PDA

Volledige versie bekijken : No time for euphoria ... just a little rest.

kohraya
16 oktober 2010, 06:00
Deel 3 en slot
na PUSH ! en PULL !

Beetje uitleg:
Wegens de nauwe gangen was het niet mogelijk mijn fototas mee te nemen. Mijn keuze viel daarom op
mijn geliefde 10-20mm lens om zo ook de omgeving te kunnen weergeven. Een juiste keuze. Een externe
flash was onmisbaar omdat het pikkedonker was. De hoofdlamp op de helm was een hulp om scherp te stellen
waarna ik deze weg draaide om geen 'vals' licht te hebben. Omdat er soms temperatuurverschillen waren en
we door water moesten waden, condenseerde de lens geregeld. Dat mijn lens een paar dagen heeft gekraakt
vanwege het stof, dat was mijn prijs voor de poging deze hard labeur vast te leggen. Naar mijn gevoel ben ik
hier niet volledig in geslaagd omdat de drie uur daar beneden niet voldoende was in combinatie met de
begrijpelijke afstandelijke houding van deze mensen. De foto's zijn echter een bevredigende aanvulling
op mijn herinnering en hopelijk brengen ze toch iets teweeg als anderen ze zien.

http://img718.imageshack.us/img718/7894/sized7244bd.jpg (http://img718.imageshack.us/i/sized7244bd.jpg/)

Control-Z
16 oktober 2010, 07:13
prachtige foto.
compositie, belichting :G
tekst heb ik niet gelezen, ik vind dat bij een beeld de beeldtaal moet spreken.
(en als dat niet het geval is, is de foto niet geslaagd)

doudeke
16 oktober 2010, 11:42
Beeld spreekt voor zich. Het verhaal erbij doet geen afbreuk aan de foto, maar is gewoon
een persoonlijke toets die ik met veel interesse gelezen heb. Sterke foto. :G:G

Jos Vanhengel
17 oktober 2010, 03:58
't Is een mooie (te kleine) reeks geworden met uitstekend belichte beelden. :G

Zeer actueel door de recente gebeurtenissen in Chili, China en Ecuador. 't Roept ook herinneringen aan mijn eigen mijnwerkersverleden op. :)

Felixxxx
17 oktober 2010, 13:42
Heel sterk beeld, zowel technisch als inhoudelijk. De harde flits werkt hier trouwens ook erg goed.
:G

Codon
17 oktober 2010, 13:56
Sterk! :G