Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

    Graag had ik mijn verzameling lenzen uitgebreid met een goede lens met vastebrandpuntafstand voor mijn D90 .

    Nu had ik mijn oog laten vallen op de Nikkor 50mm f1.8 , maar voor 150€ meer heb je een Nikkor 50mm f1.4 .

    Ik zou eventueel niet vallen over die 150€,; maar vraag me af of dit wel nuttig is voor die ene extra stop en de AF-S ?

    Graag jullie input en ervaringen .

    Thx everybody ;-)
    Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

  • #2
    Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

    Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
    Graag had ik mijn verzameling lenzen uitgebreid met een goede lens met vastebrandpuntafstand voor mijn D90 .

    Nu had ik mijn oog laten vallen op de Nikkor 50mm f1.8 , maar voor 150€ meer heb je een Nikkor 50mm f1.4 .

    Ik zou eventueel niet vallen over die 150€,; maar vraag me af of dit wel nuttig is voor die ene extra stop en de AF-S ?

    Graag jullie input en ervaringen .

    Thx everybody ;-)
    voor ongeveer de prijs van een 50mm 1.4 heb je een 50mm F1.8 en een 35mm F1.8

    ik denk (heb ze zelf, zowel de 35mm, de 50mm 1.8 als de 50mm F1.4) dat de 35mm f1.8 de leukste lens is.

    waar wil je ze voor gebruiken? een ander interessante lens is de 85mm F1.8 voor portretten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      voor ongeveer de prijs van een 50mm 1.4 heb je een 50mm F1.8 en een 35mm F1.8

      ik denk (heb ze zelf, zowel de 35mm, de 50mm 1.8 als de 50mm F1.4) dat de 35mm f1.8 de leukste lens is.

      waar wil je ze voor gebruiken? een ander interessante lens is de 85mm F1.8 voor portretten...
      Hmm, dit zet wel aan tot nog wat nadenken ...
      Ik zou deze vooral gebruiken voor portret en close-up fotografie .
      Ik denk van mezelf dat ik de 35mm te weining ga gebruiken.
      De 85mm is iets waar ik nog niet aan gedacht had , kga ff naar de prijs kijken bij konijn :-)

      Bedankt voor de tip !
      Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

        Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
        Hmm, dit zet wel aan tot nog wat nadenken ...
        Ik zou deze vooral gebruiken voor portret en close-up fotografie .
        Ik denk van mezelf dat ik de 35mm te weining ga gebruiken.
        De 85mm is iets waar ik nog niet aan gedacht had , kga ff naar de prijs kijken bij konijn :-)

        Bedankt voor de tip !
        de 35mm is een heerlijke lens voor straat fotografie...
        de 85mm idem voor portretfotografie

        de 50mm valt daar tussen en is eigenlijk noch het één noch het ander...
        komt echter pas goed tot z'n recht bij fullframe...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

          De 50G is een veel betere lens dan de 50 1.8. Aan de andere kant is het op een cropcamera (zoals jouw D90) redelijk lang, vergeet dat niet. Kijk dus zeker ook naar de 35 1.8.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

            Ik heb persoonlijk een 50 mm 1.8 voor mijn d80 en d90. Maar dat is zo'n beetje mossel noch vis. Ik ben nu ah uitkijken naar een 35 en 85 mm lens, omdat ik me de laatste tijd nogal bezig houd met modefotografie en met die 50 mm val ik precies overal tussen. Mvg

            Patn
            http://www.patricklemaire.photography/

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

              Oorspronkelijk geplaatst door v4patn Bekijk bericht
              met die 50 mm val ik precies overal tussen.
              Dit hoor (of lees) ik hier wel erg veel ondertussen ...
              Denk dat ik een andere lens zal overwegen , de 85mm heeft een brandpuntsafstand van +/-90cm , dit stoort me een beetje .

              enig idee ofdat de 24-70 f2,8 een verstandige aankoop zou zijn ?? (brandpunt 38cm)

              En natuurlijk aan iedereen al bedankt voor de inbreng & reacties

              Grtjs
              Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

                Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
                Dit hoor (of lees) ik hier wel erg veel ondertussen ...
                Denk dat ik een andere lens zal overwegen , de 85mm heeft een brandpuntsafstand van +/-90cm , dit stoort me een beetje .

                enig idee ofdat de 24-70 f2,8 een verstandige aankoop zou zijn ?? (brandpunt 38cm)
                waarom stoort je dat? wat wil je met die lens doen?
                de 85mm is een heel fijne portretlens... heb de 85mm 1.8 gehad en sinds een paar jaar overgeschakeld naar de 1.4, is naast de 70-200mm één van m'n meest gebruikte portret lenzen... de 24.70mm gebruik ik zelden of nooit voor portret... De 24-70mm is een fijne lens voor fullframe, maar voor crop heel erg beperkt van bereik... en zwaar...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  waarom stoort je dat? wat wil je met die lens doen?
                  Wel , ik kan er volledig naastzitten hoor , maar ik dacht dat deze 90cm in bepaalde omstandigheden beperkend zou zijn ...

                  Nu zoek ik dus vooral iets voor potret/model fotografie .
                  Dus dacht ik plots de oplossing te hebben met die 24-70 , dan kon ik op 35 - 50 & 70 werken leek me . Wsl verkeerd gedacht ?
                  Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 50mm f/1.4 ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
                    Wel , ik kan er volledig naastzitten hoor , maar ik dacht dat deze 90cm in bepaalde omstandigheden beperkend zou zijn ...

                    Nu zoek ik dus vooral iets voor potret/model fotografie .
                    Dus dacht ik plots de oplossing te hebben met die 24-70 , dan kon ik op 35 - 50 & 70 werken leek me . Wsl verkeerd gedacht ?
                    hoor eens waar de meeste (professionele) portret fotografen mee werken?
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X