gezichten: die vind ik anders best toch nog wel duidelijk genoeg hoor :)

Dama
23 oktober 2010, 06:57
Hey Klaas, begrijp het zeker niet verkeerd. Het stoort mij helemaal niet, het is een kwestie van smaak en stijl. En daar zijn geen sorry's of verantwoordingen voor nodig.

Je zit daar in een dankbare (fotogenieke) streek, waar ik zeker dezelfde foto's als jij zou maken, maar op een andere manier zou weergeven, en dit is de vrijheid en keuze van de fotograaf, dewelke ik steeds respecteer.

Je bent goed bezig, en doe zeker zo verder ! :G

basti
23 oktober 2010, 07:14
Hey Klaas, begrijp het zeker niet verkeerd. Het stoort mij helemaal niet, het is een kwestie van smaak en stijl. En daar zijn geen sorry's of verantwoordingen voor nodig.

Je zit daar in een dankbare (fotogenieke) streek, waar ik zeker dezelfde foto's als jij zou maken, maar op een andere manier zou weergeven, en dit is de vrijheid en keuze van de fotograaf, dewelke ik steeds respecteer.

Je bent goed bezig, en doe zeker zo verder ! :G

Ik begrijp het ook helemaal niet verkeerd hoor, het doet me zelfs deugd om te horen dat mensen vinden dat ik in zekere zin een eigen stijl heb. Dat die 'stijl' bij sommigen minder in de smaak valt dan bij anderen, is de normaalste zaak van de wereld. Smaken verschillen, dat wisten ze zelfs bij de Romeinen al. En ik zit inderdaad in een enorm dankbare fotogenieke streek, en ik ben er met volle teugen van aan het genieten :) (en kan dit land overigens aan iedereen ten zeerste aanraden)

PatrickW
23 oktober 2010, 13:51
Ik ben nu zelf ook niet direct de grootste fan van de ruis en harde contrasten, maar ik ben wel fan van mensen die voor hun eigen stijl durven te gaan :G

Eigenlijk had ik eens graag gezien als jij en Dama samen door dezelfde stad zouden trekken en foto's zouden nemen.
Jullie hebben beiden een heel herkenbare stijl die mijlenver uit elkaar ligt, wat de boel zeer interessant maakt :D

Dama
23 oktober 2010, 13:53
OK, Klaas, send me an invitation ;)

Ik ben nu zelf ook niet direct de grootste fan van de ruis en harde contrasten, maar ik ben wel fan van mensen die voor hun eigen stijl durven te gaan :G

Eigenlijk had ik eens graag gezien als jij en Dama samen door dezelfde stad zouden trekken en foto's zouden nemen.
Jullie hebben beiden een heel herkenbare stijl die mijlenver uit elkaar ligt, wat de boel zeer interessant maakt :D

basti
23 oktober 2010, 17:35
OK, Klaas, send me an invitation ;)

Haha, ik ben nog het ganse jaar te vinden in Toluca, Mexico, maar als je chance hebt, kan je me een paar dagen op het jaar treffen in Acapulco, Cancun, Chiapas of Tabasco ;). Tot uw dienst!