Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D - welke lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D - welke lens ?

    Hallo, ik ben enkele weken geleden begonnen met cursus digitale fotografie. Ik heb mij een Canon 500D aangeschaft en daarbij een Canon lens 18-135 omdat ik dacht daar al een tijdje mee voort te kunnen. Nu zou ik toch graag een lens bijhebben waarmee ik meer kan zoomen (dieren in de zoo e.d.). Ik had gedacht aan een Canon lens EF 70-300 F/4-5.6 IS USM (+/- 450-500€). Is dit een goede keuze of welke lens is beter keus van max deze prijs ? groetjes

  • #2
    Re: Canon 500D - welke lens ?

    Persoonlijk vond ik deze lens echt niet geweldig. Als je zonder IS kunt is de f4 70-200 veel beter; een 1.4 extender erbij werkt uitstekend.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D - welke lens ?

      De Canon lens EF 70-300 F/4-5.6 IS USM heb ik al een tijdje in mijn bezit en ben er uiterst tevreden over, heb er destijds nog 600 euro voor betaald ; uiteraard is de EF 70-200MM 2.8L II IS USM pakken beter maar kost dan ook 4 keer zoveel, een ander alternatief is deze EF 70-200mm f/4L IS USM maar gaat ook naar de 1.000 euro. Persoonlijk ben ik voorstander van de IS versies om gemakkelijker uit de hand te fotograferen op iets trage sluitertijd en nog goede scherpere foto's te maken.

      Ik kocht de EF 70-300 F/4-5.6 IS USM als beginner, mooi zoombereik, niet te zwaar, goed hanteerbaar en kwalitatief behoorlijke foto's zelfs op 300 mm is ze behoorlijk mooi scherp.

      Mijn inziens doe je er zeker geen slechte koop mee.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D - welke lens ?

        Ik denk inderdaad als beginner dat deze toch al voldoende moet zijn. Er zullen waarschijnlijk wel betere zijn maar je moet ook de prijs in verhouding zien. Bedankt alvast voor jullie reacties. groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D - welke lens ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dea Bekijk bericht
          Ik denk inderdaad als beginner dat deze toch al voldoende moet zijn. Er zullen waarschijnlijk wel betere zijn maar je moet ook de prijs in verhouding zien. Bedankt alvast voor jullie reacties. groetjes
          Ik zou toch ook gaan voor de 70-200 F4, ga je meer plezier van hebben en geeft je echt betere kwaliteit. Het voordeel is ook dat die veel minder waarde verliest als je ze ooit wil verkopen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment

          Working...
          X