Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportfotografie

    Hallo,

    Walke lens raden jullie mij aan voor sportfotografie, (boks, motor- auto-sport)
    Ik werk met een canon 40D.

    Ben wel geintresseerd in de 35-350L van canon, of een bigma 50-500.
    Maar weet niet welke zich best leent tot sportfotografie.

    Of als iemand een andere lens kent.

    Mijn budget ligt rond de 500 euro..


    Alvast bedankt

    Mvg

    Gilles

  • #2
    Re: sportfotografie

    Canon 70-200 f4 L

    2e hands te vinden voor 400 a 450 en nieuw voor 500 a 550

    Comment


    • #3
      Re: sportfotografie

      Beide voorgestelde lenzen zijn inderdaad niet lichtsterk genoeg.


      De 70-200 f4 van canon zal enkel voor boksen lastiger zijn, daar zal ik sneller kijken naar een lichtsterke prime, zoals de 50mm/85mm f1.8 (weet niet hoe snel deze zijn)...

      Voor het door jou genoemde heb je dus eigenlijk twee lenzen nodig.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: sportfotografie

        Maar zou vooral voor autosport zijn, voor boks heb ik een 50mm 1.8
        Maar is deze 35-350mm van canon niet wat verouderd?

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: sportfotografie

          voor boks/indoor sport op crop : 85mm F1.8 (je hebt 10 meter nodig voor FullBody)
          voor buiten/auto sport : 70-200 F4 L
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: sportfotografie

            Is het mogelijk om met de 70-200 f4 uit de hand te fotograferen?

            Comment


            • #7
              Re: sportfotografie

              Een betere vraag is:
              Waarom zou het niet mogelijk zijn met een bepaalde lens uit de hand te fotograferen?

              Comment


              • #8
                Re: sportfotografie

                Ik bedoel, als ik de 70-200 gebruik voor sportfotografie buiten, op 200mm zonder IS en zodner statief, of ik dan scherpe beelden zal hebben?

                Comment


                • #9
                  Re: sportfotografie

                  Als uw sluitertijd kort genoeg is (dus voldoende licht, voldoende iso) dan uiteraard wel.. het is een schitterende lens en zeer geschikt voor buitensport.

                  IS helpt enkel bij uw eigen beweging, niet deze van uw onderwerp.

                  In de valavond of op een zwaarbewolkte dag, ga je echter snel je ISO behoorlijk hoog moeten zetten om een kort genoege sluitertijd te bekomen.
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

                  Comment


                  • #10
                    Re: sportfotografie

                    Zou ik dan voor de 70-200L van canon gaan, of de 70-200 2.8 van sigma?

                    Want die sigma lijkt me ook wel interessant

                    Comment


                    • #11
                      Re: sportfotografie

                      Gebruik daarvoor eens de zoekfunctie van dit forum, dat is al ongeveer 2,3 miljardmiljoen keer besproken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sportfotografie

                        Een 70-200 is een heerlijke lens om mee vanuit de hand te fotograferen...zelf wel enkel f2.8 versies...

                        De 70-200 f4 is ook nog eens wat kleiner als de f2.8 en zéker goed uit de hand te gebruiken.

                        Je hebt bij Canon twee 70-200 f4 (met of zonder IS) en twee f2.8 (met of zonder IS)

                        Bij Sigma heb je een 70-200 f2.8 (met of zonder OS)

                        Er zit dus nogal wat nuance tussen welke je beter kunt nemen en welke niet. De canon lenzen zijn volopen scherper en hebben een betere bouwkwaliteit. De Sigma lenzen kunnen exemplarisch meer last hebben van front- of backfocus, daar tegenover is zo'n Sigma lens tweedehands behoorlijk goedkoop.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: sportfotografie

                          Een Canon 70-200 f2.8 is natuurlijk het beste spul. Tweedehands nu zo'n 750 euro wel..
                          De Sigma zal wel goedkoper zjin. Moest je deze 2e hands kopen en nadien de *luxe* witte lens willen kopen, dan kan je die Sigma nog verkopen he.

                          de 35-350 is niet echt super als het licht een beetje laat afweten. Heb in een halfopen bos geen enkele scherpe foto kunnen maken wegens hoge minimale f-waarde.

                          50mm f1.8 ben ik niet wild van, maar das misschien omdat de mijne niet scherp was op f1.8 en ook soms heel erg ernaast ging focussen (en ZEKER als het snel moet). Die zou ik dus laten voor portretten en zo.
                          De 85mm f1.8 is de eeste lens waarvan ik zei 'wauw wat een scherpte !'.. en dan heb je ook al wat extra mm's.
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                          Comment


                          • #14
                            Re: sportfotografie

                            Ik heb een 70-200mm 2.8 USM te koop 749,- voor de snelle beslisser.

                            Superlens.... ik kan je foto's sturen van Dakar in Chili genomen met 40D. Lens heeft geen gebruikssporen en in originele doos en tas.

                            Lens zeer weinig gebruikt.

                            mail: heuver@telenet.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: sportfotografie

                              Ik kan geen goede inschatting maken hoeveel mm je nodig hebt voor de motor- en autosport, maar misschien is een (tweedehands) 200mm F2.8 een optie. Of misschien zelfs een 100mm F2.0.

                              Ik denk dat je met een 70-200mm F4 tegen de beperkingen van de lens (en je body) aan loopt bij het boksen...

                              Comment

                              Working...
                              X