PDA

Volledige versie bekijken : Metro doorkijkje

HEYLO
18 oktober 2010, 14:50
Net bij het sluiten der deuren ( vandaar ook de bewegingsonscherpte hierop ) deze foto gemaakt.
Even letten op de verschillende gelaatsuitdrukkingen en hoe ieder met zichzelf begaan is.

http://i775.photobucket.com/albums/yy35/heylo217/Metro.jpg

.

kodachrome
18 oktober 2010, 15:02
Goed opgemerkt.
Dieptecompositie op meerdere vlakken.:G

Henri

bouk
18 oktober 2010, 15:04
prima, heel goed straatwerk.
grt,bouk.

PatrickW
18 oktober 2010, 16:24
Heel mooie framing door al die ramen !
Die mensen op de pamfletten op de muur maken de foto af.
Ik heb zelf al enkele keren iets dergelijks geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt om dit resultaat te halen.
Dikke proficiat :G:G

armando113
18 oktober 2010, 23:47
fijn moment iedereen doet wat ie moet doen.

saintlambert
19 oktober 2010, 00:14
foto waar je naar kijkt... en nog eens kijkt... en nog...:G

kohraya
19 oktober 2010, 09:40
Voor in de boekskes :G

pascaldanvers
19 oktober 2010, 16:07
geweldig !

imo hof-waardig !

Eyeball Kid
19 oktober 2010, 20:26
Kortweg: :G

bleuspics
20 oktober 2010, 13:21
zeer knap , de beweging in de deuren maakt het af :G:G

groetjes renske

fabke
20 oktober 2010, 21:56
Sterk beeld, al die "lagen" mensen, ieder bezig met zijn eigen ding ...
grtjes, fabke

PatrickW
21 oktober 2010, 08:05
geweldig !

imo hof-waardig !

Ben ik honderd procent mee eens :G

Ik heb hogerop al verteld hoe goed ik de foto vind en bij herbekijken blijft die even sterk.
Je hebt b.v. die ene man die recht in de lens kijkt.
En dan daarboven de pamflet-man, die vanuit een schuine hoek ook naar de fotograaf kijkt met zo'n blik van : "Ik zie wel wat je daar aan het uitvreten bent".
De vrouw aan de rechterkant die verveeld omhoog kijkt en de rechtse pamplet man, waarvan je kan zien dat ook die enigszins naar boven aan het kijken is.

Dit is het soort foto waar de ervaring, opmerkingsgave en reactiesnelheid als straatfotograaf samenvalt met net dat tikkeltje geluk.

doudeke
21 oktober 2010, 11:50
Ik heb dat wel vaker als ik door de straten van Brugge dwaal en hier heb ik dit ook, goed
gefotografeerde eenzaamheid. Dit is een verkeerd woord. Maar ik zal het zeggen met
een stukje Beatles:

All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?

Ha, look at all the lonely people.

Dat gevoel. En dat wordt hier fraai weergegeven. Voor mij mag er ook eens ruimte in de
HOF gemaakt worden voor dit soort mensenfotografie. :G:G

Marl1
23 oktober 2010, 12:15
Absoluut eens met mijn voorgangers.
Intrigerend "Metro"-beeld en voor mij straatfotografie pur sang: herkenbaar maar toch onverwacht, realistisch en bovendien erg knap opgebouwd, alles valt op zijn plaats. Misschien een tikje geluk mee gemoeid maar The right man, in the right place, at the right time, dwingt dit geluk af.
Marleen

Dama
25 oktober 2010, 23:05
Ik kan het zo mooi niet verwoorden, maar is exact wat ik denk en voel :G

Absoluut eens met mijn voorgangers.
Intrigerend "Metro"-beeld en voor mij straatfotografie pur sang: herkenbaar maar toch onverwacht, realistisch en bovendien erg knap opgebouwd, alles valt op zijn plaats. Misschien een tikje geluk mee gemoeid maar The right man, in the right place, at the right time, dwingt dit geluk af.
Marleen

lut
25 oktober 2010, 23:08
Je krijgt het geen 2x voor mekaar. Maar eentje is genoeg. :G

HEYLO
26 oktober 2010, 18:29
Bedankt voor deze onverwachte reacties.
Was oorspronkelijk zelfs niet van plan deze te posten.
Zo zie je maar.

kodachrome
26 oktober 2010, 19:49
Mocht beslist een HOF plaatsje hebben.
Maar ja ....?
En favoritisme bestaat niet!;)

Henri

travelphoto
26 oktober 2010, 20:12
Oei, ik zie deze pas vandaag :o

Knap gedaan, dit is inderdaad echte straatfotografie.

