Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

    Hallo Allemaal !

    Vaak in de donkere uurtjes op pad geweest maar dit slaat natuurlijk alles. Het was een mooie avond om lekker op pad te gaan met mijn statief, camera en net aangeschafte tokina 12-24 gebeurt er dit. : Bron Dagblad van het Noorden
    ----------------------------------------
    Dronkaard wil niet op foto

    De politie heeft dinsdagnacht een 51-jarige dronkaard uit Groningen aangehouden voor vernieling van een fototoestel. Een 24-jarige man uit Appingedam maakte een foto van het stadhuis.

    De dronkaard had de indruk dat hij op de gevoelige plaat werd vastgelegd en was daar niet van gediend. Hij sloeg de camera uit de handen van de fotograaf en bekogelde de Appingedammer met volle bierflessen. Ook bedreigde hij de agenten met een bierfles en reageerde agressief.

    Hij weigerde het bierflesje neer te zetten. De verdachte is met gepast geweld overmeesterd en ter ontnuchtering ingesloten. De camera raakte onherstelbaar beschadigd.
    ------------------
    Je hebt er jammer genoeg van die mafkezen bij... Ik heb na dit voorval gelijk aangifte gedaan van vernieling in de hoop dat ik wat geld terug kan verhalen op de verdachte. (alhoewel ik niet denk dat je van een kale kip wat kan te plukken ).

    Hier de wereldberoemde foto waar meneer ook nog ergens op staat.



    Groetjes Werner

    ps: Vergeten foto te verscherpen na het verkleinen
    (eventuele tips of commentaar op foto zelf mag natuurlijk ook )

  • #2
    Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

    ik heb nog het verhaal gehoord van iemand die s'nachts foto's ging nemen van voorbijrijdende wagens op de autoweg en dit werd aanzien als een flistcontrole

    gevolg: iedereen op de rem en kettingbotsing als gevolg

    ik hoop dat die een goeie burgerlijke verzekering had
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

      Voortaan eerst de fietsen weghalen
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        ik heb nog het verhaal gehoord van iemand die s'nachts foto's ging nemen van voorbijrijdende wagens op de autoweg en dit werd aanzien als een flistcontrole

        gevolg: iedereen op de rem en kettingbotsing als gevolg

        ik hoop dat die een goeie burgerlijke verzekering had

        Hm, interessant...
        Is die fotograaf dan wel in fout?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Hm, interessant...
          Is die fotograaf dan wel in fout?
          gedeelde fout want voetgangers zijn niet toegelaten op de autoweg
          het zou anders zijn mocht je vanaf een brug gefotografeerd hebben.... tenzij de eerste bestuurder kan aantonen dat hij verblind werd door een flits...

          maar of dat een reden is om zomaar in de remmen te gaan staan is ook weer niet evident

          maw voer voor advocaten
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

            ja, ik zie de dronkaard heel duidelijk in beeld op de wereldberoemde foto hoor...

            dronkaards zijn marginale mensen, punt
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

              Werner, spijtig te lezen dat je materiaal vernield werd. Ik hoop ook dat je nog wat geld kunt terugvorderen om nieuw materiaal aan te kopen, maar als die dronkaard echt een marginaal is slinken de kansen wel.

              De foto zelf vind ik wel goed. Het geeft naar m'n mening echt wel de sfeer van die plaats weer, en de dronkaard is niet te zien (tenzij die net voor je voeten en dus buiten beeld op de grond lag)
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                gedeelde fout want voetgangers zijn niet toegelaten op de autoweg
                het zou anders zijn mocht je vanaf een brug gefotografeerd hebben.... tenzij de eerste bestuurder kan aantonen dat hij verblind werd door een flits...

                maar of dat een reden is om zomaar in de remmen te gaan staan is ook weer niet evident

                maw voer voor advocaten
                ik heb zulke foto's wel eens gemaakt, maar waarom zou je dan een flits gebruiken?


                Overigens vind ik het voor de TS wel erg vervelend dat zo'n zuiperd zijn spullen kapot maakt.
                Last edited by jvdk; 14 oktober 2010, 16:24.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                  Zo heb ik het in Luik aan de stok gehad met jonge Noord-Afrikanen die toevallig op de foto stonden (heel op de achtergrond en onherkenbaar) bij het maken van een nachtopname van een belangijk openbaar gebouw in de stad.Blijkbaar dachten ze dat ik hun viseerde.
                  Ruziezoekers dat is mijn gedacht!!
                  Gelukkig waren er mensen die mij ter hulp schoten.
                  Groeten Sensor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Werner, spijtig te lezen dat je materiaal vernield werd. Ik hoop ook dat je nog wat geld kunt terugvorderen om nieuw materiaal aan te kopen, maar als die dronkaard echt een marginaal is slinken de kansen wel.

                    De foto zelf vind ik wel goed. Het geeft naar m'n mening echt wel de sfeer van die plaats weer, en de dronkaard is niet te zien (tenzij die net voor je voeten en dus buiten beeld op de grond lag)
                    Ligt hij niet rechts aan de trap? Het is inderdaad moeilijk te zien maar ik zie daar (denk ik) een hoopje ellende liggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Ligt hij niet rechts aan de trap? Het is inderdaad moeilijk te zien maar ik zie daar (denk ik) een hoopje ellende liggen.
                      Verdorie....denk dat je gelijk hebt
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                        heb hem ook even moeten zoeken , waar is wallie?

                        jammer van de agressie en het defect materiaal.
                        Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
                        Mijne Flickr
                        Mijn site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Ligt hij niet rechts aan de trap? Het is inderdaad moeilijk te zien maar ik zie daar (denk ik) een hoopje ellende liggen.
                          Jullie hebben Wallie gevonden hoor ! Daar naast de trap ligt inderdaad het hoopje ellende. Tis zacht uitgedrukt zeer vervelend dat iemand anders dat met je spullen doet. Nu inderdaad het rechtssysteem in in de hoop dat ik wat schade kan verhalen op de verdachte. Ik weet niet precies hoe dit verder zal aflopen. Hij zal vast zo`n kale kip zijn waar je niet van kan plukken dus dit wordt een lang sleurproces, maar lijkt mij toch niet dat zo`n kerel ermee wegkomt onder het mom van: Ik heb toch niks. Dat zou betekenen dat hij gewoon verder kan met vandalisme plegen omdat het toch maar een "kale kip"is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nachtfotografie : Levensgevaarlijk

                            heb bij vrienden eens fotos genomen tijdens een optreden waar het nogal hard aan toeging (punk en zuipens gaat niet samen met dure fotoapparatuur= dat weet ik nu dus ook voor de rest van mijn leven). De zanger kwam van het podium, nam een toeschouwer onder zijn arm en draaide gelijk gek door de hele menigte. En ik stond daar met mijn 5D tussen de poten van zo'n lichtstatief. Ben met volle kracht achteruit tegen dat ding aangeduwd, en aangezien ik niet van plaats kon doordat ik zo ingesloten was heb ik me goed pijn gedaan
                            En achteraf zeggen ze allemaal hoe vredelievend die zanger wel niet is.. *normaal gezien*. Staat nu ook op mijn zwarte lijst

                            Met sommige zatte mensen is niets aan te vangen. Je verstaat niets van wat ze zeggen en ze hebben een heel raar wereldbeeld. Gewoon wegrennen of zo
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                            Comment

                            Working...
                            X