Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bad Smiley

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bad Smiley

    Echte steenvis (Synanceia verrucosa)

    Komt voornamelijk voor in ondiep water van koraalriffen tussen puin en in getijdepoeltjes, eet vissen en schaaldieren.
    Vermoedelijk de giftigste vis ter wereld, met in de vinnen gegroefde vinstekels en daarmee verbonden gifklieren.

    ...

    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: Bad Smiley

    Deze kan ik zeker smaken.

    Comment


    • #3
      Re: Bad Smiley

      een mooie.
      is het ook dodelijk als je er op trapt?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bad Smiley

        Mooi onderwaterfoto('s). Ook op je site, vooral die van de rog vind ik heel geslaagd. Mag ik vragen met welk toestel?
        Volgend jaar staat er een snorkeltrip naar curacao op het programma met lumix ft2. Ik hoop dat ik ook met zulke foto's naar huis kom
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Bad Smiley

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          is het ook dodelijk als je er op trapt?
          Zeer zeker gezien de meeste ongevallen, al dan niet met dodelijk afloop, net zijn door bij toeval te trappen op een steenvis. Zelfs met schoeisel blijft het gevaarlijk want eens de stekels van de vis zijn opgericht gaan zij moeiteloos doorheen de schoenzool. In het boek 'Gevaarlijke zeedieren' staat er een uitgebreidde uiteenzetting van de gevaren van schorpioenvissen, waaronder deze steenvis. De moeite om eens te lezen, heel het boek trouwens is boeiend en bangelijk interessant.

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Mooi onderwaterfoto('s). Ook op je site, ...
          Mag ik vragen met welk toestel?
          Volgend jaar staat er een snorkeltrip naar curacao op het programma met lumix ft2. Ik hoop dat ik ook met zulke foto's naar huis kom
          Vooreerst bedankt voor het compliment op de site. Deze foto is gemaakt met de Canon G9, maar we werken evenzeer met Canon S45, S70, 500D en 550D.

          Met de Panasonic lumix mag fotograferen onderwater op zich geen probleem zijn. Ik heb trouwens dit jaar veel mensen zien snorkelen met zo'n camera die zonder behuizing het water in kan, Olympus en Panasonic waren hier de voornaamste merken. Ook de resultaten waren bij sommige gebruikers bewonderend goed.
          Misschien eerst wat oefenen in het zwembad. Gebruik de flits niet als het niet nodig is, indien anders zou ik voorstellen om een diffuser te maken voor uw toestel gezien je met de camera werkt zonder behuizing en dus geen enkele diffuser voorhanden hebt.

          @ iedereen: Bedankt voor de reacties.
          grt, TROPCAL
          www.tropcal.be

          Comment


          • #6
            Re: Bad Smiley

            @ iedereen: Bedankt voor de reacties.[/QUOTE]

            En jij bedankt voor de informatie
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment

            Working...
            X