PDA

Volledige versie bekijken : Mercado, Oaxaca - Mexico

basti
21 oktober 2010, 05:39
Een beeldje vanop een typische Mexicaanse markt in het centrum van Oaxaca, Mexico. Oaxaca is veruit de armste staat van Mexico, en hier zie je dus nog meer dan anders dat de 'marktkramers' (van kraampjes is hier meestal geen sprake, maar ik kon nu geen beter woord vinden) hun kinderen de hele dag bij zich houden. Zij moeten dan maar iets vinden om zich mee bezig te houden, als ze al het geluk hebben om zelf niet aan de mensen te moeten smeken of ze iets willen kopen.

http://www.klaasgoethals.be/oaxaca%20analoog%208.JPG

Fujifilm Neopan SS, forced van 100 to 200, negatief ingescand

Enjoy!

Klaas

machi
21 oktober 2010, 08:06
Ik voel me direct opgenomen worden in hun wereldje :G

PatrickW
21 oktober 2010, 08:46
Mooi hoe het rechtse kindje je mee in de foto trekt !

doudeke
22 oktober 2010, 03:20
Wat zal er van terechtkomen?
En die kleine rechts kijkt me een tikkeltje brutaal aan en lijkt te vragen: wat moet er van
terechtkomen? Wat is er van jou terechtgekomen?
Ik zou ook iets heel anders kunnen verzinnen. En iedereen met een beetje verbeelding.
Waarom? Omdat dit goede straatfotografie is. :G:G

Jacobs Pascal
22 oktober 2010, 06:32
Omdat dit goede straatfotografie is. :G:G

Absoluut..

armando113
23 oktober 2010, 00:11
ik vind het een mooi beeld. lekker in het kader en mooi moment. het meisje heeft wel een groot hoofd maar misschien is dat haar pech. de groffe korrel maakt het extra rauw maar is naar mijn mening niet nodig (slechts gepushed van 100 naar 200, of heb je tijdens het ontwikkelen heel hard geschud oid). het geeft het een old school sfeertje, ok maar voelt ook als een trucje niet dat ik je daarvan beticht. maar echte meerwaarde... neen en beetje korrel was ook mooi geweest en voor mij net iets minder gekunsteld.

basti
23 oktober 2010, 04:31
ik vind het een mooi beeld. lekker in het kader en mooi moment. het meisje heeft wel een groot hoofd maar misschien is dat haar pech. de groffe korrel maakt het extra rauw maar is naar mijn mening niet nodig (slechts gepushed van 100 naar 200, of heb je tijdens het ontwikkelen heel hard geschud oid). het geeft het een old school sfeertje, ok maar voelt ook als een trucje niet dat ik je daarvan beticht. maar echte meerwaarde... neen en beetje korrel was ook mooi geweest en voor mij net iets minder gekunsteld.

De korrel heeft meer te maken met het inscannen van de negatieven, ligt aan de scanner denk ik. De korrel was veel minder prominent aanwezig op de print van deze foto, maar ik vind hem wel passend hier.

armando113
23 oktober 2010, 07:23
De korrel heeft meer te maken met het inscannen van de negatieven, ligt aan de scanner denk ik. De korrel was veel minder prominent aanwezig op de print van deze foto, maar ik vind hem wel passend hier.
jammer dat het nu zoveel over de korrel gaat. nu ja er wordt in ieder geval wel over je foto's gepraat;) die ik in eerste instantie erg goed vind:G:G:G. heb vroeger veel doka werk gedaan en was eigenlijk benieuwd waar die korrel vandaan kwam aangezien je met niet al te hoge iso waarden werkt. maar dat is nu verklaard. laten we het nu maar weer over je inhoud kletsen;)