Kurrrt
26 oktober 2010, 20:25
Voor mij ook :G :G

Grtz,
K.

tullep
26 oktober 2010, 22:37
da's een heel knappe! die uitdrukkingen! het lijkt wel in scŤne gezet, zo passend zijn al die verschillende snoeten...

danyboy
27 oktober 2010, 16:25
Leuk,

Even off topic als dat hier mag :

En wat ik mij nu afvraag: Heb jij van al die mensen een schriftelijke toestemming om deze foto te posten?
Ik snap niets van dat gedoe met rechten op foto's, en of die al dan niet gepubliceerd mogen worden.
Had oorlogsfotograaf Nick Ut ook de toestemming van de ouders van dat meisje om deze foto te publiceren? zie bv http://www.fotografie.nl/kennisbank.php?artikel=11622
Ik durf niet goed een foto te posten als er iemand herkenbaar op staat.

DaniŽl

Frakske
27 oktober 2010, 18:12
Schitterend beeld, die "laagjes" mensen, heel knap :G

frans

HEYLO
27 oktober 2010, 18:19
Leuk,

Even off topic als dat hier mag :

En wat ik mij nu afvraag: Heb jij van al die mensen een schriftelijke toestemming om deze foto te posten?
Ik snap niets van dat gedoe met rechten op foto's, en of die al dan niet gepubliceerd mogen worden.
Had oorlogsfotograaf Nick Ut ook de toestemming van de ouders van dat meisje om deze foto te publiceren? zie bv http://www.fotografie.nl/kennisbank.php?artikel=11622
Ik durf niet goed een foto te posten als er iemand herkenbaar op staat.

DaniŽl

Als we deze discussie gaan starten gaan we nog enkele weken zoet zijn, dacht ik.
Deze foto zal nooit een grote prijs winnen en zal heel waarschijnlijk nooit verder komen dan dit forum. Op hoeveel foto's zouden wij staan zonder het te weten????
Dagelijks worden we gespot. Dus.....

kodachrome
27 oktober 2010, 18:49
Verdienste van de foto ligt in de snelle opmerkingszin en aangepaste reactie van de fotograaf. Iets wat je pas ontwikkelt na veel praktijk en ondervinding; tenzij het een "one time luck" is, wat ik wel betwijfel.
Ergo: mijn keuze voor HOF.

Henri

Rosse
27 oktober 2010, 20:18
Knap:G

Greyhorse
27 oktober 2010, 20:33
Verdienste van de foto ligt in de snelle opmerkingszin en aangepaste reactie van de fotograaf. Iets wat je pas ontwikkelt na veel praktijk en ondervinding; tenzij het een "one time luck" is, wat ik wel betwijfel.
Ergo: mijn keuze voor HOF.

Henri

tja, dit onderdeel geraakt de laatste tijd bijna niet meer in de HOF
is me ook al opgevallen..

FestinaLente
31 oktober 2010, 22:41
Ik had de foto al gezien, vond hem veruit de beste foto van dit forum van de vorige week, maar IK vind dat, omdat dit soort foto's mij nu eenmaal heel erg aanspreekt.
Toch heeft Henri al veel gezegd over deze foto, en zijn er anderen die het ook goed verwoord hebben.

Het is een heerlijk maatschappelijke foto, waar nog veel meer inzit dan wat men ziet, alleen moet men het willen vinden...

Mvg
Chris

y-cam
31 oktober 2010, 23:09
knappe foto

HEYLO
4 november 2010, 22:14
Nogmaals een woord van dank voor de leuke reacties.

pascaldanvers
4 november 2010, 22:54
Beste Heylo,

wat zou je vragen om deze geweldige foto in hoge resolutie door te geven ...
dit is er eentje om omhoog te hangen !!!!!

(dan onthoud ik de essentie van straatfotografie,waar ik zo van hou)

groetjes Pascal